מישהו יכול להסביר את החוקים של

thewierdo

New member
זה תלוי מה אתה רוצה

את התשובה הקצרה? או הארוכה? הקצרה: ברידג' הוא משחק ל4 שחקנים. לא פחות לא יותר. השחקנים יושבים מסביב לשולחן בצורה כזאת: N W E S שני שחקנים שיושבים אחד מול השני הם זוגות. צפון ודרום הם זוג,ומזרח ומערב הם זוג. להבא הם יקראו NS (north and south) EW (east and west) מחליטים על שחקן שהוא הדילר והוא טורף ומחלק את הקלפים(חבילה של 52 קלפים ללא ג'וקרים) עד שלכל שחקן יש ביד 13 קלפים. בשלב זה נכנסת ההכרזה. עכשיו. מי שמכיר וויסט יודע שכאן כל שחקן מכריז כמה לקיחת הוא יכול לקחת מהיד אבל ברידג' הוא משחק יותר מסובך. אני אקצר את הנושא של ההכרזות מאחר והוא מסובך להסברה בשבילי(וגם אני דיי חלוד אבל אני אשמח אם מישהו ינסה אחרי) בהכרזה שחקן מסויים מעריך את שווי היד שלו ומכריז על מס' לקיחות ועל צבע שליט שישוחק. אם הכרזתו התקבלה ואין אף שחקן שחושב שהוא יכול לעשות יותר השחקן המכריז הופך להיות ההתקפה והצוות השני הוא ההגנה. נניח שS (שחקן המשחק דרום) הכריז על 9 לקיחות על שליט של לב. השחקן שהוא השותף שלו (צפון-N) הופך להיות דומם. הוא פורס את קלפיו על השולחן על פי סדרות ומעתה הוא לא משתתף במשחק ודרום משחק במקומו על מנת להצליח את ההכרזה. התפקיד של מערב ומזרח הוא להכשיל את ההכרזה(הנקרא גם חוזה). המשחק עצמו מנוהל כך. הראשון מניח קלף מידו, וכל שאר המשתתפים בתורם (על פי סדר כיוון השעון) מניחים קלף אחד מאותה הסדרה, אם אין לשחקן מסויים קלף מהסדרה הוא יכול לשים כל קלף אחר. הקלף הכי גבוה לוקח והשחקן שלקח מקבל לזכותו לקיחה אחת ופותח את הסיבוב הבא. אם שמו שליט - השליט הכי גבוה לוקח. האסטרטגיה בברידג' היא לדעת לעבור מהיד שלך אל היד של הדומם בלי להפסיד לקיחות, להפיל את החוזה אם אתה בהגנה. ולדעת בדיוק כמה קלפי שליט\חזקים נשארו להגנה. זה משחק מאוד טקטי ומאוד מעניין. מקווה שהצלחתי לעזור למרות החור בהסבר על ההכרזה.
 

יובלי א

New member
שאלה

השחקן הדומם גם בוחר ומניח קלף בכל תור? או שהשחקן השני (התוקף) עושה את זה בשבילו? מה בעצם התפקיד של השחקן הדומם? (מעולם לא שיחקתי ברידג', ד"א)
 

X Slider

New member
לשחקן הדומם אין תפקיד

בן הזוג שלו משחק את משחק היד של שתי הידיים, כאשר היד של הדומם פרוסה על השולחן. כמובן יש לציין שהדומם נבחר על פי ההכרזה של כל משחק ומשחק ולא באופן כללי בטרם עת.
 

X Slider

New member
ברידג' זה שפה.

לא לומדים את זה ב5 דקות כמו רוב משחקי הקלפים הפשוטים. ההוא שמעלי נתן את הבסיס שבבסיס במשחק, אפילו לא אחוז אחד מכלל הלמידה
. ברידג' לומדים בקורסים של כמה שנים (כן כן) בד"כ נוער וצעירים עם ראש טוב תופסים את זה מהר מאוד ונהיים שחקנים ברמה גבוהה תוך שנה ופחות. אני כרגע כותב מאמר על ברידג' לפורום הוא בטח יעלה בימים הקרובים
 

thewierdo

New member
המאית אחוז הזה זה כל מה שאפשר

להסביר בטקטס באורך כזה. חשוב באמת לציין שברידג' זה לא משחק שאפשר ללמוד לשחק מתוך טקסטים. זה משחק עם חוקים מרובים ומעניינים וזה בדיוק מה שהופך אותו לכ''כ מדהים.
 

shirgeff

New member
לימוד

היי איפה אפשר ללמוד לשחק ברידג' בירושלים לחבר'ה צעירים (אני בן 30)?
 
למעלה