בוקר טוב לכולם

בוקר טוב לכולם


לא יודעת למה, קמתי הבוקר במצב רוח מעפאן

למרות שאני שומעת רק מוזיקה על הבוקר, ומדליקה מזגן, שותה קפה ומעשנת סיגריה קלה, עדיין יש בי תחושה של איכס, שלא כדאי לשמוע חדשות ולא כדאי לפתוח את עמודי החדשות. מסתבר שלא סתם היתה לי תחושה כבדה למרות שלא שמעתי חדשות.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4233655,00.html
האמת היא שזה מתקשר גם לדיון הקודם שלנו. תפקידה של התקשורת בליבוי מהומות ויצרים. כבר שבוע ימים שאני שומעת ברשת ב' דיווחים של תושבים הגרים בדרום ת"א ובהם הם מספרים עד כמה החיים שלהם בלתי נסבלים. התיאורים העידו על משהו לא נורמאלי, על חיים של "עיר בתוך עיר" בלתי אפשריים. לא הייתי רוצה להיות במקומם. איך הגענו למצב הזה רעבאק? איפה ראש העיר? יש ראש עיר בכלל??! איך קוראים לו ולמה אני לא זוכרת את שמו?
אני לא יודעת מה לחשוב לגבי ההפגנה הזאת שהתקיימה אתמול ושמעתי עליה רק בבוקר. מצד אחד זאת ברברביות, ומצד שני איך אני יכולה לשפוט אותם? החיים שלהם בגיהנום. של שני הצדדים. תמצאו פתרון קיבינימט


בוקר טוב ישראל
 
צהריים טובים, יחפנית.

אומר לך מה, איני מסוגלת להכיל את אינפלצית האירועים הללו.
באשר להפגנה, כשאני קוראת את התיאורים אני מתכווצת. הבטן שלי מתהפכת.
לא יודעת אם זו תגובה פוסט טראומטית להפגזה התקשורתית, אבל
בכל פעם כשאני מבחינה באחד הפליטים מהלך כך סתם ברחוב, בכל מקום
אוטומטית אני תוהה מתי יעצרו אותו, מתי יתנפלו עליו חבורת חוליגנים במכות.
הם ניצודים לכל דבר.
-
וכן, אני לגמרי מבינה שאני רואה רק צד אחד בסיפור הזה. וזו ראיה מעוותת.
אבל, תחושתית כך אני מרגישה.
 
אינך זוכרת את שמו אולי מפני ששמו חולדאי?


וברצינות,
אם היינו מדינה מתוקנת הבעיה לא הייתה נוצרת, מאותה הסיבה היא בעצם הולכת ומחריפה.
במדינה מתוקנת אין גבולות פרוצים וכל החפץ מתיישב בה.
היו צריכים לתת מקלט רק לאלה שמאוימים ע"י השלטונות בארצותיהם ואת הכל השאר להשיב למולדתם.
 
מזמן לא הסכמתי איתך כל כך


אכן זה שורש הבעיה. אנחנו בכלל לא מדינה מתוקנת. אנחנו מדינה מבולגנת. אף אחד לא יודע מימינו ומשמאלו. כל אחד הישר בעיניו יעשה. מי בכלל איפשר את כל האינפלציה הזאת של הפליטים והמהגרים ומסתנני העבודה למיניהם? למה? מה זה הכאוס הזה?
אני כבר שנים לא מסתובבת בדרום תל-אביב, אבל אני עדיין זוכרת את ימיה היפים של נווה שאנן כשהייתי נוסעת לשם לקנות לי נעליים, ובכלל עוד בתקופה שזה היה רחוב תל-אביבי רגיל מלא צבעים וטעמים בדיוק כמו שקובי אוז מתאר כאן:

http://www.youtube.com/watch?v=waLY8A7pdkI
 
כן כן

תודה בעובדה שכל פעם שאני מסכימה איתך זה עושה לך רע, כי אתה מרגיש שאתה יורד ברמה
 

לואיזה7

New member
שלום יחפה. מה שקורה בדרום ת"א זה בלתי אפשרי :

לפני שבועיים הייתי באזור והייתי צריכה להגיע לתחנה המרכזית בת"א. בדרך כלל, כשאני מגיעה לת"א, אני נוסעת לתחנה המרכזית באוטובוס,
אך מאחר שהייתי קרובה מאוד לתחנה, החלטתי ללכת ברגל. הלכתי דרך רחוב נווה שאנן בשעה שתיים בצהריים
וכל הדרך פחדתי. הסתובבו שם כל כך הרבה מסתנני עבודה, "פליטים" ומהגרים ומעט מאוד ישראלים והרגשתי שאני בארץ אחרת. איך זה יכול להיות שאנחנו לא יכולים להסתובב באופן חופשי בתוך הארץ שלנו ?
הבעיה הזאת של מסתנני העבודה מתפשטת לערים נוספות בארץ והיא חייבת להיפתר ובהקדם.
 
