ייעוץ לגבי לימודי אופנה

ייעוץ לגבי לימודי אופנה

שלום לכולן/ם אני מתעניינת הרבה מאוד זמן בלימודי עיצוב אופנה ונורא מתלבטת אם ללמוד את זה כמקצוע או להשאיר את התחום כתחביב האהוב עלי. השנה החלטתי לעשות מעשה וללכת ללמוד קורסים מקצועיים ומשם לראות מה רמת ההתחברות שלי לתחום כשזה מקצועי יותר.. החלטתי ללכת למשהו רציני שידמה לי כמה שיותר את הלימודים המקצועיים. יש לי 2 אופציות שאני מתלבטת לגביהן ואשמח לעצות ודעות.. המקום הראשון הוא כמובן-שנקר. במחלקה ללימודי חוץ הם מציעים מגוון קורסים מעשיים מהחוג לעיצוב אופנה. ברור לי שזה מקום מאוד רציני וגם היתרון העיקרי הוא שאם אלמד אחר כך את הלימודים כתואר,אני אלך רק לשנקר..אבל שמתי לב שהקורסים בלימודי חוץ דיי "מפוזרים". אחרי שמסיימים את תפירה למתחילים, אין איזה תוכנית לימודים מסודרת..צריך לבחור קורסים בודדים משלל התחומים..וכמובן שעלות כל קורס זה במחיר לא מבוטל בכלל..אבל העניין הכלכלי פחות מטריד אותי מאשר זה שאני לא יודעת עד כמה אני אוכל "לטעום" מכל מה שאני צריכה כדי להחליט להמשך.. כי אחרי הכל אני מקציבה לכל ההתנסות הזו שנה בלבד.. המקום השני הוא מכון אבני. יש להם שם קורס דו שנתי שמאפשר ללמוד בצורה מסודרת תדמיתנות,טכניקות תפירה, דיגום חופשי, דירוג תדמיות, איור אופנה וסטיילינג. ונכון שגם זה לא זול כל כך (סה"כ 17.000) אבל זה עושה רושם של קורס יותר ממצה ממה שאני צריכה לשלב הזה.. בכל אופן, אני בטוחה שלכן/ם יש יותר ניסיון והבנה בתחום. אשמח לעצה.. :) תודה רבה
 

Shusho

New member
היי לך,

גם אני מתכננת ללמוד עיצוב ועוד לא סגורה על עצמי, ובנתיים ניגשת קצת למקצוע ומתנסה בו בכל מיני קורסים (וכמובן כדי לבנות תיק עבודות). אני לומדת כרגע תפירה בשנקר, כנראה שאח"כ עוד קורס או שניים. לגבי קורסי המשך יש קורס תפירה למתקדמים (נראה לי שהם קוראים לזה טכניקות מיוחדות בתפירה), תדמיתנות (שלא נראה לי רלוונטי אלייך - אלה לימודים פעמיים בשבוע במשך שנה ומשהו, למקצוע ממש. ואת גם ככה אמורה ללמוד את זה בתואר), יש דיגום חופשי, דירוג תדמיות וכו' וכו'. זה לגבי התפירה עצמה. כמובן שיש גם ציור אופנה שדי חשוב לתיק עבודות ושאר קורסים. יש גם מכינה שנפתחת באוקטובר ואני כרגע מתלבטת אם להגיע אליה או רק לציור אופנה. בכל מקרה יש הרבה מה ללמוד שם, ואני מבינה שגם במכון אבני (למען האמת לא שמעתי/בדקתי עליהם, איפה הם ממוקמים?), אבל נראה לי מוגזם להוציא 17 אלף לקורסים שחצי מהם את תלמדי שוב בתואר. לגבי כסף - גם בשנקר תוציאי בערך אותו סכום. קורס תפירה הוא 2400 ש"ח (בערך), ואת קונה המון חומרים בנוסף (סביבות ה-500 ש"ח - אבל משמש אותך להמון זמן אחר כך כולל התואר). חברה שלי לומדת איור אופנה כרגע ואמרה לי שהסכון הכולל על החומרים שהיא הוציאה היה יותר מהקורס תפירה. אבל שוב - אם את רוצה להכנס לתחום אלה הוצאות משתלמות. אגב מה עם בצלאל? גם שם לומדים תואר (אמנם לא לעיצוב אופנה אבל זה חלק ממנו). מקווה שעזרתי במשהו...
 
