בקרוב - דיון בכנסת בנושא מחוננים!

מצב
הנושא נעול.

ELIאלי

New member
בקרוב - דיון בכנסת בנושא מחוננים!

בקרוב - דיון בכנסת בנושא מחוננים!
בקרוב - דיון בכנסת בנושא מחוננים! נאור ועדת החינוך של הכנסת נענתה לבקשתנו, ותקיים בקרוב דיון מיוחד בנושא תלמידים מחוננים במערכת החינוך. נשמח לקבל הצעות ורעיונות לקראת הדיון. אנא פנו למייל [email protected]
 

ELIאלי

New member
כאמא הרואה מול עיניה.. וגם תשובה לח

בקרוב - דיון בכנסת בנושא מחוננים!
בקרוב - דיון בכנסת בנושא מחוננים! נאור ועדת החינוך של הכנסת נענתה לבקשתנו, ותקיים בקרוב דיון מיוחד בנושא תלמידים מחוננים במערכת החינוך. נשמח לקבל הצעות ורעיונות לקראת הדיון. אנא פנו למייל [email protected]
כאמא הרואה מול עיניה.. וגם תשובה לח
כאמא הרואה מול עיניה.. וגם תשובה לחגית מגבעתיים אפרת כאמא הרואה מול עיניה את תחומי התעניינותו הבלתי נגמרים של ילדי בגבעתיים... החל ממילים לשירים (איכותיים) כמו החיפושיות ועוד.. ברצון ליצור סיפורים וכתבות ועיתונים ותמונות ניתן לחשוף את הילדים האלה לעולם המלל, לסרטי מוסיקה איכותיים כמו החיפושיות, לקרוא את המילים, לתרגם מאנגלית, לכתוב ולהשחיז את יכולת הכתיבה,(בעצם יש יכולת אין מי/מה שיעודד להמשיך, בבית זה קשה, אם יש פרוייקט ניתן לעודד באופן מתמשך - אך האנשים המתאימים צריכים להיות שם....) כבר אמרתי בעבר אחד הדברים החשובים ביותר הוא ידיעת השפה האנגלית, ללמד אותם כלים שאיתם יוכלו ליצור: כתיבה, שפת תכנות (גם בכיתה ג') יש לי הרושם שבמרכזים הכוונה 'לחשוף' אותם לתחומים שונים, אך לא לוקחים בחשבון שהם חשופים, צריך לתת להם את הכלים ליצור. כמו כן אני חושבת שבמרכז צריכים לעבוד אנשים הבאים מהרקע של המחוננים ולא אנשים שלמדו בתאוריה מה זה מחוננים.. הילדים בגבעתיים היו מאוד לא מרוצים מתנועה מגע ונשימה, למרות שאני אישית באה מהתחום, את הרעיון הזה אפשר היה להעביר לילדים על ידי טיול של 1/2 בבוקר בטבע..
 

ELIאלי

New member
במחשבה שנייה

כאמא הרואה מול עיניה.. וגם תשובה לח
כאמא הרואה מול עיניה.. וגם תשובה לחגית מגבעתיים אפרת כאמא הרואה מול עיניה את תחומי התעניינותו הבלתי נגמרים של ילדי בגבעתיים... החל ממילים לשירים (איכותיים) כמו החיפושיות ועוד.. ברצון ליצור סיפורים וכתבות ועיתונים ותמונות ניתן לחשוף את הילדים האלה לעולם המלל, לסרטי מוסיקה איכותיים כמו החיפושיות, לקרוא את המילים, לתרגם מאנגלית, לכתוב ולהשחיז את יכולת הכתיבה,(בעצם יש יכולת אין מי/מה שיעודד להמשיך, בבית זה קשה, אם יש פרוייקט ניתן לעודד באופן מתמשך - אך האנשים המתאימים צריכים להיות שם....) כבר אמרתי בעבר אחד הדברים החשובים ביותר הוא ידיעת השפה האנגלית, ללמד אותם כלים שאיתם יוכלו ליצור: כתיבה, שפת תכנות (גם בכיתה ג') יש לי הרושם שבמרכזים הכוונה 'לחשוף' אותם לתחומים שונים, אך לא לוקחים בחשבון שהם חשופים, צריך לתת להם את הכלים ליצור. כמו כן אני חושבת שבמרכז צריכים לעבוד אנשים הבאים מהרקע של המחוננים ולא אנשים שלמדו בתאוריה מה זה מחוננים.. הילדים בגבעתיים היו מאוד לא מרוצים מתנועה מגע ונשימה, למרות שאני אישית באה מהתחום, את הרעיון הזה אפשר היה להעביר לילדים על ידי טיול של 1/2 בבוקר בטבע..
במחשבה שנייה
במחשבה שנייה אפרת כשקראתי שוב את הדברים נראה היה אולי שנשמעת נימת ביקורת על המרכז בגבעתיים - לא - אני יודעת שיש שם אנשים מקסימים ובעלי רצון טוב (ומעל לזה) הביקורת היתה כללית, על המערכת בכלל.
 

