טכניון ואוניברסיטה פתוחה

מצב
הנושא נעול.

לי Li

New member
טכניון ואוניברסיטה פתוחה

טכניון ואוניברסיטה פתוחה
בעקבות המאמר על הטכניון עלתה בי השאלה, גם באוניברסיטה הפתוחה וגם בטגניון ניתן ללמוד בהיותך עדיין תלמיד תיכון. אם כך, מהם ההבדלים העיקיים בין השניים? הרי בשניהם לוקחים קורסים ומתקדמים לעבר תואר, חוץ מבקרים בהם סתם מעדיפים להעשיר את הידע ללא כל כוונה לזכות בתואר (תקנו אותי אם אני טועה). מה ההבדלים (אני לא יודעת כמה יש, אבל במידה ויש הרבה אז הסבר קטן יספיק) ומה בעצם עדיף? תודה מראש
 

לב אם

New member
אוניברסיטה פתוחה

טכניון ואוניברסיטה פתוחה
בעקבות המאמר על הטכניון עלתה בי השאלה, גם באוניברסיטה הפתוחה וגם בטגניון ניתן ללמוד בהיותך עדיין תלמיד תיכון. אם כך, מהם ההבדלים העיקיים בין השניים? הרי בשניהם לוקחים קורסים ומתקדמים לעבר תואר, חוץ מבקרים בהם סתם מעדיפים להעשיר את הידע ללא כל כוונה לזכות בתואר (תקנו אותי אם אני טועה). מה ההבדלים (אני לא יודעת כמה יש, אבל במידה ויש הרבה אז הסבר קטן יספיק) ומה בעצם עדיף? תודה מראש
אוניברסיטה פתוחה
לגבי הטכניון אני לא מכירה ספציפית, אם כי כבר שנים רבות ניתן ללמוד בכל האוניברסיטאות בארץ גם בזמן התיכון (אני למדתי לפני כ 20 שנה וסיים אתי במחזור ילד חמוד בן 14 מערד). היחוד בתוכנית של האוניברסיטה הפתוחה הוא שהיא מאפשרת לילדים סביבה מוגנת בתחילת הדרך - לימודים עם ילדים כמותם, הדרכה ועזרה אישית, שיתוף עם משרד החינוך שיכול לעזור בטיפול מול בית הספר. בבאר שבע מוצעת לילדים גם ארוחה חמה מסודרת וליווי אישי - אני מניחה שזה קיים גם בעוד מקומות. היבט נוסף הוא הנוכחות של האוניברסיטה הפתוחה בכל הארץ , בניגוד לטכניון שהוא בחיפה (לא רלבנטי כמובן לחיפאים), והיכולת של התלמיד להמשיך במסגרת הרגילה גם אם הקבוצה התפזרה במהלך השנים, או שהוא הפסיק ללמוד לזמן מה.
 
סיים בגיל 14? יפה יפה ../images/Emo13.gif

אוניברסיטה פתוחה
לגבי הטכניון אני לא מכירה ספציפית, אם כי כבר שנים רבות ניתן ללמוד בכל האוניברסיטאות בארץ גם בזמן התיכון (אני למדתי לפני כ 20 שנה וסיים אתי במחזור ילד חמוד בן 14 מערד). היחוד בתוכנית של האוניברסיטה הפתוחה הוא שהיא מאפשרת לילדים סביבה מוגנת בתחילת הדרך - לימודים עם ילדים כמותם, הדרכה ועזרה אישית, שיתוף עם משרד החינוך שיכול לעזור בטיפול מול בית הספר. בבאר שבע מוצעת לילדים גם ארוחה חמה מסודרת וליווי אישי - אני מניחה שזה קיים גם בעוד מקומות. היבט נוסף הוא הנוכחות של האוניברסיטה הפתוחה בכל הארץ , בניגוד לטכניון שהוא בחיפה (לא רלבנטי כמובן לחיפאים), והיכולת של התלמיד להמשיך במסגרת הרגילה גם אם הקבוצה התפזרה במהלך השנים, או שהוא הפסיק ללמוד לזמן מה.
סיים בגיל 14? יפה יפה

בבאר-שבע מוצעת לילדים ארוחה חמה מסודרת וליווי אישי? על זה לא שמעתי ואני מכירה שנים את קמפוס בית יציב. רוצה לפרט?
כל האוניברסיטאות בארץ מאפשרות לימודים לסטודנטים צעירים (למעט, אולי, אונ' חיפה, שפשוט לא שמעתי על סטודנט צעיר שלמד שם).
 

