דעתי על פרשת שרון-סילבן

דעתי על פרשת שרון-סילבן

אני פותח בזאת אשכול חדש, ופונה לכל הליכודניקים לגלות השתתפות ערה. לענינים מעין זה נועד הפורום שלנו. דעתי היא כדילקמן: 1. אם אכן נכונה הידיעה שהתפרסמה היום כי שרון הגיע להסכמה עם קליין על קיצוץ של 6 מיליארד תמורת הורדה של 2% בריבית, זהו מהלך ראוי ביותר ונבון. האמת שלטעמי 2% זה אפילו דראסטי מדי, אבל אני סומך על קליין שהוא יודע מה הוא עושה ולא יהסס לעלות חזרה אם תהיה התפרצות אינפלציונית. 2. אמנם לא מקובל שראש הממשלה מגיע לסיכום מאחורי גבו של שר האוצר, אך לא נותרה לו ברירה. שבוע לפני תחילת השנה האזרחית, ולישראל אין תקציב. יש לזקוף זאת לחובתו המלאה של שר האוצר. 3.דבריה של ג´ודי שלום-ניר-מוזס על ראש הממשלה הם בשפה פשוטה גועל נפש ותת רמה. שתתעסק בתוכניות טלביזיה על מיסטיקה, ותניח את ניהול המדינה לאנשים נבונים ממנה. פשוט דוחה.
 

pilovich shahaf

New member
התשובה היא בגוף הודעתך../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

ציטוט:- "..., אך לא נותרה לו ברירה. שבוע לפני תחילת השנה האזרחית, ולישראל אין תקציב. יש לזקוף זאת לחובתו המלאה של שר האוצר...." סוף ציטוט. כמו שאומרים-"מעשיך ודבריך ישפטוך", ראש הממשלה נתן יד חופשית לכל אורך הדרך לשר סילבן שלום להכין תקציב ולהביאו לאישור, ומחודש מרץ השנה בו אושר תקציב 2001 וגם בזכותו של ראש הממשלה הניבחר, מי שזוכר היטב את המצב שממשלת אהוד ברק השאירה לו, ושכולנו חשבנו שהולכים או טו טו לבחירות, כי אם התקציב לא מאושר על פי סעיף [נידמה לי] 20 לחוק יסוד הממשלה, אז אין ממשלה והולכים לבחירות כלליות...זוכרים
ולכן ראש הממשלה מר אריק שרון שוב לקח את המושכות כמו שיאה למנהיג, ואני מאמין שהתקציב יעבור בשבוע הבא
זאת דעתי. בקשר למהלך של ראש הממשלה עם מר קליין, מכל הפרשנויות ושיחות עם אנשי מיקצוע....מהלך מבריק במצב הקיים
מבחן התוצאה. פ"ש.
 
ומה על שלום?

אותי מעניין לדעת האם יש כאן מסנגרים על שר האוצר שלום. ניסיתי לחשוב על כך רבות, אבל איני מוצא את הסיבה לכך שסילבן שלום נכשל בהכנת תקציב. שלום, שנושא האוצר אינו זר לו כמו שנושא התקשורת היה זר בזמנו לפואד (שלום כיהן כיועץ שר האוצר של יצחק מודעי) וכאדם בעל מודעות חברתית גבוהה יחסית, היה אמור למצוא את דרכו בנפתולי הכנת התקציב. אולם, במקום להוביל את המדינה על פי האג´נדה הכלכלית של הליכוד, הוא נכנע לכל מיני לחצים קואליציוניים וכדומה. נשאלת השאלה - האם שלום משלם את המחיר על התעקשותו של אריק לא לאבד אף סיעה החברה בקואליציה (וליצור תקדים מסוכן עבור הסיעות החשובות), או שמא באמת אינו מצליח "לעלות על הגל הנכון", כמו שאומרים?
 

Realist

New member
נאיביות או נאמנות עיוורת??

לא קולט שיש לנו שר אוצר גרוע? לא רואה שהוא בז לשכבות המצוקה,שמהן הגיע הוא עצמו? ריבונו של עולם....הריבית זה הענין? (עם כל חשיבותה). אנשי הנגב מפגינים נגד הממשלה הזאת,שלא מכירה למעשה בנגב כחלק ממדינת ישראל.(כמו קודמותיה).זאת ציונות? אני אגיד לך מה זה-תאוות כסף ,שלטון ,ממון וסיפוק צרכי העשירים במדינה. הנכים זועקים.אתה יודע למה?הם נאלצים לחיות על 1740 ש"ח לחודש קצבת נכות-תסתכל שוב על הסכום.ולעבוד הם לא תמיד יכולים.אגב-גם אילו שיכולים חלקית,לא היו מתקבלים לעבודה.תמיד עדיפים הבריאים על החולים.זה הקפיטליזם המילטון-פרידמני ,שהביא מר ארליך "במהפך הכלכלי" שלו במהפך 77. כל שרי האוצר-ליכוד ועבודה ,המשיכו במדיניות זאת.רק כאן חייב להיות הוגן.ללייצנות של שרי האוצר של הלכוד לא הגיע אף אחד גם מהעבודה (ארידור,ניסים,ארליך). למה דבריה של אשת שר האוצר,הם "גועל נפש".אני לא מסכים איתה גם,אבל אין לה זכות לתקוף את ראש הממשלה???.לכולם פה בפורום יש את כל הזכויות להביע דעות -גם קיצוניות להחריד,והיא מוקצית? במה זכותה להביע דעה נופלת מזכותו של אחר?.סוף סוף שרון הוא לא איזה ראש-ממשלה מוצלח במיוחד.אז אם היא לא צודקת (ושוב אני מסכים שדבריה חסרי טעם),אז אתה שולח אותה בהתנשאות לחזור לתכנית הטלויזיה שלה?פתאום היא גם דוחה? מה דעתך לו הייתי אומר על פנינה רוזנבלום ,שהצטרפה לא מכבר לליכוד :"יאללה,סתם בלונדינית חתיכה ופופולרית,חסרת אידאולוגיה,שתמשוך כמה קולות של מעריצים שפוטים.שתתעסק בעסק שלה ותניח את ניהול המדינה לנבונים ממנה".היית קורא לי "שמאלני מתנשא" לא???.(אגב מה לרוזנבלום שמוכנה להחזרת כל הגולן תמורת שלום -ולליכוד?). אבל באמת,הנושא האמיתי-הליכוד והעבודה איבדו כל זכר לציונות,בתמיכתם בכלכלה הגלובלית,על חשבון החברה הישראלית.חבל מאד.
 