ELIאלי

New member
כוונות טובות...

במחשבה שנייה
במחשבה שנייה אפרת כשקראתי שוב את הדברים נראה היה אולי שנשמעת נימת ביקורת על המרכז בגבעתיים - לא - אני יודעת שיש שם אנשים מקסימים ובעלי רצון טוב (ומעל לזה) הביקורת היתה כללית, על המערכת בכלל.
כוונות טובות...
כוונות טובות... נחש גם אצלינו הילדים לא סבלו את שיעורי התנועה (פלדנקרייז), למרות הכוונות הטובות לפתח את הצד המוטורי אצל הילדים... לא הייתי מתעכב על כך אלמלא זו היתה דוגמא כל כך קולעת לכישלון הגדול של מרכזי ההעשרה (ותדברי עם כמה מחוננים בוגרים...)- רק אחד מעשר (!) ילדים שהתחילו בכיתה ג' המשיך עד לט', ואף אחד לא זוכר או קיבל משהו מאותם שיעורי תנועה בכיתה ג'... כישלון המרכזים (והטיפול במחוננים ככלל) הוא סוד גלוי ענק של המערכת- שיכול להתקיים רק בזכות העובדה שמעולם (!) לא נעשה מחקר או אפילו משוב ממחוננים בוגרים, והנתק בין ההורה הממוצע לבוגרים כאלו. עצתי לך, אל תסמכי על המערכת. עד כמה שזה קשה- תיישמי את הרעיונות שלך בבית (את כישורייך האישיים יוכל להשלים מורה פרטי, ובהחלט ניתן ליצור מסגרת לפרויקטים לאורך זמן גם בבית). ולנציגינו בכנסת- מה שחשוב זו לא מה יהיה התוכן של הדיון אלא הכיסוי התקשורתי שלו. תביאו מחוננים עם בעיות קשות מעיירות פיתוח יחד עם הוריהם (תאמינו לי- יש כאלה בשפע) ותזמינו את כתבת החינוך של חדשות ערוץ 2...
 

ELIאלי

New member
אכן כן..

כוונות טובות...
כוונות טובות... נחש גם אצלינו הילדים לא סבלו את שיעורי התנועה (פלדנקרייז), למרות הכוונות הטובות לפתח את הצד המוטורי אצל הילדים... לא הייתי מתעכב על כך אלמלא זו היתה דוגמא כל כך קולעת לכישלון הגדול של מרכזי ההעשרה (ותדברי עם כמה מחוננים בוגרים...)- רק אחד מעשר (!) ילדים שהתחילו בכיתה ג' המשיך עד לט', ואף אחד לא זוכר או קיבל משהו מאותם שיעורי תנועה בכיתה ג'... כישלון המרכזים (והטיפול במחוננים ככלל) הוא סוד גלוי ענק של המערכת- שיכול להתקיים רק בזכות העובדה שמעולם (!) לא נעשה מחקר או אפילו משוב ממחוננים בוגרים, והנתק בין ההורה הממוצע לבוגרים כאלו. עצתי לך, אל תסמכי על המערכת. עד כמה שזה קשה- תיישמי את הרעיונות שלך בבית (את כישורייך האישיים יוכל להשלים מורה פרטי, ובהחלט ניתן ליצור מסגרת לפרויקטים לאורך זמן גם בבית). ולנציגינו בכנסת- מה שחשוב זו לא מה יהיה התוכן של הדיון אלא הכיסוי התקשורתי שלו. תביאו מחוננים עם בעיות קשות מעיירות פיתוח יחד עם הוריהם (תאמינו לי- יש כאלה בשפע) ותזמינו את כתבת החינוך של חדשות ערוץ 2...
אכן כן..
אכן כן.. אפרת נכון בבית ניתן לעשות, אך בני ואני מניחה שרבים כמותו, זקוקים ללימוד/עיסוק החברתי, בצוותא, כיוון שעקב כישוריהם הם באמת יודעים להגיע לכל מיני דברים בכוחות עצמם, אבל אז זה לא מאורגן, לא מסודר. ניתן לחשוף אותם גם בפני שירה וחשבתי גם על פלפולי התלמוד שהם מה זה מתאימים לילדים הללו. (בכיתה הרגילה כל מחשבותיהם והברקותיהם אינם באים לידי ביטוי, כי אף אחד אינו מבין). בני למשל משרטט מכונות ושיפורים ל"בייבלידים" (למי שמכיר) עם המון המון פרטים וכפתורים שאינני מסוגלת לעקוב אחריהם - אחרי כל הפרטים..)
 