היי :)

קודם כל, תודה על התגובה :) מכון אבני נמצא בת"א, וגם לי לא ברור לגמרי איפה בדיוק. רק יודעת שברחוב אילת משהו.. לדעתך קורס תפירה למתחילים ונגיד ציור אופנה זה מספיק בשביל 'להרגיש' אם מתאים לי התחום הזה? יש אופציה בכלל להכין תיק עבודות לבד במידה וארצה להתקדם עם זה? או שאני חייבת מכינה? כמה זמן המכינה הזו בכלל? ואני לא מחפשת כרגע תואר.אני מעדיפה לעשות קורסים בתחום ו'לטעום' קצת מהעולם הזה ולראות עד כמה נחמד לי. אבל את צודקת בקטע עם מכון אבני.אולי באמת מיותר לעשות קורסים שבמילא אם אחליט אחר כך להמשיך בזה כתואר אז אעשה אותם שוב.. בכל אופן שיהיה לך בהצלחה! אם תחליטי ללכת על זה בסוף.. כמוני כמוך, גם אני ממש מתלבטת על התחום כי אני ממש אוהבת ליצור ולעצב אבל לא יודעת עד כמה ממש להתעסק בזה כמקצוע..
 

Shusho

New member
נראה לי שזה משהו מאוד שונה

אחד מהשני. אני מגיל מאוד צעיר רוצה ללמוד עיצוב אופנה אבל ברגע שאני מגיעה לתחום אני נתקעת בפחד של "מה אם אני לא מספיק טובה" וכו', בשבילי הקורסים האלה הם יותר כדי לבנות לעצמי בטחון בתחום. ואם לא - מקצוע אחר בעולם העיצוב :) לדעתי הקורס תפירה למתחילים הוא באמת חובה כדי לדעת אם יש לך גישה לתחום, אני לא ידעתי להשחיל מכונה לפני שהגעתי לשם ועכשיו אני יודעת מה אני עושה. איור אופנה גם נראה לי מאוד חשוב כי בכל תיק עבודות שתביאי ירצו לראות דגם כלשהו שעיצבת ואת תהליך העבודה שלך שכולל ציור מוקדם שלו. לגבי תיק עבודות, זה ממש משתנה ממקום למקום. כשהייתי ביוםפתוח בבצלאל הם אמרו בפירוש שהם מאוד ממליצים שלא ללכת למכינה כי זה דווקא יכול להרוס לך את הסיכויים להתקבל כי הם יכוונו אותך למקום מאוד ספציפי. בשנקר לפעמים אומרים למועמדים שכדאי להם לגשת למכינה ולנסות להתקבל בשנה הבאה כי רק חסר להם X, Y, Z. המכינה היא 15 מפגשים פעמיים בשבוע אאל"ט, והם ממש לא מחייבים אותך להגיע לשם בתור תנאי קבלה, לפי מה שאני הבנתי מהסבר על המכינה היא נותנת לך לטעום קצת מכל נושא כדי שתוכלי לפתח תיק עבודות כלשהו. אגב לגבי הלימודים בשנקר, חלק ממה שמשכנע אותי להשאר לנסות את התחום הוא ההסתובבות במתחם. השיעור שלי מתחיל ב-16:30 אבל אני מכיעה חצי שעה או יותר לפני וסתם יושבת להסתכל על התלמידים שעובדים, על העבודות המוצגות ועל תהליך העבודה. הם עובדים ממש ממש קשה, לפני הגשת פרוייקטים של סמסטר הם נשארים שם לילות ועד שעות מאוד מאוחרות. ואפשר לראות את "ההון האנושי" שמרכיב את התלמידים... תנסי אולי ליצור קשר עם מישהו שאת מכירה שלומד עיצוב אופנה בשנקר ותשאלי אותו מה עזר לו להתקבל ומה הכרחי לדעתו ללמוד לפי שמגיעים למבחני קבלה. הם בד"כ עונים תשובות טובות... אני דיברתי עם אחת התלמידות שאמרה שכמוני היא הגיע הלבדוק את התחום בקורס תפירה למתחילים. לגבי המשפט האחרון שלך, אולי דווקא במכינות כמו אבני, קווים וכו' הם דווקא כן יכולים להראות לך את כל הצד של עיצוב אופנה. כי ברור שתפירה ציור ותדמיתנות זה לא הכל. מהצד לפחות, זה נראה לי כמו מקצוע לחוץ מאוד, שמחייב אותך לדרוש מעצמך הרבה ולעבוד מאוד מאוד קשה. שזה גם חלק מההתלבטות, אני מניחה, ההתאמה של האופי למקצוע. שיהיה לשתינו בהצלחה :)
 

דנהד23

New member
הי לפני שנה וחצי הייתי במצב דומה לשלכן

המכינה בשנקר לא מוסיפה יותר מידי אלא אם כן אין לכן רקע בכלל. החוכמה בלעבור את המבחנים בשנקר היא לדעת מה בדיוק תעשה.. הראיונות זה כבר עניין אחר.. אני לא עברתי את הראיונות ובסוף התפשרתי על ויצו .. אם כבר קורסים אז בשנקר.. הוצאות בתחום הזה לא חסר זה לא קשור איפה תלמדו התשלום על הקורס בד"כ שולי ליד החומרים.. אני ממליצה על ויצו אבל בנוסף ממליצה ללמוד איור אופנה לפני... שיהיה בהצלחה
 

tinkerbelly

New member
גם אני רציתי רק שנקר

במשך כמה שנים טובות לא הייתי מוכנה לשמוע על מקום או אפשרות אחרת, עכשיו זה שונה. אני הולכת לסטודיו 6B, ממליצה לך לבדוק את המקום הזה, שאגב משגשג ברמה מטורפת למדיי.. אח"כ אני מתכננת לקחת איזשהו קורס באירופה (כנראה איטליה או לונדון) שנקר הייתי הולכת רק למשהו ממש ממוקד כמו הרחבה של דברים או משהו כזה.. (אבל הבנתי שבסטודיו שאני הולכת ללמוד כבר בונים שנה שניה אז נראה מה ילד יום)
 

Shusho

New member
מה יש בסטודיו B6?

ראיתי איזה דוכן בכנס משתחררים ולא הבנתי כל כך מה הקטע כי בחיים לא שמעתי עליהם. הלימודים בסטודיו הם לתואר או תעודה? איך העלויות קורסים/ איכות מורים/ שעות לימוד וכו'? נראה לי שאת הראשונה שאני שומעת ממנה שמתכננת ללמוד באירופה משהו שקשור. איפה את רוצה ללמוד?
 

tinkerbelly

New member
עשיתי חקר שוק די מקיף

בכל מה שקשור ללימודים בתחום הזה. החלטתי ש4 שנים לתואר אני לא אחזיק-במיוחד אחרי מה ששמעתי מחברותיי שלומדות/ נשרו משנקר.. אז החלטתי ללמוד כאן את ההתחלה-הבסיס-אבל בצורה הכי טובה, ואז להמשיך לאירופה (יש לי אזרחות אירופאית)לעוד קורסים, עוד לא הוחלט איפה. תלכי ליום פתוח שם (למרות שהיום הפתוח לא הכי הרשים אותי-אבל ייתן לך מושג וגם תראי את המוסד) נראה לי שיש ב19/7 יום חמישי הזה-זה בערב, רחוב אחד העם ת"א, יש להם אתר, תכנסי דרך גוגל..
 
סטודיו 6B

אני מאז ומתמיד מאוד אהבתי את תחום העיצוב אופנה. או בכלל התחום האמנותי-יצירתי. היום אני בכלל סטודנטית לפסיכולוגיה בסוף התואר, אבל לפני תחילת התואר לא רציתי לוותר בגלל הפחד של 'אני לא בטוחה שאני מספיק מוכשרת' והלכתי לברר על לימודים גבוהים לעיצוב. הלכתי בין היתר לסטודיו 6B וזכור לי שהם לא עשו עלי רושם חיובי כל כך בזמנו.היום הם נורא התפתחו ושמעתי עליהם דברים טובים, אבל לפני כ-5 שנים הם היו קטנים ושוליים מידי בתחום. מה גם שלא היה לי נוח המיקום אז ויתרתי. בסופו של דבר הלכתי למכינה לעיצוב ואדריכלות שממוקמת במסגר בת"א. התכנון היה תיק עבודות ומשם ישירות לשנקר. מבחינתי זה היה או שנקר או פוליטכניקו מילאנו באיטליה. לא הייתי מוכנה לשמוע על שום דבר אחר. את התיק עבודות לא סיימתי בסוף..ויש לציין שהייתי מאוד מאוכזבת מהמכינה כי לא הייתה נגיעה לעיצבו אופנה בכלל. הרגשתי שהייתי ממש חייבת 'לאנוס' את התיק עבודות שלי כדי שיצא משהו שקשור. הכל היה ציור ורישום. ואותו פחד הציף אותי יותר מידי ובסוף הלכתי ללמוד פסיכולוגיה. והנה אני היום אחרי 5 שנים ממש לא שלימה עם המקצוע ושוקלת מאוד מאוד בחיוב ללכת על החלום. אבל הפחד לא נעלם ועדיין אין לי בטחון מלא למרות שאני מאוד מאוד אוהבת ועם רצון רב להשקיע.. לכן חשבתי לנסות 'לטעום' מהתחום האמיתי..אני תופרת מאוד חובבני כרגע, למרות שמאז ומתמיד היתה לי גישה לחוט ומחט ותמיד הלכתי רק לכיף לנחלת בנימין כדי להרגיש 'מעצבת'. רק להסתובב באיזור הומה בדים היה מרגש אותי.. בכל אופן..אני נורא מתלבטת ותוהה עדיין האם ללכת לשנקר לקורס תפירה למתחילים וציור אופנה זה מספיק כדי להחליט, כדי לצבור בטחון והחלטה סופית האם זה מתאים לי..? ואולי ללכת למקום כמו מכון אבני שמציע בשנה אחת 6 קורסים שהם מעשיים מהתואר עצמו זה דווקא דבר נכון כדי לבדוק את זה עד הסוף? ומקסימום זה יכול להוות רק יתרון נוסף בתואר עצמו.. ידע קודם לא הזיק מעולם לאף אחד.. מה דעתכן?
 

