מערכת יחסים וילדים

קולדון

New member
מערכת יחסים וילדים

היי, אשמח לתשומת לבכם

אני בת 38, בערכת יחסים עם בנזוג כבר מעל שנתיים, גם הוא בן 38. שנינו בסדר פחות או יותר כלכלית, גרים ביחד ובזוגיות טובה ומתאימה.

עד היום לא הייתי בזוגיות מספיק טובה כדי לרצות להביא ילדים, וזו פעם ראשונה שאני מרגישה רצון ומוכנות. גם בגלל הגיל והצורך בלבחור לכאן או לכאן לפי שלא תהיה יותר אופציה, לקחתי את עצמי לשיחה והבנתי שזה מה שאני רוצה.
בן הזוג שלי הוא קצת יותר כמו שהייתי לפני שנה בערך. רוצה ברעיון, לא פוסל, אבל מאוד חושש. מבחינתו אם אפשר היה לדחות את המחשבות לעוד 10 שנים, הוא היה עושה את זה בכיף.
תכלס, עד עכשיו הרגשתי כמוהו גם. אבל משהו בחודשים האחרונים השתנה ונפתח אצלי ואני כבר מרגישה אחרת.
נוצר בינינו הפער הזה.
מצד אחד, אני לא צעירה והוא צריך לקחת את זה בחשבון מן הסתם. גם הוא לא צעיר. אם נביא ילדים, אין סיבה לחכות, לא יותר מדיי הולך להשתנות מעבר לגיל שלנו שכבר ככה מאוד מאוד גבולי.
מצד שני, הגעתי למערכת היחסים הזו כבר מבוגרת וגבולית מהבחינה הזו, כך שזה לא עליו, ולא אחריותו לעמוד בציפיות שלי פתאום. הוא לא הסיבה שאין לי ילדים עד עכשיו.

אני לא יודעת מה לעשות. קשה לי מאוד ואני מרגישה שמאז שהבנתי שזה מה שאני רוצה אני לא מסוגלת יותר לחכות. הוא מצידו ביקש ממני שאתן לו עוד זמן, ואני מנסה להיות מכילה לגבי זה אבל בו זמנית זה פשוט ממש לא הגיוני לי יותר.

גם בהתחלה ביקשתי שיקח כמה חודשים לחשוב על זה ושנדבר ונחליט. בסופם הוא אמר שכן, הוא מוכן. ויום למחרת כבר הלכתי לרופאה לארגן את כל הבדיקות שצריך. הוא כנראה נבהל מהמהירות שבה דברים קורים וביקש שאתן לו עוד קצת זמן להכיל את הרעיון, הלך לכמה פגישות עם מטפל, כן מנסה להסתנכרן איתי.

מבחינה פראקטית, אני יודעת שאם אני רוצה ילדים זה חייב לקרות עכשיו. כלומר שאם הוא יחליט שהוא לא מוכן לזה עדיין ואני ארצה ללכת עם זה, המשמעות של זה תהיה כנראה להפרד, ולהביא איכשהו ילד לבד. זה לא חלום חיי וכן קיוויתי שזה יהיה בצורה של משפחה נורמטיבית.

אני לא יודעת מה לעשות, אשמח לכל חוות דעת..
תודה:)
 
אין מה לעשות, הוא צריך להבין שאי אפשר לחכות.

כן כן, לא לא. ואם לא - את צריכה להחליט מה יותר חשוב לך - הוא או ילד (כשתביאי בחשבון שמערכת היחסים איתו לאו דווקא תימשך לנצח, ומצד שני, כמו שאמרת, לגדל ילד לבד זו גם החלטה לא פשוטה).
 

קולדון

New member
תודה


 

מריוס זכריה

Member
מנהל
תשובה ארוכה, אבל דלה למדי... סורי...

איך אני רואה את זה:

הדילמה היא דילמה, עבור כל אחד מכם, ואין שום פטנט שיגרום לה לא להיות דילמה.
אכן נדרשות הכרעות מצד שניכם.
אין טריקים. אין מעקפים.

אבל - צריך להפריד פה בין שני דברים שונים לחלוטין:
1. תוכן ההחלטה
2. סגנון ההתנהלות
ואלו שני דברים נפרדים לחלוטין.

בואי נראה קודם מבחינת התוכן: ובואי רגע ננתח מה האופציות.

