גם אני מתלבטת ויש לי כמה תהיות

גם אני מתלבטת ויש לי כמה תהיות

בבחירות הקודמות הצבעתי עבודה והתאכזבתי קשות מעמיר פרץ שלקח את תיק הביטחון במקום תיק חברתי. לפני כן הצבעתי שינוי וגם אז התאכזבתי משום שהם לא הצליחו לקדם כמעט דבר מהמצע שלהם. הפעם אני מתלבטת בין העבודה לקדימה. רק לפני כמה ימים (אחרי שצפיתי בתעמולת הבחירות) נחשפתי למפלגת צבר שסיקרנה אותי מאוד. אני מניחה שכמעט כל מי שמוצא עצמו מתלבט עוסק בחישובים כמו מה עשוי להיות כוחה של המפלגה לה יצביע, האם היא תהיה באופוזיציה או בקואליציה וכדומה. האם אתם חושבים שבזמן כ"כ קצר תצליחו לגייס מספיק מצביעים? אני חוששת שאם אצביע למפלגה קטנה וחדשה קולי ילך לאיבוד. גם אם תעברו את אחוז החסימה לא תזכו ליותר משניים-שלושה מנדטים וכוחם יהיה אפסי. אתמול שודרה בערוץ 10 כתבה על גיל קופטש ועל מפלגת עלה ירוק. אני מניחה שככל שהכתבה היתה הזויה המפלגה הצליחה לגייס באמצעותה קולות נוספים שיתכן ויעזרו לה לעבור את אחוז החסימה. איך אתם פועלים על-מנת לעבור את אחוז החסימה? האם אתם חושבים שתצליחו לעמוד ביעד הזה או שהיעד שלכם הוא להיות בינתיים בתודעה ולהצליח להבחר לכנסת רק בבחירות הבאות? למה רק עכשיו שומעים עליכם? אמנם ריבוי מפלגות הוא ביטוי של דמוקרטיה במיטבה אבל נוצר מצב בו הרבה חוששים להצביע למפלגה קטנה וחדשה שהסיכויים שתעבור את אחוז החסימה הם קלושים ביותר.
 
שאלות לגבי המצע שלכם ועוד שאלה כללית

1. איך בדיוק אתם מתכוונים להציע פיקוח על מחירי השכירות בערים הגדולות? זה נוגד את כל עקרונות השוק החופשי (ואני אומרת את זה בתור סטודנטית שמכלכלת את עצמה, ללא עזרה משום גורם וכורעת תחת נטל השכירות). לדעתי, כדי להקל על סטודנטים, הממשלה צריכה לבנות מעונות מיוחדים בערים הגדולות ולהעניק דיור מוזל לסטודנטים עפ"י קריטריונים שונים. איך בדיוק אפשר להגביל בעלי דירות מלדרוש סכומים מופרזים? גם ככה לא משלמים מס על שכ"ד. 2. אם איזה מפלגות לא תסכימו, בשום פנים ואופן, לשבת בקואליציה?
 
בעניין הדיור

העיסוק שלנו בדיור בר השגה נוגע בשתי נקודות עיקריות: 1. פטור ממע"מ ברכישת דירה ראשונה 2. משכנתאות מסובסדות והטבות במשכנתא לבוגרי צבא ושירות לאומי פיקוח על שכר הדירה קיים בכל העולם, במתכונת שמאפשרת לעירייה מעורבות מסוימת בפתאי הערים, לא במרכזי הערים. בניית מעונות זו אופציה וגם הטבות לקבלנים שבונים דיור שמותאם לצעירים. יד רוחצת יד. אתה מקל על הקבלן והוא מקל על השוכרים. כשמדובר ברוכשים פרטיים אין לך זכות להתערב. שוק חופשי. לגבי השאלה השנייה: נשב בקואליציה שתקבל את תנאי היסוד שלנו, כולל חלוקה בנטל השירות, מניעת האפלייה נגד הקהילה הגאה והסדר נישואים לפסולי חיתון. אני מניח שממשלת ימין חרדית לא באה בחשבון.
 
כמוני כמוך

גם אני התאכזבתי מפרץ. אני אשתדל לענות על הכל. בנוגע לתיקים - אף אחד מאיתנו לא יהיה שר בממשלה. אנחנו מאמינים במינויים מקצועיים. מחר ייחשפו המועמדים שלנו לתפקידים מיניסטריאליים אם וכאשר נחבור לקואליציה. אחוז החסימה עומד היום על 3 מנדטים. אנחנו נמצאים כרגע באזור המנדט-מנדט וחצי בסקרים. חשוב להזכיר שהסקרים מתייחסים רק לטלפונים נייחים (קווים) ולא לטלפונים סלולריים. לרוב הצעירים שאני מכיר יש רק סלולרי, כך שהנתון הזה מעודד מבחינתנו. כשהתמודדנו עם תנועת "רוב העיר" למועצת העיר תל אביב לא הופענו באף סקר. כמה ימים לפני הבחירות התגלגלה איזו שמועה שבמטה חולדאי יש סקר שבו יש לנו מנדט. הייתה חגיגה גדולה במטה. לא היה לנו שום מושג מה כוחנו בציבור. בבחירות זכינו בשלושה מנדטים, 11 אלף מצביעים, 10% מקולות המצביעים. אם זה יהיה המשקל שלנו בכנסת עשינו מהפכה
אני מאמין שאחת מארבע המפלגות הקטנות תכנס: הירוקים, הגמלאים, עלה ירוק או אנחנו. הירוקים ירדו בסקרים מ-4 מנדטים לפחות משניים, והמגמה הזו נמשכת (בגלל פיצול המפלגות הירוקות והבאזז השלילי סביב הירוקים), הגמלאים מסתובבים סביב 2 מנדטים, כנראה שזה יישאר ככה ולא יספיק להיכנס לכנסת, עלה ירוק נתפסת לא רצינית (אני מניח ששמת לב לזה) ותופסת אחוז מסוים של המצביעים שלא יספיק. אנחנו כנראה האלטרנטיבה היחידה. אנחנו בפירוש מתמודדים כדי להיכנס לכנסת. אחרת אין טעם. אם כל אחד מאיתנו יתגייס לטובת הרעיון, הדבר לחלוטין אפשרי. אני לא מתנבא, החוק הראשון בפוליטיקה הוא שאין חוקים. אבל אנחנו צעירים, כל מה שיש לנו זה האמונה.
 
למעלה