מורה דרך יכול להיות עוסק פטור?

מורה דרך יכול להיות עוסק פטור?

האם מורה דרך יכול להיות בעל תיק עוסק פטור או חייב עוסק מורשה? תודה
 

יענקיק

New member
עוסק פטור

לאוטוטו זריחה שלום כל אחד יכול להיות בעל תיק עוסק פטור,הדבר ניתן לבצוע עד ס"ך הכנסה שנתית של כ-78000 ש"ח. התיק חייב להיות מטופל ע"י רואה חשבון,שמעביר דוח שנתי למס הכנסה,בהתאם לנידרש,מעל הסכום הנ"ל חייב להפתח תיק ניכויים למע"מ,ומס הכנסה,בתיאום עם רואה החשבון,כאן חייבים להעביר דוח למע"מ כל חודשיים.יש מספר רואי חשבון שעובדים עם מורי דרך מוסמכים ומנהלים להם את תיקי מס הכנסה,והמע"מ משני הסוגים.את כל השאלות ניתן לשאול את רואה החשבון כולל מחיר הטיפול השנתי בתיק. בתודה יעקב פרלשטיין (יענקיק)
 
תודה-

במע"מ אמרו לי שעל כל מקצועות ההדרכה יש להיות עוסק מורשה. אני יודע שרבים מאוד הם עוסקים פטורים, אני מנסה להבין מה רצו ממני במע"מ
 
יש בעיה עם עוסק פטור

אתה לא תוכל לעבוד אם תהיה רק עוסק פטור. בדקתי סוגיה זו כאשר הוצאתי לאור את הספר הראשון שלי על כרתים. כי כעוסק פטור אתה יכול לתת קבלות אבל לא חשבוניות, ואף אחד לא יהיה מוכן לעבוד אתך רק עם קבלות, אלא אם תמצא כאלו שמוכנים, אז כן. לכן אמרו לך במע"מ שאתה חייב להיות עוסק מורשה. הספר שלי אזל תוך ארבעה חדשים ולכן לא היתה לי בעיה כי מצאתי מספר חנויות שהיו מוכנים בלי חשבוניות, אבל היום אני מסופק אם חברת טיולים אחת תסכים לעבוד אתך בלי חשבוניות. בדוק אישית עם רואה חשבון מה האפשרויות שלך, וכך תדע סופית מה נכון עבורך.
 
אפשר להיות עוסק פטור אבל לא תמיד זה כדאי

עוסק פטור יכול להרויח עד 80 אלף בשנה, שזה כמו 100 ימי עבודה. אם אתה צופה יותר מזה, בחר באופציה של עוסק מורשה. אם אתה מקבל חלק משכר ההדרכה שלך כמשכורת, כדאי להיות עוסק פטור.
 
אני עוסק פטור.

אבל בדרך כלל אני עובד עם 101. זה שאני עוסק פטור מאפשר לי לקבל החזר על הוצאות למיניהן שבתור שכיר איני יכול לנכות. בתור תוספת. בתור שכיר עם 101 אני מוגן פחות או יותר מקללת ה"שוטף פלוס פלוס פלוס" מפני שלכולם ברור שאם לא ישלמו בזמן זו הלנת זכר. רואה חשבון- אין צורך, אפשר להגיש דו"חות בעצמך (הטופס נראה מפחיד אבל בפועל הוא קל למילוי). קבלות- שפירא כתב כאן על כאלה שדורשים חשבוניות, אצלי למרבה הפלא יש בפנקס הקבלות די הרבה קבלות מקוריות שנשארו אצלי, מפני שלקוחות פרטיים פשוט לא מעוניינים בהן (אני רושם אותן בכל מקרה מחשש שטינקרים). לקוחות ממוסדים רוצים בנוסף על הקבלה גם אישור על ניהול ספרים.
 
למעלה