לגו ויקומים מקבילים

forglemmigej

New member
לגו ויקומים מקבילים

התפרסמה כתבה בדה מרקר על לגו http://www.themarker.com/consumer/1.1661784 שהמחירים בשמיים והישראלי נאנק תחת המחירים המופרכים אז קודם כל זו אחת הסיבות שמר קיילד קירק קריסטיאנסן(Kjeld Kirk Kristiansen) בעל לגו הוא אחד האנשים העשירים בעולם ונמצא ברשימת פורבס במקום ה-166 עם הון פרטי של 6 ביליון דולר הסיבות רבות ומגוונות להצלחת הקונספט הם גם נכנסו לעסקי הפארקים ברחבי העולם ובשום מקום לא מציינים שהם דנים אלא מתאימים עצמם למדינה המארחת אבל בעיקר מושקעת שם מחשבה רבה בייצור ומהנדסים רבים עובדים ברעיון של ייצור הפריטים. דבר אחר אפשר להשאיר את הקוביות גם לאחים אחרים במשפחה שבזמנם הם מבקשים עוד לגו חדש וככה זה מעגל שלא נגמר .
אותו דבר נכון גם ליצרני ecco הנעל אצלם יכולה להשאר לעשר שנים ולא תתבלה , שוב הרעיון הוא השקעת מחשבה רבה בייצור .מצד שלישי אין שום הצדקה למחירים המוטרפים בארץ.
דבר אחר שהתפרסם לאחרונה על ידי פרופסור מאוניברסיטת רוסקילה הוא העלמות מס בגטאויים הפזורים ברחבי המדינה.
מס הכנסה עושה ביקורי פתע ב26 גטואיים הפזורים ברחבי הממלכה (אני בכוונה לא כותבת גטאות כי יש לזה צליל אחר
) וקנס את האנשים שמה ב40 מליון קרונה על העלמות מסhttp://www.information.dk/telegram/295856
לא רק העלמות מס אלא גם ניצול של מערכות הרווחה למשל בדירה מסוימת היו רשומים 10 גברים כאילו הם גרים שם ונשותיהם שגרו "לבד" היו מקבלות קצבה של אם חד הורית וגם סבסוד של דירות ומעונות יום.
אותו פרופסור שמאי רזק ששמו בעל צליל אירני טוען שפשיטות מס הכנסה לא עוזרת בכלום מאחר ולאחר חודש האנשים בגטו חוזרים לצורת החיים השקרית והנצלנית.
אחת הסבות להצלחת מדיניות הרווחה היא סולידריות ולכידות חברתית בין התושבים, אני משלם מס גבוה ומקבל בתמורה שרותים בחינם. בחברות שחיות בגטו אין הרגשת שייכות לחברה הסובבת אלא רק למשפחותיהם משהו בסגנון למה מי מת או מה אני פריאר וזה משליך על ההתנהגות שמונעת מאינטרסים אישיים בלבד.
נניח שהם הגיעו ממדינות ששם זה היה קיים מדינות חלשות שבהן זה שיושב בשלטון דואג רק למקורביו והיתר לא רואים אותם ממטר מה שהביא לאביב הערבי השאלה היא למה אחרי שהם חיים במדינה שלושים שנה הם לא מפנימים את הערכים המקומיים הם בעצם ברחו מהמנטליות הקודמת לעתיד טוב יותר אבל כנראה שאי אפשר להוציא את העבר מהם וזה חבל.
 

פולני2000

New member
לגו ו-Borgen

לגו זה אחלה משחק. שווה כל שקל ומגיע לבעלים שלו להיות עשיר (ליבואנים רודפי הבצע קצת פחות).
ב-ARTE משדרים את Borgen אז יצא לי לראות כמה פרקים- ונזכרתי שהמלצת עליה. סדרה נחמדה מאוד.
 

forglemmigej

New member
מענין זה בטח עם כתוביות באנגלית

הסדרה ממש מעולה וראיתי לא מזמן גם את העונה השניה, שמעתי שהאמריקאים עשים רימייק לזה כמו שעשו לforbrydelsen שקראו לזה באנלית The killing העונה השניה של The killing הרבה יותר טובה מהראשונה ועכשו עובדים על השלישית
 
למעלה