ביום א' ב-14 יתארח ראש רשות החירום הלאומית

acamolit

New member
לא רוצה לומר - אמרתי לכם

יש לי תחושה עזה - כי הרצון לחזור לשיגרה, לחזור לבתי הספר- גובר על השיקול הבטחוני. צר לי שכך אני מרגישה, אבל - מה שונה מחר, מחרתיים מלפני שבוע? גם אתמול חטפנו טילים באשקלון,היום בב"ש, איך ניתן לשלוח תלמידים לכיתות לא ממוגנות - נכון מתחת לשתי תקרות יצוקות (האם זה ממוגן?) ולשבת מתחת לשולחנות?? ומה עם הדרך לבית הספר? בהסעות שחוצות את קווי הנפילות? ואם זה ממוגן - הרי זה היה גם לפני שבוע - ומדוע לא לימדו אז?? קשה לי לשמוע את ראש עירית שדרות שאומר כי בתי הספר ממוגנים יותר מהבתים - גם אם זה נכון... מדוע לא לימדו קודם? ברור שחשוב לחזור לשיגרה - אבל לא בכל מחיר!! חוששתני שהמחיר עלול להיות כבד!!
 

עורך oz

New member
חזרה לשגרה

אתר עוז קם ביוזמת מטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה ומערך ממשל זמין, במטרה לספק לתושבי אזור הנגב המערבי בפרט, ולתושבי ישראל בכלל, מידע ממשלתי מהימן, זמין ועדכני על הטבות שונות להן הם זכאים, על המתרחש באזור בעת שגרה ובעת חירום, וכן לספק לתושבים כלים ושירותים להתמודדות עם המצב הביטחוני. פיקוד העורף הוא הגוף האחראי לתת את ההנחיות, יחד עם הרשויות המקומיות ומשרד החינוך בהתאם להערכות מצב בשטח . פנייתך הועברה לפיקוד העורף. בברכה, עדי, צוות oz
 
חזרה ללימודים

אכן החזרה לשגרה לא צריכה להעשות בכל מחיר, אלא תוך שיקול דעת ולאחר הערכת מצב ובדיקת האיומים כפי שקיימים בנקודת הזמן הזו. הערכת מצב זו בוצעה בהשתתפות פיקוד העורף אשר קבע את הסייגים לגבי ביטחון התלמידים ומשרד החינוך לגבי מתן מענה ראוי בהיבטי המיגון על פי הנחיות פיקוד העורף וכמובן ראש הרשות אשר יש לו אחריות ישירה לביטחונם של תושביו. בנוסף לכך מתבצעת הערכת מצב יומית כדי לבחון את ההחלטות לאור אפשרות בשינוי האיום. נכון לעכשיו, ההחלטה ללכת ללימודים על פי ההגבלות שנקבעו תקפה וזאת לאור ירידה משמעותית בכמות הטילים שנורו לכיוון העורף במרחב הדרום בכלל, ובפרט לעיר שדרות.
 
למעלה