את צודקת לגמריי

אני לא סתם פתחתי את הנושא הזה בבוקר. במקרה בזמן האחרון יוצא לי לשמוע הרבה רשת ב' ובמשך שבוע ימים דיברו רק על הסבל של התושבים כולל ראיונות עם אנשי משטרה, עם אנשי עירייה ועם אנשי מקצוע, והיה ממש קשה לשמוע את הסיפורים האישיים של התושבים ואיזה גיהנום הם עוברים. הבטן שלי היתה מלאה. פתאום נחשפתי לדברים שלא הייתי מודעת להם בכלל. לא ידעתי שזה המצב בדרום תל-אביב. אני גרה לי בבועה שלי ברחובות, בשכונה יפה וירוקה עם שכנים טובים, ופתאום מתברר לי שיש עולם אחר מאוד אפל בעיר הכי גדולה בארץ. וכן, שמעתי באמת שזה מתפשט גם לעבר ערים אחרות והגיע הזמן שיפתרו את הבעיה הזאת לפני שיהיה מאוחר מדיי.
 

מיק101

New member
ממה פחדת, מאנשים שצבע עורם כהה?

מסתנני עבודה אינם רוצחים, גונבים, אונסים, יותר מאלה שצבעם בהיר....

נהיינו גזענים מגעילים, התקשורת מאכילה אותנו בשקרים ואי-אמיתות ואנחנו אוכלים....
 

לואיזה7

New member
מיק יקרה - נראה לי שקצת הגזמת בתגובה שלך .

אינני גזענית מגעילה.....................
 

Aronsona

New member
אכן מדינה מבולגנת. אבל עדיין לא הגרועה בסביבה

בני הצעיר, מפטרל בימים אילו, במסגרת מילואים, בהר חריף, זהו איזור בגבול עם מצריים שהגדר עוד לא הגיעה אליו.
ובכן , בכל לילה, לפחות פעם אחת נשמעות יריות מהצד המצרי, אילו הם שומרי הגבול המצריים, היורים על מי שמנסה להיכנס לישראל, שם אין שאלות או תהיות, בצד המצרי יורים במי שהם רואים שמנסה להיכנס לישראל ובהרבה מקרים אילו הם המסכנים הסודניים. אילו שמצליחים לעבור את השומרים המצריים, תפסים בדרך כלל ע"י הישראלים ומועברים לאותו מחנה מעבר, שם מתחילה המדינה המבולגנת, שבסופו של תהליך מוליכה אותם באוטובסים לתחנות מרכזיות במספר ערים.

אז בין ישראל לבין מצרים בהקשר הזה, את מי אתם מעדיפים?
 

Aronsona

New member
אין ספק שאותו מחנה מעצר צריך להתנהל אחרת

והייתי מאד שמח לו שר הפנים שלנו וראש ממשלתו, היו אומרים קודם כל בואו נחזיר את אילו שנמצאים במחנה ובאו רק כדי למצוא עבודה, זה כבר היה מעשה ראשוני בכיוון הנכון.
 
אני לא הייתי הולכת על הגישה הזאת

כי בוודאי שבכל מצב ישראל עדיפה על מצרים בכל אספקט שהוא, אבל השאיפה שלי היא להתרחק ממצרים עד כמה שאפשר ויחד עם זאת לשמור על חוק וסדר מינימאלי שיאפשר לנו לחיות כאן כמו בני אדם. עם כל הכבוד לזכויות האדם והפרט, מדינה צריכה לשמור גם על עצמה ועל אזרחיה. לכן היה צריך מלכתחילה להגדיר למי ניתנת אפשרות הכניסה למדינה ולמי לא.
 

Aronsona

New member
כמובן. אבל מאחר ולא עשינו זאת בזמן

ונדמה לי שלטפל בדברים כאילו בזמן, דהיינו לפני שהם יוצרים משבר, זו אוטופיה, הרי טיפול נכון עכשיו היא הדרך הנכונה ולא התבטאויות מחממות בתקשורת.
 
למעלה