מיועד למשתתפים הצעירים בפורום

הריאליסט מרבה להכפיש את שרי האוצר של הליכוד בממשלותיו הראשונות. הנה האמת: 1. במשך 27 שנה ניהל המערך משק סוציאליסטי, קפוא, חסר כל יוזמה פרטית, עם הסתדרות שהיא גם ארגון העובדים הגדול וגם ארגון המעסיקים השני, קורפוטיזם חמור, גירעון שהלך ותפח בשנות ה-70, מיסי קנייה גבוהים שפגעו אנושות ברמת החיים. בקיצור: כלכלה מזרח אירופאית שהיתה קורסת כמו שקרסו כל ארצות מזרח אירופה אילו זה היה ממשיך, כמו שקרסו הקיבוצים וההסתדרות מאוחר יותר. 2. הליכוד ניסה לשנות זאת מיד עם עלותו לשלטון והביא לכלכה המבוססת על יוזמה חופשית, במודל האמריקאי. הוא עשה 2 טעויות: א. עשה הכל מהר מדי. ניסה לרפא סרטן עם כמויות גבוהות מדי של חומר כימותראפי, אשר הביאו כמעט למותו של החולה. אני מודה בטעות הזו. אני לא צבוע כמו השמאלנים. הליכוד כיפר ובגדול במשך השנים על טעותו זו. ב. שכח שהמערך עדיין שולט במדינה ע"י ההסתדרות ולכן אי אפשר לעשות מהלך כה מקיף. ג. כדי להיטיב עם העם הוריד מחירים והדבר האיץ את הצריכה ואת האינפלציה. התוצאה היתה אינפלציה הרסנית, פיחותים ומפולת מניות. 3. לאחר 84, שר האוצר של הליכוד, יצחק מודעי, יחד עם שמעון פרס, גיבשו תוכנית כלכלית והוציאו את המשק מהבוץ. כל אחד מהשניים טוען לבעלות על המהלך. בינינו, את האמינות של פרס אתם כבר מכירים ("חתרן בלתי נלאה" קרא לו רבין). 4. בזכות הכלכלה החופשית עברה הכלכלה הישראלית ממודל של כלכלה סוציאליסטית למודל של כלכלה מערבית המבוססת על יוזמה חופשית ופחות מעורבות ממשלתית. התוצאות הגיעו, כמו בהרבה מהפכים, רק אחרי 20 שנה: כל ההי-טק שאתם רואים היום (ישראל היא המדינה השלישית בעולם במס´ החברות בנאסדאק) לא היה קורה אלמלא הליכוד עלה לשילטון ב-1977. תראו מה קרה לקיבוצים ולהסתדרות: שם התפיסה של המערך המשיכה לשלוט, עד להתמוטטות המוחלטת. זה עלה למדינה עשרות מיליארדים. אפילו הם הבינו בסוף שהיוזמה החופשית היא הפיתרון הטוב ביותר. 5. ותודה לריאליסט שמודה שהליכוד הביא את מודל מילטון-פרידמן. מחמאה גדולה מזו לא היינו יכולים לקבל.
 

pilovich shahaf

New member
תשובה לעיניין ביגיניסט...רק מה../images/Emo63.gif

תאריך ההודעה: 21/12/01 שעת ההודעה: 13:59 מאת: pilovich shahaf נושא: תשובה לעיניין ביגיניסט...רק מה- אתה לוקח לפעמים דברים בצורה אישית, ואני מסכים איתך כי הנושאים המדוברים הם בחיינו אבל כאן בפורום ואני חושב שכבר כתבתי לך זאת, אל תיגרר לפרובוקציות, אתה המנהל ואתה קובע כיצד ואיך יראה פורום "הליכוד", כמו שאני לא אקבע כיצד יראה פורום מ.ר.צ או כל פורום פוליטי אחר שאני לא מזוהה איתו, אבל בהחלט לגיטימי, ומי שלא מוצאה חן בעיניו יש לו בעיה. ביגיניסט. יש לי הצעה אליך:- כל מי שמזכיר את המילה "נאציזם" בהקשר או בהשואה או במשותף לאישיות ישראלית ולא משנה מאיזה צד פוליטי של המפה, או לחילופין להשוות את הנאציזם לעם ישראל או חלק מימנו..."עליך למחוק הודעה כזאת ואף להגביל אחרי אזהרה אחת.-זאת דעתי מצ"ב ההודעה של ריאליסט שבהקשרה אני הגבתי לתגובתך אליה, ושתגובתי זאת מתאימה ועונה גם כן לדיון בשירשור הזה...מקוה שלא סיבכתי אותך !! שבת שלום. פ"ש.
 
למעלה