ELIאלי

New member
לאפרת

אכן כן..
אכן כן.. אפרת נכון בבית ניתן לעשות, אך בני ואני מניחה שרבים כמותו, זקוקים ללימוד/עיסוק החברתי, בצוותא, כיוון שעקב כישוריהם הם באמת יודעים להגיע לכל מיני דברים בכוחות עצמם, אבל אז זה לא מאורגן, לא מסודר. ניתן לחשוף אותם גם בפני שירה וחשבתי גם על פלפולי התלמוד שהם מה זה מתאימים לילדים הללו. (בכיתה הרגילה כל מחשבותיהם והברקותיהם אינם באים לידי ביטוי, כי אף אחד אינו מבין). בני למשל משרטט מכונות ושיפורים ל"בייבלידים" (למי שמכיר) עם המון המון פרטים וכפתורים שאינני מסוגלת לעקוב אחריהם - אחרי כל הפרטים..)
לאפרת
לאפרת החוויה העיקרית שאני זוכר ממרכז ההעשרה היא תסכול- הרבה פעמים הצליחו לעניין במשהו... אבל לא היה איך להמשיך- כילד, לא היו לי הכלים להתקדם, ולמרות שניסיתי זה לא כל כך הלך.. בסוף גם התייאשתי והפסקתי לנסות. אז כן- יש חשיבות למסגרות, אך דווקא בגלל החשיבות העצומה של מסגרות (והעובדה שאלה הנוכחיות לא מתפקדות)- חשוב מאוד ליצור את המסגרת -בבית. וזה קשה- זה דורש תכנון ומעקב והתמדה, ולא פחות חשוב- תמיכה ועידוד לילד -כמו שאת בוודאי יודעת... אבל הנקודה היא שזו צריכה ויכולה להיות מסגרת- כלומר, את העבודה עצמה עושה הילד, וההורה לא צריך (וגם לא יכול) להיות מעורב בכל פרט- ואז זה באמת אפשרי. אני רואה שיש לך לא מעט רעיונות... אבל בכל זאת רציתי לתת דוגמא נוספת- קונים ספר ריק (כריכה עם דפים לבנים) ועוזרים לילד ליצור ספר בנושא שמעניין אותו (או יותר טוב, ספר שמשלב נושאים שמעניינים אותו)- סיפור עלילתי בהמשכים או נושא מדעי (או שילוב שלהם), כולל איורים, ציורים והדבקת תמונות, שירים, בדיחות, חידות ותשבצים, מה שתרצו... יש ילדים שהיו מדפיסים עיתון במדפסת (יחד עם חברים), או שכתבו סיפור מהסוג שבסוף כל עמוד יש בחירה מה לעשות וקופצים לעמודים שונים לפי הבחירה. ונכון, הדבר הכי טוב הוא למצוא חבר שאפשר לעשות איתו את הפרויקט ביחד...
 

יעל של 4

New member
לדעתי יש לחייב את בתי הספר בכל

בקרוב - דיון בכנסת בנושא מחוננים!
בקרוב - דיון בכנסת בנושא מחוננים! נאור ועדת החינוך של הכנסת נענתה לבקשתנו, ותקיים בקרוב דיון מיוחד בנושא תלמידים מחוננים במערכת החינוך. נשמח לקבל הצעות ורעיונות לקראת הדיון. אנא פנו למייל [email protected]
לדעתי יש לחייב את בתי הספר בכל
המקומות בארץ לתת מענה לילדים הללו, לתת תקציבים נוספים על מנת שבית הספר יוכל להוציא ילדים כאלו כבר מכתה א לשעורי העשרה במסגרת בית הספר הרגיל והכתות הרגילות. לאפשר לילד המחונן להנות בכתה הרגילה ככול ילד, ויחד עם זאת לחייב את המורה להכין לילד כזה תוכנית עבודה אישית עם ביקורת ומעקב אחרי כל מורה ומורה שהן אכן עושות את זה. ואם יש צורך להוסיף סייעת בכתה שיש בה ילדים מחוננים. אמרה לי מורה באחד מבתי הספר שהייתי בו שילד מחונן זה כמו כתה נוספת בתוך הכתה. (ואני נוטה להאמין לה רק תלוי איך המורה מתיחסת אליהם) מקווה שאתם מבינים למה התכוונה. יעל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה