ילדי זוגות מעורבים של עובדים זרים

motyka

New member
ילדי זוגות מעורבים של עובדים זרים

אני מעלה לכאן תקציר של מסר שקיבלתי, שמעלה שאלה שצריך למצוא לה מענה. בין 400 הילדים המיועדים לגירוש יש כמה שנולדו לזוגות מעורבים. בדרך כלל האם היא פיליפינית והאב הוא אפריקאי, יש גם מקרים אחרים כמו עובדתת תורכיה ואב תיאלנדי וכדומה. ילדים אלו נולדו לעתים לזוגות שלא נישאו מעולם בגלל שבמדינת ישראל לא מאפשרים לזוגות כאלו להינשא. אם מגרשים את הילדים - מפרקים משפחות כי האב לא יוכל להגיע לפיליפינים (וגם לא יהיה לו מה לעשות שם). בנוסף, ילדים כאלו צפויים לנידוי חברתי ומשפחתי בגלל שהם בני תערובת. <סוף עריכת המסר> צריך לחשוב על קבוצה זו ולמצוא עבורם פיתרון הומניטרי.
 
לגבי הנידוי - גם בישראל צפוי להם נידוי חברתי

אבל מדינת ישראל היא זו שיצרה את הבעיה, ולכן עליה לדאוג לפתור את הבעיה ובמיוחד למנוע את החרפת הבעיה בעתיד. פתרון הבעיה צריך להיות כולל ולטווח ארוך ולא נקודתי ובנקודת זמן מסויימת ולכן הוא חייב לכלול שני מרכיבים עיקריים של מדיניות: מדיניות כלפי העובדים הזרים שכבר נמצאים בישראל ומדיניות כלפי עתיד העבודה הזרה בישראל. טיפול בעובדים הנוכחיים ללאי גיבוש מדיניות כוללת לעתיד תחזיר אותנו בדיוק לאותם בעיות ודיונים כל מספר שנים.
 

motyka

New member
ישראל יותר סובלנית לגבי ילדים מעורבים

בישראל יש מגוון גדול מאד של צבעים וגוונים והסובלנות היחסית לצבע עור שונה גבוהה מאשר במדינות בהן יש אחידות.
 
ישראל לא יצרה את הבעיה

אלא ההורים שהחליטו להביא לעולם ילד (במזלטוב, באמת רק בריאות) מבלי ששאלו את המארח אם הוא מוכן לשתף אותם ואת בניהם בבעלות על הבית. שימצאו לעצמם מקום בין אם אצל האבא או אצל האמא ומוזמנים לפה בכל עת, לאחר קבלת אשרה מתאימה.
 

motyka

New member
לא התייחסת לנושא

הילד קיים. ואמנם נכתב "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה" אבל הוא נולד כאן, בדרך כלל להורים ששהו כאן באופן חוקי כשנולד. הפיתרון לפצל משפחה הוא לא פיתרון הומני
 
מעולם לא נטען שמשנולד פה ישר מקבל אזרחות

הפיליפינית שאני מכיר אמרה שיש אצלה סעיף בויזה שאסור לה להביא ילדים ואם היא בהריון אז חודש שישי מאבדת את האשרת עבודה וחייבת לעזוב את הארץ. אם שיקרה- לא יפה. אם לא- שילכו כולם ברגע שנכנסו להריון. הפתרון לפצל משפחה הוא לא הרעיון אלא שיעופו כולם ללאן שבאו ממנו.
 
ישראל כן יצרה את הבעיה, מכיוון שהיא הביאה

אותם לכאן ולא קבעה כללים לגבי מגבלות השהות שלהם כאן. ישראל לא קבעה שילודה תשלול את האשרה אוטומטית. ישראל לא קבעה שעובד זר שנולד לו תינוק יצטרך לעזוב את המדינה מיידית. ישראל לא יצרה מדיניות מרתיעה מול מעסיקים המעסיקים עובדים בלתי חוקיים. וגם היום ישראל לא קובעת מדיניות שתימנע היווצרות הבעיה בעתיד, אלא כרגיל מנסה להתמודד חלקית ולטווח הקצר.
 
