התחלה של הסוף?

שמלת תחרה1

Well-known member
בישראל מתנגדים לבית כנסת, מתנגדים ליהודים מתפללים. האם על המתפללים להסתתר כמו בתקופת הגולה?

ההתאספות בסמוך לבניינים העלתה תלונות רבות עבור התושבים בבניינים הסמוכים.
 

dory30

Well-known member
לא מכיר את המקרה הכפר סבאי. אני בעד שמירה על חופש הפולחן והתפילה, עבור כל הדתות ובכל המקומות בישראל. לצד זאת, אני לא מוכן לכפייה של שום דת (כולל יהדות) ולהכתבת אורח החיים על מי שאיננו מעוניין בכך.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
לא מכיר את המקרה הכפר סבאי. אני בעד שמירה על חופש הפולחן והתפילה, עבור כל הדתות ובכל המקומות בישראל. לצד זאת, אני לא מוכן לכפייה של שום דת (כולל יהדות) ולהכתבת אורח החיים על מי שאיננו מעוניין בכך.​
לא כפייה דתית, ולא כפייה חילונית.
 

SupermanZW

Well-known member
הבטחות צריך לקיים.

״במסגרת הדרישה לסלק את האוהל מהמקום, סוכם עם העירייה שיוקם מרכז קהילתי לכלל השכונה, כאשר בסופי שבוע יוקצה חדר לצרכי תפילה.״ אבל ״לא רק שלא הוקם המבנה הקהילתי, אלא שהעירייה החלה בשלבי מתן היתר לאוהל.״

״שכונה חילונית ללא מרכז קהילתי אחד, מקבלת קודם כל מרכז דתי. למה שכונה חילונית צריכה קודם כל מרכז דתי?״
 

Harrington

Well-known member
מנהל
התבכיינות שגרתית. אם ביהכ"נ לא נבנה על שטח שמיועד למרכז הקהילתי, אין כל סיבה אמיתית שיפריע למאן דהוא (אא"כ הוא באמת מפריע פיזית, אבל לא נטען כך בכתבה). אז התושבים החילונים מנסים לנצל את הקמת ביהכ"נ כדי לקדם את הקמת המרכז. שוין. זה בסדר גמור. אבל זה כמובן לא מחייב את העירייה ותכל'ס אין קשר מיוחד בין הדברים :).
 

SupermanZW

Well-known member
התבכיינות שגרתית. אם ביהכ"נ לא נבנה על שטח שמיועד למרכז הקהילתי, אין כל סיבה אמיתית שיפריע למאן דהוא (אא"כ הוא באמת מפריע פיזית, אבל לא נטען כך בכתבה). אז התושבים החילונים מנסים לנצל את הקמת ביהכ"נ כדי לקדם את הקמת המרכז. שוין. זה בסדר גמור. אבל זה כמובן לא מחייב את העירייה ותכל'ס אין קשר מיוחד בין הדברים :).
אלא שלא מדובר בבית כנסת, מדובר באוהל שנמצא בתהליך לקבל היתר לשמש כבית כנסת. בנוסף לכך, העיריה לא הקימה ואף לא התחילה לבנות את המרכז הקהילתי שהובטח לתושבי השכונה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אלא שלא מדובר בבית כנסת, מדובר באוהל שנמצא בתהליך לקבל היתר לשמש כבית כנסת. בנוסף לכך, העיריה לא הקימה ואף לא התחילה לבנות את המרכז הקהילתי שהובטח לתושבי השכונה.
נו מה זה משנה? מדובר בבית כנסת, בין אם הוא עשוי מבד אוהלים ובין אם הוא עשוי מבלוקים. גרוע מאוד שאין מרכז קהילתי בשכונה, אבל אין כל קשר בין הדברים. זה שהצד החילוני מנסה לסחוט את המרכז באמצעות הטענות נגד בית כנסת, זכותו, אבל זה לא הופך את הדברים לקשורים באמת.
 

