חדש🌻-אלופת המטילות-ציפור פרומקין/איור-לירון כהן/צילי הוצאה לאו/2024/ראשית קריאה

יעלקר

Well-known member
מנהל
1712675107054.png


מַרְמֵלָד הַתַּרְנְגֹלֶת מְטִילָה הֲמוֹן בֵּיצִים. הִיא אַלּוּפַת הַמְּטִילוֹת בַּמֶּשֶׁק, אֲבָל כֻּלָּם אוֹמְרִים עָלֶיהָ שֶׁיֵּשׁ לָהּ מוֹחַ בְּגֹדֶל שֶׁל גַּרְגֵּר, וְשֶׁהִיא יוֹדַעַת רַק לְהָטִיל וּלְקַרְקֵר.
לְהָטִיל וּלְקַרְקֵר?!
מַרְמֵלָד יוֹצֵאת לְהַרְפַּתְקָה חֲדָשָׁה וּמוֹכִיחָה שֶׁאַלּוּפָה נִשְׁאֶרֶת תָּמִיד אַלּוּפָה...

סִפּוּר מַצְחִיק עַל אֹמֶץ, עַל חֹפֶשׁ וְעַל תַּרְנְגֹלֶת שֶׁהִיא אַלּוּפָה אֲמִתִּית.

ספר חדש ונהדר מבית היוצר של ציפור פרומקין והמאיירת לירון כהן, ממנו התלהבה עד מאוד המתלהבת, הלא היא עטרה אופק, שכתבה:
"איך ספר פרחחי וחצוף, שגומרים לקרוא עם חיוך גדול על הפרצוף, הוא בעצם דווקא חינוכי מאין כמוהו? כך קורה כמעט תמיד בספרים השובבים שכותבת ציפור פרומקין, ובעיקר כשהיא חוברת שוב למאיירת היצירתית והפרועה לירון כהן, שציוריה מזמינים התבוננות ואף בהייה ממושכת, כי הם פראיים כמו חלום. החינוכיות שרמזתי עליה מתבטאת כמובן במסר של הספר, אבל לא פחות מכך בעברית היפהפייה של פרומקין, וכשהיא מחורזת בנינוחות, כמו בספר הזה – על אחת כמה וכמה, כי ככה המוזיקה הלשונית שלה נחרתת עמוק יותר בתת-מודע הרך של קוראיה הצעירים [...].
זה היופי בספר הזה, שהוא פותח לנו את הראש ואומר לקוראיו: אתם לא חייבים להסתדר בשום תבנית, או להסתפק במילוי ציפיות של אחרים, אלא לחפש מה יביא לכם אושר וסיפוק באמת. והציורים הנפלאים הולכים יד ביד עם המסר החשוב הזה. ספר משמח כל כך בימים עצובים [...] לבני 4–7 וגם לכווולם".


1712675327171.png

"כתיבתה של פרומקין, לצד איוריה הנפלאים של לירון כהן, היא שילוב מבריק של שעשוע עם כנות מוחלטת המפגישה את הקורא עם המציאות הקשה". היום בידיעות, מאמר מרתק של מור פוגלמן-דבורקין על 'אלופת המטילות'!

1712675402384.png
 
למעלה