את כבר אמרת מה את רוצה. לכן הכדור הראשון כרגע נמצא אצלו.
מה הוא יכול לענות?
1. "כן"
2. "לא בטווח הנראה לעין"
3. "טרם החלטתי"

כרגע הוא ב-3.
זה סבבה, כי זה קרה לא מזמן, וגם העובדה שהוא הלך לשיחות מראה שהוא רציני.
אבל כמה זמן תוכלי לעמוד במצב הזה?
זו הדילמה שלך. לא האם לעזוב או לא, אלא כמה זמן להמתין.

ובשאלה הזאת, אין ולא יכולה להיות לאיש מלבדך תשובה.
(נגיד שאני אומר לך "חכי לו שנה". מה זה עוזר לך? או פלוני יגיד לך "לא, חכי רק שלושה חודשים גג!!!". כנ"ל: לא עוזר לך בכלום, נכון?

לכן אנחנו עוברים עכשיו מהתוכן להתנהלות.

בשלב זה, ההתנהלות שלו מכובדת ומכבדת.
אני מניח שגם שלך.

הבעייה תהיה ככל שחולף הזמן, והוא עדיין לא מחליט.
(כי במידה והוא כן מחליט, לכאן או לכאן, את כבר יודעת בדיוק מה לעשות)

אז בואי נניח לצורך הדיון את ההנחה הפסימית, שהוא משתהה בהחלטה שלו.
מה את אמורה לעשות? איך להתנהג? להיות נעימה? קשוחה? להתפרץ? להתחנן? ללחוץ? להדחיק? וכולי...

התשובה שלי גם כאן היא שאין לי מה להגיד לך, ומה שאני אגיד לך לא ישנה. במצבי לחץ ומצוקה, כל אדם מתנהג לפי האופי והדפוסים שלו. זה בכלל לא משנה מה מייעצים לנו. אנחנו פשוט מתנהגים כמו שאנחנו. האופי שלנו יוצא החוצה.

---

אוקיי, אז לאן כל המלל הזה מוביל?
חוששתני שלא רחוק מדי.
האופציות העיקריות שאני רואה הן לעבור את זה עם עזרה טיפולית משלך, או בלי.
זה כל התפריט שאני יכול להציע לך, בשלב הזה, ובלי להכיר אותך...

עוד אפשרות היא שתעשי פה בפורום מיני-טיפול ותביאי תכנים שלך ודילמות יותר ספציפיות, וננסה להתייחס...
זהו, נראה לי...
צר לי, אני יודע שזה דל, אבל זה מה שיש לי כרגע...
____________________________________
מריוס זכריה, מטפל, מנחה ויועץ אישי, זוגי ומשפחתי
 

קולדון

New member
כן, די מדויק.

התשובה לכמה זמן לחכות די ברורה לי, גם כי כבר הנושא בשיחה מעל כמה חודשים, וגם כי לצערי זה לא ממש תלוי בי. אם זה היה תלוי בי ולא בטבע, הייתי מוכנה לחכות ולדחות בקלות יחסית. אני מאוד חוששת מהסיכונים בהריון בגיל מבוגר, ולא בטוחה כבר ככה אני שם, מן הסתם יש סיכוי די גבוה שלא אכנס ככ בקלות להריון ברגע שאחליט, ומה לשם אין לי יותר מידי גמישות.
&nbsp
מבחינת ההתנהלות, כן, זה התחיל מכבד ונעים/ מודחק במידה מסוימת.
לקח לי זמן להרגיש בצורה מאוד ברורה מה אני רוצה. זה המשיך לכיוון קצת יותר מתפרץ כי כמו שכתבת, פשוט מתנהגים כמו שמתנהגים. זה הפתיע אותי עד כמה אני אמוציונאלית בקשר לזה, מרמה של אפס, לאחרי כמה חודשים רמה 10.
&nbsp
מהשיחה האחרונה, הוא אמר לי שהוא מבין, ושאוקיי אין טעם באמת לחכות. שהוא קיווה שהחששות שלו ירגעו ושזה לא קרה, ומבקש ממני לקבל את זה שהוא מלא בחששות ובפחדים בקשר להריון הזה. וביקש עוד חודש חסד אחרון לראות מה קורה עם הקורונה
אבל מאמינה שזה אמיתי לא עוד תירוץ :)
 