tinkerbelly

New member
קודם כל

ההחלטה היא שלך. את צודקת-לפני 5 שנים-ואפילו שנתיים-לא שמעתי על סטודיו 6B בכלל, אבל נרשמתי לפני שנה למכינה- כי התכנון המקורי כמו שאמרתי היה להתקבל לשנקר, בסוף אפילו לא ניסיתי-המרתי את זה ללימודים מקצועיים בסטודיו לעיצוב אופנה, הם גם התחשבו בחלק מהכסף שכבר שילמתי, בין המכינה להחלטה לקחת את הקורס אופנה הייתי חצי שנה בחו"ל-כשחזרתי הם כבר הספיקו לפתוח עוד סניף בחיפה, בית קפה ולחגוג שנה לבר שפתחו, הוסיפו קומות וחדרים ומעבדת מחשבים לסטודיו ודברים שלא ראיתי-וכל זה תוך חצי שנה. הם חדורי מוטיבציה בטירוף ואני בטוחה שהם עוד יהיו אחד מהבתי ספר הגדולים והיותר ידועים, נכון-הם מוסד יחסית חדש ו"ירוק" בתחום, אבל סכ"ה בסופו של דבר כולם צתחילים מאיפשהו-הם גם הולכים לפתוח סניף במנהטן-ניו יורק. שזה גם נחמד :] כל אופן-אני התרשמתי לטובה.
 

Razosh86

New member
סטודיו 6B לא מומלץ כלל לדעתי

מהניסיון של שתי ידידות שלי שעשו אצלם מכינה (אחת לפני כשנה ואחת לפני כשנתיים), אחת מהן הפסיקה את המכינה באמצע בעקבות היחס המגעיל והמזלזל שהיא חוותה והשניה הרגישה שלא מתייחסים אליה כלל במכינה והן לא היחידות ששמעתי מהן דברים לא טובים על המקום הזה.
 

tinkerbelly

New member
יחס מזלזל?

זה הדבר האחרון שאומרים על המקום הזה, אנשים באים לשם בגלל המורים והאווירה, המנהל מזמין את הסטודנטים כל יום שלישי לבר שלו והם תמיד יושבים שם-המורים והתלמידים, חוגגים, אין לך מושג כמה הם מקסימים, יש מורה אחת שגם אני לא חיבבתי, אבל יש הבדל בין המכינה לבי"ס המקצועי, גם אני לא אהבתי את המכינה אבל זה לא נכון להגיד שיש שם יחס מזלזל בגלל שתי בנות שלא אהבו את המכינה..
 

D I N 2

New member
מסכים לחלוטין עם הכותב הקודם

גם מניסיון אישי וגם מחברים היחס לא תמיד כל כך טוב כמו שאת מציגה אותו.... אני מתנצל, אבל ההרגשה שאני מקבל מההודעות היא שאת כנראה קשורה בדרך כלשהי למקום הזה (אם לא, אז מתנצל, אבל זו ההרגשה מההודעות... ייתכן שאת חווית חוויה שונה מהם)
 

tinkerbelly

New member
לא אני לא ../images/Emo13.gif

ידעתי שיכול להיות שתחשבו ככה, גם אתה למדת שם? טוב כנראה שאליי מתייחסים שונה.
 

D I N 2

New member
סבבה, אז מתנצל ../images/Emo13.gif

כן, גם אני למדתי שם.... ורוב החברים שלי ואני יצאנו לא מרוצים בכלל, אבל כמו שאת ואני אמרנו, כנראה שבמקרה שלך היחס היה שונה בכל אופן, בהצלחה!
 

גלית5566

New member
האקדמיה לעיצוב אופנה

אני לומדת באקדמיה שבראשון! הם עברו למקום חדש, גדול ויפה ואפשר לראות שהשקיעו !! המורים הם ברמה מאוד גבוהה יחסית לבתי ספר אחרים ששמעתי ובדקתי אני מרוצה וממליצה לך לבדוק!
 
למעלה