לב אם

New member
סליחה - לא בדיוק

סיים בגיל 14? יפה יפה

בבאר-שבע מוצעת לילדים ארוחה חמה מסודרת וליווי אישי? על זה לא שמעתי ואני מכירה שנים את קמפוס בית יציב. רוצה לפרט?
כל האוניברסיטאות בארץ מאפשרות לימודים לסטודנטים צעירים (למעט, אולי, אונ' חיפה, שפשוט לא שמעתי על סטודנט צעיר שלמד שם).
סליחה - לא בדיוק
לגבי בן ה14: אני נפגשתי אתו כשהוא היה בן 14 והיינו בשנה ראשונה או שניה. הוא שיב על ידי בשיעור פיזיקה ונראה לי קצת צעיר אז התחלתי לדבר אתו, ואכן הסתבר שהוא בן 14 ושלמחרת היום יש לו מבחן בתנ"ך - סתם דיברנו. בסופו של דבר אחרי שהוא סיים את הבגרויות הוא עבר מלא לאוניברסיטה וסיים אתנו באותו זמן - כנראה בגיל 17-18. זה לא פשוט כמו שזה נשמע, כי מדובר על לימודי הנדסת חשמל , שזה אומר 4 שנים של 10-12 קורסים בסמטסטר. לגבי באר שבע: יש עכשיו פרוייקט משותף עם משרד החינוך. עוד לא התחלנו, אז אני אוכל לעדכן במשך השנה. מה שהבירו לנו הולך כך: הילדים מגיעים לשם בשעה 12 וחצי (יוצאים מוקדם מבית ספר), מקבלים ארוחה חמה בעלות מסובסדת ולומדים יחד בקבוצה עם מערכת אחת (יש אפשרות למדעי החיים או למדעי המחשב). הבטיחו שיהיה ליווי צמוד גם לתמיכה בלימודים וגם לכל מה שהילדים יצטרכו. האפרוחית שלי מתחילה בסמסטר הבא.
 
בבית יציב או בבן גוריון? זה חדש?

סליחה - לא בדיוק
לגבי בן ה14: אני נפגשתי אתו כשהוא היה בן 14 והיינו בשנה ראשונה או שניה. הוא שיב על ידי בשיעור פיזיקה ונראה לי קצת צעיר אז התחלתי לדבר אתו, ואכן הסתבר שהוא בן 14 ושלמחרת היום יש לו מבחן בתנ"ך - סתם דיברנו. בסופו של דבר אחרי שהוא סיים את הבגרויות הוא עבר מלא לאוניברסיטה וסיים אתנו באותו זמן - כנראה בגיל 17-18. זה לא פשוט כמו שזה נשמע, כי מדובר על לימודי הנדסת חשמל , שזה אומר 4 שנים של 10-12 קורסים בסמטסטר. לגבי באר שבע: יש עכשיו פרוייקט משותף עם משרד החינוך. עוד לא התחלנו, אז אני אוכל לעדכן במשך השנה. מה שהבירו לנו הולך כך: הילדים מגיעים לשם בשעה 12 וחצי (יוצאים מוקדם מבית ספר), מקבלים ארוחה חמה בעלות מסובסדת ולומדים יחד בקבוצה עם מערכת אחת (יש אפשרות למדעי החיים או למדעי המחשב). הבטיחו שיהיה ליווי צמוד גם לתמיכה בלימודים וגם לכל מה שהילדים יצטרכו. האפרוחית שלי מתחילה בסמסטר הבא.
בבית יציב או בבן גוריון? זה חדש?
 

לב אם

New member
אין לי מושג מה זה בית מוריה

שמחה לשמוע
גם אליכם פנו דרך "בית מוריה"?
אין לי מושג מה זה בית מוריה
שלחו מכתבים לכל המחוננים באיזור הדרום להגיע לכנס הסברה. (עוד סיבה טובה למה כדאי לעשות את המבחנים ולהיות מאובחנים כמחוננים)
 
תוכלי לספר על זה בפורום 728?

בבית יציב
זה פרויקט חדש בשיתוף עם משרד החינוך. הקבוצה הראשונה יצאה לדרך הסמסטר הקודם עם תלמידי כיתות ט'-י', ואנחנו מצטרפים לקבוצה השניה.
תוכלי לספר על זה בפורום 728?
שהוא פורום חינוך ביתי וחליפי?
 
ההבדלים

טכניון ואוניברסיטה פתוחה
בעקבות המאמר על הטכניון עלתה בי השאלה, גם באוניברסיטה הפתוחה וגם בטגניון ניתן ללמוד בהיותך עדיין תלמיד תיכון. אם כך, מהם ההבדלים העיקיים בין השניים? הרי בשניהם לוקחים קורסים ומתקדמים לעבר תואר, חוץ מבקרים בהם סתם מעדיפים להעשיר את הידע ללא כל כוונה לזכות בתואר (תקנו אותי אם אני טועה). מה ההבדלים (אני לא יודעת כמה יש, אבל במידה ויש הרבה אז הסבר קטן יספיק) ומה בעצם עדיף? תודה מראש
ההבדלים
להוציא ההבדל בשיטת העבודה של האוניברסיטה הפתוחה לעומת אחרות (שתמיד קיים, לא משנה בת כמה את), האוניברסיטה הפתוחה, בהינתן שאין פרוייקט מסודר וקבוצות לימוד מיוחדות לצעירים, תהיה נוחה לתלמידי תיכון יותר כאשר כמעט תמיד נפתחות קבוצות לימוד אחה"צ וחומר הלימוד נשלח הבייתה. הלימודים באוניברסיטאות אחרות, שוב, כאשר אינם מאורגנים מראש, יהיו נוחים פחות עבור תיכוניסטים מאחר וההרצאות נופלות על שעות בי"ס וקשה להסתדר ללא ההרצאות.
 

