מזמן לא ספרתי על סרטים וטלביזיה

forglemmigej

New member
מזמן לא ספרתי על סרטים וטלביזיה

אז הנה כמה סוכריות שצפיתי בהן לאחרונה, הראשון הוא סרט מדהיםםםםםם פשוט אין לי מלה אחרת לתאר אותו. זהו סרט שבדי בשם play הוא מבוסס על מקרה אמיתי שקרה בעיר יטבור קבוצת ילדים בני מהגרים מאפריקה נהגו לקחת בצורה מתוחכמת מכשירי אייפון מתוחכמים מילדים לבנים .
הם היו מסתובבים בקניונים ועוקבים אחרי ילדים בגילאי 8-10 שבאים לקניות לבד היו באים אליהם ושואלים מה השעה כאשר הילדים הלבנים היו מוציאים את האאיפון כדי לבדוק את השעה השחורים היו טוענים שבדיוק אייפון כזה נעלם לאחיהם ובצורה מניפולטיבית היו לוקחים את המכשיר מהילדים הלבנים. המעשים התרחשו בשנים 2006-8 .
הבמאי לקח ילדים ללא ניסיון משחק בכלל והדריך אותם בצורה כזאת משכנעת שנדמה כל רגע שאתה נמצא לידם והכול אותנטי לגמרי. זה פשוט לא יאומן הכישרון והאמיתות של הביצוע.
הוא נקט בעוד תכסיס מאד מיוחד הצילומים נעשים בשוטים סטטים כאילו יש שם מצלמה שיש בחנויות שמצלמת כל מה שעובר לידה בפריים בלי לנקוט עמדה שיפוטית לכאן או לכאן .
הסרט חולל מהומה לא קטנה בשבדיה יש שטענו שהוא גזעני אך זו לא הייתה הכוונה של הבמאי הוא רק רצה להראות איך מעמדות בחברה נקבעים על ידי סטראוטיפים ונקודת פתיחה לכאן או לכאן.
המבוגרים בסרט לא נוקפים קצה קצהה של אצבע כדי לעזור למי מהילדים השחורים משתוללים ברכבת, באוטובוס בחנות ספורט ואף אחד לא אומר להם כלום כי אולי זה ישמע "גזעני"..
אחד הילדים הלבנים פונה לעזרה באחת המסעדות ומבקש שיקראו למשטרה בעלת המסעדה לא עושה כלום.
זה כמו התפוז המכאני או בעל זבוב אבל חזק פי מליון כי אין התמקדות במי צודק או לא כמו שאמרתי זו כמו מצלמה שניצבת ברחוב ומצלמת את העוברים ושבים לחלק מהם יש סיפור..
הסרט כל כך חזק ונותן בוקס בבטן השבעה וגורם לחשוב שעות רבות לאחר שהסתיים.
טריילר מהסרט-http://www.youtube.com/watch?v=4oD9XMDGBK8&feature=related

סדרת טלויזיה עוד פעם מסוג הפשע ørnen, נשר בעברית. הסדרה בעלת שלוש עונות מתארת יחידת משטרה שפותרת כל מיני פשעים אלימים מאד בעולם הגלובלי, אחד המפקחים ביחידה הוא Hallgrim Ørn Hallgrimsson שהינו איסלנדי וכינוי הנשר נטבע בו בגלל סגולתו להסתכל על הכול מלמעלה כמו נשר שמחפש את טרפו וגם בגלל הסיפור על אודיסאוס .
הלגרין זה מסור מאד לתפקידו הוא בעל קסם רב וכמו ג'ורג קלוני כל פעם מישהי אחרת שווה מאד תלויה על זרועו עד לבחורה החדשה.
מה שמיוחד בסדרה הזו ובכלל בסדרות מסקנדינביה הוא שלל השפות שמדברים בכל אפיזודה שבדית, נורבגית ,דנית , אנגלית , גרמנית, איסלנדית, ספרדית, צרפתית ואת כולן דובר הלגרין בצורה שוטפת ועם מבטא מושלם. אגב ברוב הסדרות שמיוצרות פה דוברים כמה שפות זה מרענן מאד לעומת סרטים אמריקאים שמדברים בהם רק אנגלית.
באחת העונות של ørnen היה אפילו עניין ישראלי כשהנשר רדף אחר ישראלי שמכר נשק לקונגו ולא רק זאת אלא סחר אף עם יהלומי הדם שם , אבל כדי לאזן הביאו גם דני מושחת שניסה לג'עג'ע את המשטר בקונגו עם כל מיני מניפולציות אפלות.
מומלץ מאד מאד גם הסרט וגם הסדרה.
 
למעלה