בקיצור, לא מצאת אף גבר עד שהגיע הנוכחי

לא ראית פוטנציאל התרבות עם גברים לא ברמה גבוהה, עד שהגיע הנוכחי אבל עכשיו בא לך ילד ואת כבר מבוגרת.
&nbsp
הוא לא ממש רוצה ילד, והאמת? אפשר להבין אותו.
את השתמשת בכל האסימונים שלך, שהיית צעירה ויפה פסלת גברים חמודים שהיו מוכנים לתת לך הכל אבל אז חשבת שאת נסיכה ולא תתפשרי על מינימום נסיך גבוה יפה תואר וגם עשיר וחכם.
השנים עברו ועברו ופתאום הביציות התחילו לצעוק והנה חלון ההזדמנויות האחרון שלך הולך להסגר.
&nbsp
עכשיו כבר אין לך אסימונים יותר, אם תעזבי את הבחור הנוכחי, אין אף גבר ברמה שיביא איתך ילדים בגילך. כי או שהוא גרוש ולא ירצה עוד ילדים או שהוא גבר ברמה ויקח משהי צעירה ממך בעשור וגם יותר יפה (וכמובן גם סקס יותר טוב ממך)
&nbsp
אז את נישארת רק עם האופציה של לגדל ילד לבד מבנק הזרע.
עכשיו, אני אסביר לך. גבר שעף עליך ואין לו ילדים? ישמח לעשות לך ילד. (יש גם הרבה שלא רוצים גם נשים וגם גברים) אבל אם גבר כל כך נמשך אליך ורוצה לעשות איתך סקס מהבוקר עד הלילה וכל הלילה - כנראה שזה יבוא מעצמו.
&nbsp
הוא לא כל כך סגור עליך קצת מוזר לי שגבר בגילו בכלל לא חושב בכיוון של ילדים אבל בכל זאת הלך לפסיכולוג כדי להבין מה המשמעות אם הוא מאבד אותך.
&nbsp
ועוד משהו יש לי לומר לך - את התנהגת בחוסר כנות.
שהייתי יותר צעיר, נשים שהיו יוצאות איתי היו אומרות לי במפורש שהן מחפשות קשר שיוביל למשפחה. הערכתי את זה מאוד ואם לא הייתי רואה פוטנציאל למשהו רציני איתן, הייתי אומר להן את זה מההתחלה ולא מבזבז להן את הזמן היקר.
&nbsp
אילו היית אומרת על ההתחלה שזה הכיוון שלך, יתכן והוא לא היה יוצא איתך מלכתחילה.
הבחור לא אשם שביזבזת את כל שנותיך ובמקום לבוא אליו גרושה עם ילד, באת אליו רווקה והפלת את התיק הזה עליו, שנתיים אחרי שאתם בקשר.
יכול להיות שידעת בתת מודע שלך, שאם היית שמה את הקלפים על השולחן הוא לא היה מתחיל לצאת איתך וכמו נשים אחרות קווית שאת תהיי זאת שמשנה אותו.
&nbsp
מאחר וזה האופי שלך, אני גם מניח שלא תהססי לגנוב זרע ותגידי לו שבמקרה נקלטת.
למזלו של הבחור, הסיכויים להכנס להריון בצורה טבעית בגילך הולכים ופוחתים.
(זה עדיין אפשרי ויכול לקרות אבל גם הזרע שלו יותר חלש עם הגיל וגם הפוריות שלך)
&nbsp
אין לך יותר מדי מה לעשות, ואין לך מה לתת זמן כי הזמן לרעתך אחרי כל השנים שבזבזת.
אני אף פעם לא מבין נשים למה הן לא קולטות את המציאות. חושבות שיש להן את כל הזמן בעולם למצוא את הנסיך ולא מוכנות להתפשר על אף אחד ובסוף נשארות רווקות בגיל 40 עם חתולים.
&nbsp
הוא לעומתך, סחורה חמה מאוד. גבר רווק בן 40 הוא _המוצר המבוקש ביותר היום_.
כן אני יודע שזה נשמע לא הוגן אבל זאת המציאות.
&nbsp
מאחר ואין לך זמן, אם ההורות בוערת בך ומה שחשוב לך בחיים זה ילד (יותר מבן זוג), לכי כבר עכשיו לבנק הזרע ותודיעי לו שאת חייבת להגשים את החלום שלך ושזה בוער בך.
&nbsp
הוא לא צד בעניין הזה וזה לא אשמתו שלא הבאת ילד עד שפגשת אותו.
בהצלחה.
&nbsp
 
