"הדרמה של הילד המחונן"

מצב
הנושא נעול.
"הדרמה של הילד המחונן"

"הדרמה של הילד המחונן"
ספר של אליס מילר, מישהו קרה? מעניין אותי אם קראתם ואם יש לדעתכם הגיון בטענותיה, שבעיות רבות של המחוננים שיש להם פער הבין התפתחות אינטלקטואלית להתפתחות רגשית, שסובלים מדיכאון בכל פעם שהם "נכשלים" ולו במשהו קטן, וכאלה שביטחון העצמי שלהם תלוי בהיותם "גאונים", "מוכשרים ביותר" וכו', נובעת מכך שהצרכים רגשיים שלו עוד בהיותו תינוק וילד קטן לא מתמלאים. אם זה מעניין אתכם, אני יכולה להעתיק קישורים למאמרים שלה, באנגלית... אגב, היא מדברת על כל הילדים, אבל היא טיפלה כנראה בהרבה מחוננים, חלקם בעצמם פסיכולוגים, שכולם סובלים מהפרעה שהיא קוראת לה "נרקיסיזם", ולכן היא מדברת בעיקר עליהם.
 
אשמח אם תעתיקי קישורים למאמרים

"הדרמה של הילד המחונן"
ספר של אליס מילר, מישהו קרה? מעניין אותי אם קראתם ואם יש לדעתכם הגיון בטענותיה, שבעיות רבות של המחוננים שיש להם פער הבין התפתחות אינטלקטואלית להתפתחות רגשית, שסובלים מדיכאון בכל פעם שהם "נכשלים" ולו במשהו קטן, וכאלה שביטחון העצמי שלהם תלוי בהיותם "גאונים", "מוכשרים ביותר" וכו', נובעת מכך שהצרכים רגשיים שלו עוד בהיותו תינוק וילד קטן לא מתמלאים. אם זה מעניין אתכם, אני יכולה להעתיק קישורים למאמרים שלה, באנגלית... אגב, היא מדברת על כל הילדים, אבל היא טיפלה כנראה בהרבה מחוננים, חלקם בעצמם פסיכולוגים, שכולם סובלים מהפרעה שהיא קוראת לה "נרקיסיזם", ולכן היא מדברת בעיקר עליהם.
אשמח אם תעתיקי קישורים למאמרים
מעניין לאילו צרכים רגשיים שלא מולאו היא מתכוונת, ולמה היא חושבת שהם לא מולאו.
 
צרכי הילד

בבקשה
http://www.naturalchild.com/alice_miller/ יש כאן את כל המאמרים שלה... דף שדן מעט בכתביה: אליס מילר "הדרמה של הילד מחונן"
צרכי הילד
1. לקבל יחס של כבוד ורצינות, תוך שרואים אותו כפי שהוא ברגע זה (=רגשות תחושות וביטוייהם) וכמוקד עצמאי של פעילותו. חשוב שכל צרכיו של התינוק יתמלאו כדי שהוא ירגיש ש"הוא שולט בעולם הזה". 2. באווירת הסובלנות והכבוד הילד יוכל להיפרד מהסימביוזה עם אמו בזמן שמתאים לו ולצעוד אל הקיום האוטונומי. 3. הורים שמסוגלים למלא את צרכיו אלה (זה יכול להיות, לדעתה, רק בתנאי שהם עצמם גדלו בתנאים כאלה, אבל יש לי כאן השגה קלה עליה, אני רואה ביכולת השינוי כוח גדול...) במידה והם עצמם סבלו בילדותם ממחסור במילו צרכים אלה, הם בהכרחי מחפשים את מילוי צרכיו אלה אצל הדמות הקרובה והתלויה בהם ביותר, כלומר הילד (אין זה אומר חלילה שאינם אוהבים אותו). ילד שהוריו נוהגים כך שלא במודע, יעשה הכול כדי "להתאים" את עצמו אליהם ולציפיותיהם, מתוך חרדה בסיסית לאבד את אהבתם או לגרום להם סבל.
 
לעניין הדרמה של הילד המחונן

"הדרמה של הילד המחונן"
ספר של אליס מילר, מישהו קרה? מעניין אותי אם קראתם ואם יש לדעתכם הגיון בטענותיה, שבעיות רבות של המחוננים שיש להם פער הבין התפתחות אינטלקטואלית להתפתחות רגשית, שסובלים מדיכאון בכל פעם שהם "נכשלים" ולו במשהו קטן, וכאלה שביטחון העצמי שלהם תלוי בהיותם "גאונים", "מוכשרים ביותר" וכו', נובעת מכך שהצרכים רגשיים שלו עוד בהיותו תינוק וילד קטן לא מתמלאים. אם זה מעניין אתכם, אני יכולה להעתיק קישורים למאמרים שלה, באנגלית... אגב, היא מדברת על כל הילדים, אבל היא טיפלה כנראה בהרבה מחוננים, חלקם בעצמם פסיכולוגים, שכולם סובלים מהפרעה שהיא קוראת לה "נרקיסיזם", ולכן היא מדברת בעיקר עליהם.
לעניין הדרמה של הילד המחונן
אני אמא של החתומה מעלה. רציתי להגיב למה שכתבה נדיה: גם אני קראתי את הספר והתרשמתי ממנו מאוד. אבל הביטוי "מחונן" במקרה הזה לא קשור למילה "מחונן" כפי שהיא מקובלת אצלנו. היא מתכוונת לילד שניחן ברגישות רבה, שבגללה הוא מושפע כל כך ממצבה הנפשי של אימו. שם הספר בהחלט מטעה, וחבל, אבל גם בגירסה באנגלית מופיעה המילה GIFTED,וככל הידוע לי גם במקור הגרמני הופיעה מילה מקבילה לזו.
 
נכון, את צודקת

לעניין הדרמה של הילד המחונן
אני אמא של החתומה מעלה. רציתי להגיב למה שכתבה נדיה: גם אני קראתי את הספר והתרשמתי ממנו מאוד. אבל הביטוי "מחונן" במקרה הזה לא קשור למילה "מחונן" כפי שהיא מקובלת אצלנו. היא מתכוונת לילד שניחן ברגישות רבה, שבגללה הוא מושפע כל כך ממצבה הנפשי של אימו. שם הספר בהחלט מטעה, וחבל, אבל גם בגירסה באנגלית מופיעה המילה GIFTED,וככל הידוע לי גם במקור הגרמני הופיעה מילה מקבילה לזו.
נכון, את צודקת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה