ללמד פילוסופיה לגננות ולילדי-גן......

kabulkabul

New member
ללמד פילוסופיה לגננות ולילדי-גן......

הפילוסופיה צריכה להיות חלק מתכנית הלימודים עוד לפני שמלמדים את הילדים "הסחת הדעת" מהמציאות ע"י לימוד חגים. וככה לעבור מחג לחג עד שנגמרת השנה. הגננות מריכות ללמוד פילוסופיה כהכנה לבית הספר שבו יותקפו ע"י מיליוני שקרים
 
לא ממש בעד

פילוסופיה לא מתאימה לכל אחד ובטח לא בגיל כזה הם לא יבינו כלום זה מסובך מדי משירצה יגלה את הפילוסופיה בעצמו כמוני אבל להתחיל ללמד את התינוקות האלה פילוסופיה זה לא ממש רעיון טוב
 

Clueless Angel

New member
התפתחות-מוסרית

מתרחשת בשלבים, בהתאם להתפתחות הקוגניטיבית. בדומה לפיאז'ה, ההוגה קולברג טען כי רצף השלבים הוא קבוע, ועל סמך מחקר שיטתי של השיפוט המוסרי הוא הסיק שקיימים שלוש רמות בסיסיות בהתפתחות המוסרית ובכל רמה שני שלבים ובסך הכל קיימים שישה שלבים בהתפתחות המוסרית כאשר האחרון שבהם הינו "מדיניות של עיקרון המוסרי" כגון צדק, שוויון, כבוד לזכויות האדם .. בשלב הזה המוסר עומד מעל החוק ומעל הסדר החברתי (אמנה חברתית) הקיים ולכן, במקרים מסויימים הפרט עשוי להפר את החוק לא משום שהוא איננו מכבד אותו, אלא משום שהוא חש כבוד כלפי המוסר העומד מעל החוקים, לדוגמא כל אלו שיצאו כנגד הנאצים במלחמת העולם השניה מתוך אומץ, נאמנות לערכים, ואכפתיות. כמדומני, בהתייחסות לשיפוט המוסרי, לא מתייחסים לילדים שטרם מלאו להם 4 שנים וזאת מכיוון שילדים אלה אין עדיין יכולת ומושגים הנדרשים לשיפוט מוסרי, אך הפילוסופיה שזורה בחיי כל בני האדם באשר הם.
 
למעלה