מס על רווחי הון

usafun

New member
מס על רווחי הון

האם העלייה של המדד/מטבע מקזזת את שיעור עליית הני"ע לצורך חישוב המס? לדוגמא, אם נייר שקניתי בארה"ב נמכר לאחר שהרווחתי בו 5% אך שער המטבע עלה מאז 10% - האם אני פטור מניכוי מס על רווח הון כאן? ומה קורה אם שער הנייר ירד מיום הקנייה בשיעור דומה?
 

usafun

New member
סוג ההשקעה הוא ני"ע

והשאלה היא לגבי רווח הון אינפלציוני - לגבי ניירות ערך בארץ. רווח הון "מטבעי" - על ניירות ערך ישראלים הנסחרים הארה"ב (בדיוק כמו בדוגמא שנתתי).
 
מס רווח הון

רווח הון אינפלציוני פטור ממס ומחושב רק על עליית מדד המחירים לצרכן ולא על הפרשי מטבע, כלומר עלות רכישה מתואמת מדד פחות עלות רכישה זה הסכום האינפלציוני הפטור
 

usafun

New member
אתה טועה ומטעה!!

הרווח הריאלי ממנו מנוכה המס הוא ההפרש בין תמורת המכירה לבין "המחיר המקורי" של הנייר כשהוא מתואם לפי מדד המחירים לצרכן או לפי שער המטבע - והכל לפי סוג הנייר. זוהי תשובה שקיבלתי הערב ממקור אחר ואני מתפלא שאינך יודע אותה כי זה א-ב של הרפורמה. למען הסדר הטוב הייתי מבקש ממך, כמי שמנהל את הפורום, לאשש את התשובה (ואולי גם להודות שטעית) או לסתור אותה, ואז אני אודה שטעיתי.
 

usafun

New member
כן.

משתמע מתשובתך שקיימת רק אפשרות לרווח הון אינפלציוני, כשלמעשה קיימת גם אפשרות לרווח הון מטבעי, וזהו ההסבר שאני מחפש - איך מחשבים רווח הון מטבעי?
 
רווח הון

אמרת בתגובתך הקודמת שאמרו לך אז אנא שתף אותנו בידע של המקור העלום, ודרך אגב את השפעות המטבע אתה מקבל בתרגום לשקלים . להתנצל על טעויות זה לא נורא ואני רוצה לדעת איפה טעיתי כדי להתנצל
 
למעלה