SupermanZW

Well-known member
נו מה זה משנה? מדובר בבית כנסת, בין אם הוא עשוי מבד אוהלים ובין אם הוא עשוי מבלוקים. גרוע מאוד שאין מרכז קהילתי בשכונה, אבל אין כל קשר בין הדברים. זה שהצד החילוני מנסה לסחוט את המרכז באמצעות הטענות נגד בית כנסת, זכותו, אבל זה לא הופך את הדברים לקשורים באמת.
בבלוקים יש בידוד רעשים (שומעים הרבה פחות מבחוץ), בד אוהלים לא מבודד רעשים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
כתבתי מה הבעיה עם אוהל - רעש.
כתבת, אבל מה לעשות, המצאת. אם וכאשר תושבי השכונה יטענו לבעיית רעש, ניתן יהיה להתייחס לטיעון זה ברצינות. כאשר אתה מעלה אותו כטיעון מומצא שלא מוזכר בשום מקום בטענות תושבי השכונה, זה נחמד כדיון אקדמאי, אבל מנותק כל קשר למציאות.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
זה לא מה שביקשו. ביקשו מרכז קהילתי, לא ביקשו לא להתפלל. ביקשו לפרק את האוהל, לא ביקשו שלא יהיה בית כנסת.​
הם מתלוננים
"למה שכונה חילונית צריכה קודם כל מרכז דתי?".
הצעקה לא אנטשימית? לא מזכיר את התקופה של החשמונאים ועוד מצבים שהיהודים היו תחת שלטון זר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
הם מתלוננים
"למה שכונה חילונית צריכה קודם כל מרכז דתי?".
הצעקה לא אנטשימית? לא מזכיר את התקופה של החשמונאים ועוד מצבים שהיהודים היו תחת שלטון זר.
השאלה כשלעצמה מצחיקה. העובדה שבית הכנסת מלא במתפללים ומקום מבוקש על-ידי רבים מתושבי השכונה, מעמיד בספק לא קטן את המושג "שכונה חילונית" (שכמו שמישהו שאל בכתבה, מי בכלל החליט שזאת ההגדרה הנכונה של השכונה לכתחילה?). הרי אלמלא היה ביקוש לבית כנסת, הוא גם לא היה קם. לא בתור אוהל ולא בשום תצורה אחרת. יש ביקוש, משמע נדרש בית כנסת, משמע ספק אם נכון להגדיר את השכונה כחילונית.
 

SupermanZW

Well-known member
הם מתלוננים
"למה שכונה חילונית צריכה קודם כל מרכז דתי?".
הצעקה לא אנטשימית? לא מזכיר את התקופה של החשמונאים ועוד מצבים שהיהודים היו תחת שלטון זר.
ממש לא, התלוננו על סדר העדיפויות. התעלמת מהמילים ״קודם כל״. שכונה חילונית צריכה קודם כל מרכז קהילתי, זה נמצא בראש סדרי העדיפויות של תושבי השכונה ולכן צריכה הייתה העיריה לבנות קודם כל מרכז קהילתי. רק אחרי שעונים על הדרישה שנמצאת בראש סדרי העדיפויות של תושבי השכונה יש להתחיל לפעול עבור נושאים שנמצאים נמוך יותר בסדרי העדיפויות שלהם. כמו כן, אף חילוני לא רוצה לגור ליד אוהל שמשמש כבית כנסת או מבנה ציבורי כלשהו כי לאוהל אין בידוד קולי, אנשים לא רוצים לשמוע תפילות מביתם בדיוק כפי שאינם רוצים לשמוע דיונים וישיבות (עבודה, שלא ישתמע אחרת) מביתם, בדיוק כפי שאינם רוצים לשמוע מסיבות רחוב מביתם (ובכלל מתנגדים למסיבות רחוב הסמוכות לביתם, רוצים שיערכו רק במקומות סגורים או במקומות שאינם סמוכים למגוריהם), רוצים שקט, מה כל כך מסובך להבין? אוהל שמשמש כבית כנסת הוא מטרד ולכן התושבים החילונים לא רוצים שיהיה שם. אם הבית כנסת היה מבנה נורמלי מלבנים לא הייתה להם בעיה, אבל גם אז, חשוב להזכיר, זה בא נמוך יותר בסדר העדיפויות שלהם מאשר מרכז קהילתי ולכן בכל מקרה צריכה הייתה העיריה קודם כל לבנות מרכז קהילתי ולהפעילו ורק לאחר מכן לבנות בית כנסת מלבנים. את האוהל יש לפרק לאלתר.

הצעקה לא אנטישמית, הם צועקים כי פוגעים באיכות חייהם. אוהל שמשמש כבית כנסת הוא מפגע רעש.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בבלוקים יש בידוד רעשים (שומעים הרבה פחות מבחוץ), בד אוהלים לא מבודד רעשים.
כאמור קודם, בשום מקום לא נאמר שיש הפרעה כלשהי מקיום בית הכנסת באוהל הזה. על כן אין ענין להמציא המצאות שאינן חלק מטענות התושבים וככל הנראה לא מתקיימות במקרה דנן. אם טענה כזאת הייתה מועלית, הייתי שמח להתייחס אליה. אבל זה לא המצב בנד"ד.
 
למעלה