ישראל דווקא כן קבעה

כללים ומגבלות, גם על ילודה, גם על עובד שנולדלו, ישראל בהחלט צריכה לקבוע עונשים וסנקציות נגד מעסיקים של המסתננים ובטח מדיניות לעתיד. כל זה לא מונע בשום אופן את הסילוק המהיר של כל מי ששוהה פה שלא ברשותנו.
 
אז כיצד נוצר מצב שילדים חיו כאן שנים ארוכות

והמדינה לא עשתה דבר? בהקשר של ההודעה שניה שכתבת (על הפיליפינית), כיצד המדינה לא גירשה מהארץ עובד או עובדת מייד לאחר שנולד לו או לה תינוק? כיצד המדינה נתנה לילדים לגדול כאן שנים? האם המדינה עצמה ציפצפה על כללים ומגבלות שקבעה (אם אכן קבעה)? יותר מכך, כיצד נוצר מצב שעובדים עבדו כאן בצורה חוקית לאחר שנולדו להם ילדים? (מה שקצת סותר את מה שכתבת לגבי הפיליפינית)
 
אם אני טועה לגבי החוק זה משהו אחד

אם החוק לא יושם כי מישו ישן בעמידתו ובשמירתו זה משהו אחר ועדיי ןהם עבריינים בעיני החוק ובעיני המוסר שלי. אם יש להם סעיף האוסר עליהם להביא זעטוטים לעולם בשטח המדינה זה בכלל אחרת ושילכו מפה כבר אתמול. ואם אף אחד לא הבטיח להם שילדיהם יזכו לשיוויון כילדיי וילדיך אז אני לא חייב להם כלום ושילכו ללאן שבאו ממנו. ובכל מקרה ושורה תחתונה אני לא מוכן שמישו יגיע לפה ברשותי או שבלעדיה, ישאר בלי רשותי המפורשת, יביא ילדים לעולם, יתחבא מאחוריהם בכדי להשאר ויאנוס אותי להשאיר את כל החמולה. לא מוכן. או שילכו מפה או יתגיירו.
 
את עניין הגיור אני בכלל לא מבין

אחרי גיור כבר כן תקבל את כל החמולה? במה הגיור ישנה אותם? גיור שמתבצע למען תועלת אישית ובגלל אילוצים ומתוך רצון כן לקבל את הדת הוא זילות של הגיור ושל הדת. גיור חייב להיות כן ומתוך רצון אמיתי. אחרת הוא לא גיור - הוא פיקציה.
 
אחרי גיור אני מוכן לקבל את כל החמולה

האילוץ הזה הוא נכון ובעייתי אבל גם את כל האדומים סיפחנו בימי החשמונאים והיה אחלה. לקח להם דור וחצי והוציאו את הורדוס שכל מה שאמרו עליו היה נכון אבל אף אחד לא בא בטענות להיותו יהודי. גם אלו יתבוללו פה אבל בינתיים שיעשו את הצעד המתבקש בשביל להיות חלק מהעם ולא רק מהמדינה. אם הרצון שלהם הוא לא כנה להיות יהודים שילכו מפה.
 
אל תשכח שאותם גרים אדומים שהחשמונאים גיירו

בסופו של דבר אותם גרים אדומים שהחשמונאים גיירו בכוח , זה חזרה עליהם כבומרנג , ואותם גרים אלו חיסלו והרגו את כל בית חשמונאי ולא נשאר להם שושלת , ולא לשכוח שבתורה כתוב :"אל תתעב אדומי כי אחיך הוא"
 
לא בדיוק- החשמונאים גיירו אדומים

ואז היהודים חיסלו את החשמונאים וזה בסדר. גם לי פעם היה תינוק גוי בא המוהל והפך לי אותו ליהודון כשר.
 
למעלה