לדעתי הלכת קצת רחוק מדי

אני יכול לומר שאני ידעתי שארצה ילדים מאז ומתמיד (או לפחות מאז שהפסקתי להיות ילד בעצמי), לעומת זאת אשתי לא חשבה על זה עד שהכירה אותי. זה לא שהיא פסלה ילדים, אבל זה ממש לא היה בראש מעניינה באותו רגע, ומבחינתה - יהיו או לא יהיו , בכל מקרה זה בסדר. היא אמנם הייתה צעירה בערך בעשור מהשואלת, אבל כפי שאתה יכול לראות מתגובות אחרות, לכל אחת זה יכול להגיע בשלב אחר.

הבעיה שהיא בחרה מישהו שהשקפתו לגבי ילדים דומה למה שהייתה לה עד עכשיו. ממה שכתוב היא דווקא לא מתלוננת ולא באה בטענות לאף אחד. כך שכל מיני דברים שאתה מיחס לה (חוסר כנות, לא תהסס לגנוב זרע) , לדעתי לא במקום.
 

קולדון

New member
ואי ואי.. לאן עפת....??

יותר מידי השלכות בהודעה אחת.
אין פה אפילו רבע של כיוון, ממש מסקנות מוטעות אחת אחרי השניה

תודה על תשומת הלב וכל זה.. אבל איבדת אותי בחלק של גניבת הזרע, מעדיפה שלא לכבד בתגובה מעבר לזה.
 
במקרה שלך את מספיק הגונה כדי לא לעשות את זה

אבל תתפלאי כמה יש שהן לא כמוך.
&nbsp
אני לא חושב שהמסקנות שלי מוטעות כי הן באות מהכיוון הגברי ואני יודע שבגלל צורת החשיבה שלך יהיה קשה לך לראות או להאמין בזה.
&nbsp
בכל מקרה מאחל לך בהצלחה במה שלא יהיה.
 

tal902

New member
עוד אפשרות

לצערי אני מכיר חלק מבני המגדר שלי. עד שלא נותנים להם בעיטה בתחת הם לא זזים מאיזור הנוחות שלהם.
&nbsp
לדעתי במצב שלך את צריכה לתת לעצמך נגיד דד ליין שאת מחכה לתשובה שלו. בלי להגיד לו או לאיים עליו שיש לו דד ליין. נגיד של חודשיים. אם לא קורה כלום בחודשיים האלו מכויינו (או חודש או 3 חודשים מה שתחליטי אבל אלו הטווחי זמן). תקבעי תור בבנק הזרע ותגידי לבן זוגך שמכיוון שהוא משתהה או מתערכב ולא רוצה כרגע בילד, את לא מוכנה לוותר ומבחינתך הסיכויים גם כך קטנים עם כל יום שעובר ולכן את מתחילה תהליך של תרומת זרע. ושבתור בן זוגך את מצפה שהוא יהיה חלק מזה יגיע לפגישות וגם יתמוך בך.
&nbsp
אני מניח שאחרי ההלם הראשוני שלו, אחרי מספר ימים קצר הוא יחליט כבר משהו. אם יברח כי לא יתאים לו דבר כזה שתהיי בהיריון מזרע של מישהו אחר ושהוא יתמוך (בכל האספקטים שכרוכים בכך - נפשית, כספית תפעולית וכדומה), תדעי שאין לך פה עסק עם מישהו רציני למשפחה וטוב שברח (עם כל הקושי הנפשי של פרידה מבן זוג). אם זה יעיר אותו והוא יתעשת ויסכים לעשות ילד, הרווחת
&nbsp
זורק רעיון. תחליטי מה שתרצי.
 

