מחפשת לרכוש או להשאיל את הספר זה מתחיל באהבה של סמדר שיר

ilanglam1

New member
מחפשת לרכוש או להשאיל את הספר זה מתחיל באהבה של סמדר שיר

יום המשפחה מתקרב (14.02) הקטנה יזמה ושתינו על הביצוע פעילות כיתתית על רבגוניות משפחתית וסיפור האימוץ שלה. אשמח גם לרעיונות לפעילות (כיתה ב' - בני 7-8 ).
 
נענית לאתגר שהצבת

פעילות א- גזירה ,הדבקה,ציור
כולם מתבקשים לצייר את הבית שלהם ,מקבלים מדבקות של עיגולים צבעוניים בשני צבעים,סימבולים להורים,וילדים כדי למקם אותם בתוך הבית.
ניתן יהיה לראות בבירור בציורים שיש ילדים עם שני בתים,עם הורה אחד,עם שני הורים ...ועם מספר אחים משתנה.
אחר כך מתבקשים לכתוב בצד הבית מה מייחד את המשפחה שלהם. בביטוי קצר.

פעילות ב מחשבה ושיחה
מה זה לאמץ?
האם הם חושבים שאהבה במשפחה מאמצת היא אותה אהבה שבמשפחה לא מאמצת?

פעילות ג- הקראה של "קוקו מחפש אמא" בתרגום תלמה אליגון רוז על האפרוח שחיפש אמא וכל מיני חיות השיבו את פניו ריקם כי לא היה די דומה להן .עד שבאה אמא דובה ואספה אותו אל חיקה וביתה ששם היו גם תני[התנין הקטן] חזי[החזיר הקטן] והיפו [ההיפופוטם הקטן]. המסר של הסיפור- לא חשוב הגנטיקה,חשובים התפקידים המסורים שממלאה אמא וכמובן אהבתה..

פעילות ד' - סיפורכם שלכם בקצרה עם דגש על חיבוק לתמיד.

פעילות ה- הצצה של כולם במיני אלבום תמונות - ליד כל תמונה הסיפור שלה - בית הילדים...הפגישה....ההתערות במרחב החדש....וכו.

בהצלחה!
 

ilanglam1

New member
אלופה את!

לוקחת בשתי ידיים!!! מוסיפה , משתפת ( לא מצליחה להתאפק) ו''משדרגת'' רק את פעילות א' שהצעת. מאוד הייתי רוצה להגיד שהרעיון שלי, אבל לא. קבלי רעיון לפעילות פותחת מבת 7 וקצת: כל קבוצה (עדין סידור הישיבה בקבוצות בכיתה ב' אצלנו) מקבלת דמויות נייר גזורות שהכינונו מראש: אבות, אמהות, ילדים בגדלים שונים וכמובן כלבים וחתולים. המשימה: כל קבוצה צריכה ליצור בעזרת הדמויות משפחות שונות שהיא מכירה. מבחינת הקטנטונת זאת בכלל תחרות - נראה מי יצליח ליצור יותר משפחות ממה שהיא מכירה. מבחינתי, פלטפורמה נהדרת לשיח על משפחות שונות ומגוונות. הקטנטנות: עושה חזרה על המנטרה הקבועה: ''יש כל מיני משפחות. יש משפחות עם שתי אמהות. יש משפחות עם שני אבות. יש משפחות של אמא וילד.אבא וילד. יש משפחה שהמבוגרים החליטו שהם לא רוצים ילדים (חדש מהתנור וכולו שלה) ויש משפחות שלא כל הילדים יצאו מהבטן של אמא שלהם (אצלנו יש גם ביולוגיים). אני לא יצאתי מהבטן של אמא שלי...אני מאומצת''. הולכת לעבוד על זה. מבטיחה לדווח על החוויה. יהיה כיף!
 


רואה רק עכשיו את תגובתך השמחה ,
השמחה כולה שלי שניתן להיעזר ברעיונות שהצעתי
יופי!!!

אבל בכל זאת הערה לגבי הפעילות שהציעה בת ה-7
תראי,לילדים בגיל זה יש נטייה לקונפורמיות,ולפעמים היא גוברת על ה'ראש הפתוח'.
ילדים יציצו מה אחרים עושים,ויעשו גם הם. ואם תחרות- ינסו להרכיב עם עוד חתול ,עוד ילד,יותר מהשכן שלהם. ואם אתם לא גרים בשיינקין תל אביב- בכל זאת עדיין משפחות שהן 'מסורתיות' בהרכב שלהן- הן הרב.
לכן,הייתי בכל זאת מציעה שילדים פשוט יהיו נאמנים למהו ההרכב המשפחתי שלהם עצמם. [בפעילות א] ואולי תינתן להם האפשרות גם להגיד משהו על 'איך זה'.

אבל אלה רק התובנות שלי- המגרש כולו שלכם...

בהצלחה רבה ואל תשכחי לספר איך היה!


אגב- הספר 'קוקו' מדי פעם אוזל מהמדפים. חפשי אותו כבר מעכשיו,ואם לא תמצאי בחנות פני להוצאת 'כנרת' או לתלמה אלייגון.
 
למעלה