הייתי רוצה לדעת מה אני עושה עם הטיפול לא עוזר

Lichy87

New member
ליצ'י (לא ליכי)

הוא אמר שהוא נמצא אצל מטפל קוגניטיבי. כנראה מישהו שיש לו מושג איך לטפל בחרדה חברתית. ויש לו כימיה איתו, שזה אם לא הדבר הכי חשוב בטיפול ולא קורה עם כל אחד. יכול להיות שהמטפל באמת לא מספיק טוב, אבל גם יכול להיות שיש משהו בשרונה (בלי להעליב!) שמקשה על התקדמות הטיפול. יכול להיות שזה משהו עמוק, משהו שקשור לחרדה החברתית, או משהו אחר שאין לנו מושג ממנו. ואם הוא יחליט לעזוב את הטיפול ולעבור למישהו אחר, איך אתה יודע שזה לא יחזור על עצמו גם שם? בגלל זה קודם כל לשתף את המטפל כמה שיותר במחשבות ותסכולים. חוץ מזה שלדעתי החלק של פסיכולוגים בטיפול הוא קטן. אולי אפילו רק 10%-20%. כל השאר זו העבודה הקשה של המטופל. היישום של מה שהוא לומד בטיפול (רק 50 דק' פעם בשבוע) בכל שאר השבוע, בשגרה היומיומית שלו.
 

שרונה145

New member
הייתי רוצה לדעת מה אני עושה עם הטיפול לא עוזר

לי וגם לא הכדורים, איזה עוד פתרונות יש?
 

Lichy87

New member
להבין

למה הטיפול לא עוזר. אתה נמצא אצל מטפל? הכדורים, לפנות לרופא המטפל ולהסביר למה הם לא עוזרים.
 

שרונה145

New member
אין הסבר פשטני לזה

השיחות עם הפסיכולוג לא הופכות אותי להיות שאני רוצה להיות ולא גורמות לי להשלמה עצמית, הכדורים עצמם מפוקפקים ומה שיש לעשות זה או להגדיל מינון או להחליף כדורים, זה כלום בריבוע הפסיכולוגים האלה לא שווים כלום יחד עם הכדורים המחורבנים.
 

Lichy87

New member
לאיזה טיפול אתה הולך?

פסיכודינאמי/ התנהגותי-קוגניטיבי. כמה זמן אתה נמצא אצל הפסיכולוג?
 

שרונה145

New member
זה טיפול לחרדה חברתית

נדמה לי קוגנטיבי, אני כבר שנתיים בטיפול.
 

Lichy87

New member
אתה מרוצה מהפסיכולוג?

הרגשת בשלב מסוים שהוא כן עזר לך? יש לך כימיה טובה איתו? או שאתה מאוכזב ממנו ממש מההתחלה ועד עכשיו.
 

שרונה145

New member
יש לי כימיה מצויינת איתו

אבל התיסכול עדיין קיים, זה לא רק שהטיפול לא הפך אותי להיות האדם שהייתי רוצה להיות הוא גם לא גרם לי להשלים עם מי שאני, וההישגים הם זעומים, מה עוד אני יכול לעשות?
 

Lichy87

New member
אם יש כימיה מצויינת

כדאי לנצל את מה שיש לו להציע לך. תשתף אותו בתסכול שלך. מה המטרות שלך, איזה אדם אתה שואף להיות. מה לא הולך בטיפול שלכם? אולי כדאי לשנות משהו. אולי כדאי לחשוב על תכנית עבודה. להגדיר את המטרות בצורה יותר ברורה, ואיך אתם הולכים להגיע אליהן. תזכור שהוא שם בשבילך, כדי לעזור לך להתגבר על חרדה. לא כדי שתרגיש חסר אונים ותחפש איך לעשות את זה לבד. לדעתי זה טוב שאתה עוצר ושואל למה אני תקוע בטיפול? לבדוק איפה אתה נמצא בתוך התהליך הגדול.
 

seaking

New member
סליחה אבל צורם לי עניין הכימיה

אמנם השאלות נשאלו על ידי אחרים אני אנסה למקד אותן. א.ב עם מטפל זה קשר משמעותי ולא כימיה. קשר משמעותי אומר שניתן להוציא את הקרביים בבבטחה שהוא שומר עליך. זה אומר לתת לו את הקרבים שלך בבטחה שכשהוא נוגע בקרביים אתה יודע שמה שהוא עושה זה לטובתך והקשר שלכם מאפשר לך להנחות אותו בתוך התהליך = אם כואב לך אתה אומר ולא ממשיך כי צריך. קשר של אמון עמוק וכו כמו שליצ'י כתב רוב העבודה הקשה היא של המטופל. ולא של המטפל. ויחד עם זאת האם יכול להיות ששיטת הטיפול לא מתאימה או שמשהו אחר לא זורם? בגישה הקוגניטיבית אם יש קשר משמעותי עם המטפל אחרי שנתיים צריכה להיות התקדמות האם יכול להיות שהייתה התקדמות אבל עכשיו אתה ברגרסיה והכל נראה שוב שחור? (חלק מהתהליך)
 
למעלה