לב אם

New member
יש רק בעיה אחת

ההבדלים
להוציא ההבדל בשיטת העבודה של האוניברסיטה הפתוחה לעומת אחרות (שתמיד קיים, לא משנה בת כמה את), האוניברסיטה הפתוחה, בהינתן שאין פרוייקט מסודר וקבוצות לימוד מיוחדות לצעירים, תהיה נוחה לתלמידי תיכון יותר כאשר כמעט תמיד נפתחות קבוצות לימוד אחה"צ וחומר הלימוד נשלח הבייתה. הלימודים באוניברסיטאות אחרות, שוב, כאשר אינם מאורגנים מראש, יהיו נוחים פחות עבור תיכוניסטים מאחר וההרצאות נופלות על שעות בי"ס וקשה להסתדר ללא ההרצאות.
יש רק בעיה אחת
שבאוניברסיטה הפתוחה הלימודים הרבה יותר קשים. לי באוניברסיטה רגילה היו המון קורסים ש"חיפפתי" ורק באתי לבקר - ובסוף מתאמצים קצת ומשלימים. בפתוחה אין אופציה כזאת בכלל. לא משנה כמה אתה מבריק, אם לא תבצע את כל המטלות בזמן, נפלת מהקורס. יש לזה גם נקודת יתרון של הקניית היכולת לעבודה קשה - אבל זה גם די מתיש לילד שלומד באותו זמן גם בתיכון ועוסק בעוד דברים.
 
לימודים באוניברסיטה הפתוחה

יש רק בעיה אחת
שבאוניברסיטה הפתוחה הלימודים הרבה יותר קשים. לי באוניברסיטה רגילה היו המון קורסים ש"חיפפתי" ורק באתי לבקר - ובסוף מתאמצים קצת ומשלימים. בפתוחה אין אופציה כזאת בכלל. לא משנה כמה אתה מבריק, אם לא תבצע את כל המטלות בזמן, נפלת מהקורס. יש לזה גם נקודת יתרון של הקניית היכולת לעבודה קשה - אבל זה גם די מתיש לילד שלומד באותו זמן גם בתיכון ועוסק בעוד דברים.
לימודים באוניברסיטה הפתוחה
יותר קשים? תלוי למי, תלוי גם מה זה קשים. מעבר רחב ועמוק יותר באמצעות מטלות במהלך הסמסטר? בד"כ כן. עבודה עצמית? בהחלט. אחריות? אין ספק. אבל לי נראה שדווקא בגלל זה לבן אדם כמוני יותר קל להצליח שם מבמקומות אחרים (מבחינת הצלחה ביחס לכמות סבל
). למה? כי כל החומר מאורגן לי ואני לא צריכה לרדוף אחרי הסכמנית התורנית בשביל שתרשה לי לצלם ממנה, כי יותר קל שלא לחפף במהלך הסמסטר ולדחות הכל לרגע האחרון, כי אני יודעת בדיוק מה אני צריכה לעשות במקום לבלות שעות בחרישה לא פרודוקטיבית, ובמיוחד כי כיף לי ככה
לכן קושי זה משתנה מאדם לאדם. באשר לסטודנטים צעירים, התיכון בד"כ לא מהווה בעיה (לימודים באוניברסיטה פול-טיים עמוסים ותובענים לאין שיעור מלימודי קורס אחד או שניים בסמסטר במקביל לבי"ס שאף סטודנט צעיר לא סופר יותר מדי), אבל אני באמת נוטה לחשוב שלא מעט סטודנטים צעירים (בין אם נשרו ובין אם הסתפקו בפחות) היו יכולים להצליח יותר אילו הלימודים היו יותר מסגרתיים עבורם ופחות דורשים עצמאות.
 
יש גם תיכון בהתכתבות.

ההבדלים
להוציא ההבדל בשיטת העבודה של האוניברסיטה הפתוחה לעומת אחרות (שתמיד קיים, לא משנה בת כמה את), האוניברסיטה הפתוחה, בהינתן שאין פרוייקט מסודר וקבוצות לימוד מיוחדות לצעירים, תהיה נוחה לתלמידי תיכון יותר כאשר כמעט תמיד נפתחות קבוצות לימוד אחה"צ וחומר הלימוד נשלח הבייתה. הלימודים באוניברסיטאות אחרות, שוב, כאשר אינם מאורגנים מראש, יהיו נוחים פחות עבור תיכוניסטים מאחר וההרצאות נופלות על שעות בי"ס וקשה להסתדר ללא ההרצאות.
יש גם תיכון בהתכתבות.
אולי לא בארץ אבל בהרבה מקומות בעולם יש בתי ספר תיכון בהתכתבות. הם משמשים נערים שגרים רחוק מבתי ספר תיכון, נערים שמפחדים לפגוש עבריינים בתיכון ציבורי של שכונת פשע ולהעשרת חינוך ביתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה