איך להכין את הילד למבחן מחוננים בכיתה ב' ?

  • פותח הנושא מחוננן_עתידי
  • פורסם בתאריך
מ

מחוננן_עתידי

Guest
איך אני מכינה את בני לבחינת מחוננים בכיתה ב'? אני מאוד רוצה שהוא יעבור, אני חושבת שזה יתרום לו מאוד.. האם לקנות תירגול באינטרנט יעזור?
 

עדיקים

Active member
עונה תשובה שאולי לא תאהב/י אני לא בעד להכין ילדים למבחן כזה.
בכל מקרה זה לא ממש בודק עד כמה הילד מחונן אלא האם הוא ב-3% שהכי הצליחו בבחינה.
מה הילד שלך חושב? נכון הוא עדיין קטן מאוד אבל האם הוא מרגיש שמשעמם לו בבית הספר? היה רוצה עוד גירויים?
 
יכול להיות שתרגול באינטרנט יעזור, אבל מצד שני זה מאוד יגביר את הלחץ שלו, ואת תחושת הכישלון במקרה שלא יעבור. תרגול לא יהפוך ילד למחונן, אם הוא לא מחונן מלכתחילה. הוא כן יכול לעזור לו לעלות בכמה נקודות, ולהיות ההבדל בין קבלה לתוכנית מצטיינים או לתוכנית מחוננים.
יום השליפה הוא יום העשרה שכל ילד ייתרם ממנו. כיתת מחוננים, לעומת זאת, ממש לא מתאימה לילדים שאינם מחוננים. במידה ובאיזור שלכם יש כיתת מחוננים, הייתי ממליצה להימנע מהכנה, אפילו אם אתם מאוד רוצים שיעבור.
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
המבחן אמור לאפשר לילד המחונן להוכיח את עובדת היותו מחונן וכל זאת במצב רגיל לחלוטין. כבר היו מחוננים ואפילו מחוננים ברמה גבוהה מאוד של מחוננות שנכשלו במבחן זה בגלל סיבות שונות, חלקן תלויות בהם וחלקן, לא. בעקרון, המבחן מאפשר לילדים מחוננים שמקבלים בבית את התמיכה הראויה מבחינת עידוד הקריאה למשל, לעבור את המבחן בקלות יתירה וזאת בהשוואה לילד מחונן שאינו מקבל בביתו את התמיכה הנ"ל (באופן קבוע ולא כהכנה). בויכוח שהיה לי לפני למעלה מ- 10 שנים עם קודקודים במערכת שאלתי מדוע אחוז הילדים האתיופיים קטן כל כך ביחס לכמות יוצאי אתיופיה בחברה, האם מחוננות נקבעת לפי כמות הפיגמנטים בעור? לשאלה זו כמובן שלא היתה תשובה. למבחן אפשר להתכונן וישנן דרכים המאפשרות לילד שאינו מחונן לעבור את המבחן במידה והוא לומד חשיבה פסיכומטרית. בבתי הספר בהם קיימות כיתות מחוננים ישנה בעיה עם הצוותים המלמדים שם כשבדרך כלל, אינם מתאימים ללמד מחוננים אלא, שייכים לצוות הקבוע של בית הספר ומכאן, שמטילים עליהם ללמד את המחוננים ולעיתים, לאחר ההשתלמות המחייבת (220 ש') כשגם השתלמות זו אינה הופכת אתהמשתלם למתאים להוראת מחוננים. בימי שליפה לעומת זאת, הצוותים בדרך כלל טובים מאוד ומתאימים יותר להוראת מחוננים אולם, יום שליפה הוא יום בשבוע, לא יותר.
 
למעלה