איה או

New member
אז ככה

לא אשת בשורות אנוכי, אבל רק כדי לאזן את רמת ההזיה פה בתגובות:
&nbsp
גם לי הגיע הרצון אחרי גיל 35, וגם אני להפתעתי הפכתי בן רגע לסופר אמוציונלית לגבי זה.
&nbsp
בסופו של דבר, אחרי קצת פיצוצים, כשאמרתי לבן זוג ברוח טובה - יאללה, זה ממילא יקרה בסוף, בוא לא נשנא אחד את השני בדרך לשם - הוא התרצה. נשמע לי שגם שלך באותו המקום.
&nbsp
כן הייתי מציבה דד ליין (לעצמך בעיקר), וכן עכשיו כשיש לי ילד (הייתי בטוחה שלא יהיה רוב חיי) אני מבינה שלא הייתי מוותרת על האמהות, גם לא במחיר של לאבד את אהבת חיי. קטע, נכון? בסוף כולן מתברגנות. אבל באמת שלא נשמע שתצטרכי.
&nbsp
&nbsp
 
לך אולי היה מזל

אבל יש סיכוי טוב שהוא לא ישאר איתה, לדעתי כל רגע שהיא מחכה היא מקטינה את הסיכויים עוד יותר ומגדילה את הסיכוי למומים ובעיות בעובר.
&nbsp
אין לה למה לחכות, הוא לא רוצה ילד (לפחות לא ממנה) והיא רוצה.
בסוף הם יפרדו בכל אופן, עדיף שתתחיל טיפולים כבר עכשיו מבנק הזרע
&nbsp
 

קולדון

New member
זה נכון לגבי הסיכויים והמומים, ואני מודעת לזה

אני לא בטוחה שהוא לא רוצה, ואני גם לא בטוחה שאביא ילד לבד.
אני שלמה עם ההשלכות והבחירות שלי מאז ומעולם גם אם זה אומר שבסוף התוצאה של זה תהיה שברון לב לכאן או לכאן.
 

קולדון

New member
תודה על התגובה:)

ואכן הוא בכיוון פחות או יותר, אני מקווה ומחכה שהקורונה תחלוף
 
זה נשמע שכבר קבלת החלטה

להמתין חודש נשמע סביר בהחלט.
בהמלך החודש הזה את תצטרכי להחליט אם את עוזבת אותו ומנסה להביא ילד לבד, או מוותרת על ילד.
לכל החלטה יש את הסיכונים שלה. אף אחד לא מבטיח שתכנסי להריון אם תפרדי ממנו, ואף אחד לא מבטיח שאם תשארי איתו לא תאכלי את הלב בעוד 10 שנים.

אבל כל חיינו אנו פועלים במצבים שיש בהם חוסר וודאות
 
אם היא תפרד ממנו

היא תוכל לקבל הריון רק מבנק הזרע.
&nbsp
היא מבינה את המשמעות של זה, ובגלל זה כל כך קשה לה כי המשמעות היא לגדל ילד לבד. בתור אם יחידנית הסיכוי לזוגיות עוד יותר נמוך במיוחד בשנים הראשונות כי גם אין אבא בתמונה ואין מי שישמור על הילד.
&nbsp
אני כבר אומר שזה בכל מקרה יקרה, ולכן חבל על הזמן שלה ואם בוער בה הרצון לילד שתלך מעכשיו לבנק הזרע ותתחיל בטיפולים כי יש מצב שגם היום כבר יהיה קשה.
&nbsp
 
כולנו מודעים לכך

היא , אתה , אני וכל היתר. כולנו מבינים שלעזוב אותו אומר לקבל הריון מבנק הזרע ולגדל ילד לבד על כל המשתמע מהעניין.
את ההחלטה רק היא יכולה לקבל, ולגבי ההחלטה להמתין עוד חודש - נשמע לי סביר בהחלט. אם היה מדובר בחצי שנה, הייתי אומר שזה מוגזם.
חודש לא נראה שישנה, ושווה לתת את ההזדמנות בשביל הסיכוי הקטן שישנה את דעתו. בזמן הזה היא יכולה להתחיל בירורים על הליך תרומת זרע (גם כך זה לא מהיום למחר).
 
ילדים יש להביא כשמוכנים לזה רגשית, כמו שגם הנישואין והמיסוד יבואו כשמוכנים אליהם ומרגישים בבירור שיש התאמה. לכן, עדיף לתת לדברים לקרות מאליהם לפי התפתחות הקשר מאשר לזרז ולדון בהם. השקיעי בקשר ובאהבה, וכשיהיה מוכן תוכלו גם להביא ילדים.
 
למעלה