נפילת היפריון רשמים ראשונים
למרות המסה הכבדה העמוסה בפרטים עשירים והמותחת בסופו של דבר היפריון עוסק בכמה דילמות ושאלות שמעסיקים את המין האנושי רבות בזמן האחרון. הנושא הראשון היא השפעת האינבדואל על החברה בה הוא חי. או במילים אחרות האם קומץ בודד עד אדם אחד יכול להשפיע על חברה בת מאות מליארדי אנשים. הנושא השני הוא היחסים בין האדם והמכונה שברא. מי שולט במי? ומתוך אותו נושא גם הקשר בין האל למאמינו. מי ברא את מי? סול היהודי נדרש בספר להקריב את בתו והוא מתנגד לכך נמרצות עד שבקשתה של רייצ`ל משנה אצלו את השקפת העולם. דן סימונס משתמש בחומרים משומשים היטב ומצליח לטוות מהם סיפור מותח ורב דמיון אך אין הוא מחדש דבר. המאבקים שהדמיות עומדות בהן הן למעשה המאבק בין האדם הטכנופיל (חובב המכונות) אותו מייצגים אזרחי ההגמוניה לבין האדם הטכנופוב(חרד המכונות) אותו מייצגים המנושלים. אפילו המפלצת, השרייק, ומי שתרם ליצירתה קרובים הרבה יותר למפלצת של פרנקשטיין מאשר לרובוטים של אסימוב. למעשה הא``מים של הליבה קרובים יותר ברוחם לטיק טוק. הרבה שאלות נפתחות ונסגרות ב``נפילת ההיפריון`` אויבים מתגלים כידידים, ידידים מתגלים כאויבים, התשובות מתגלות במקומות לא צפויים ואיש אינו כפי שהוא נראה גם לא מיינה גלדסטון היו``ר. בשורה התחתונה, היפריון, למרות המתח והעניין הרב שהוא יוצר, אינו ספר מקורי או חדשני. אפשר להגיד שהסופר גונב ללא כל בושה מכל סופר גדול שהיה לפניו. היפריון מתחיל בייאוש שחור ומסתיים באור גדול אבל במחיר כבד. נ.ב. הקאנטוס של היפריון הוא פואמה ארוכה שנכתבת ע``י מרטין סילנוס המשורר של בילי העגום ולא שמה של הסדרה כפי שנכתב במקום אחר ע``י מישהו אחר.
למרות המסה הכבדה העמוסה בפרטים עשירים והמותחת בסופו של דבר היפריון עוסק בכמה דילמות ושאלות שמעסיקים את המין האנושי רבות בזמן האחרון. הנושא הראשון היא השפעת האינבדואל על החברה בה הוא חי. או במילים אחרות האם קומץ בודד עד אדם אחד יכול להשפיע על חברה בת מאות מליארדי אנשים. הנושא השני הוא היחסים בין האדם והמכונה שברא. מי שולט במי? ומתוך אותו נושא גם הקשר בין האל למאמינו. מי ברא את מי? סול היהודי נדרש בספר להקריב את בתו והוא מתנגד לכך נמרצות עד שבקשתה של רייצ`ל משנה אצלו את השקפת העולם. דן סימונס משתמש בחומרים משומשים היטב ומצליח לטוות מהם סיפור מותח ורב דמיון אך אין הוא מחדש דבר. המאבקים שהדמיות עומדות בהן הן למעשה המאבק בין האדם הטכנופיל (חובב המכונות) אותו מייצגים אזרחי ההגמוניה לבין האדם הטכנופוב(חרד המכונות) אותו מייצגים המנושלים. אפילו המפלצת, השרייק, ומי שתרם ליצירתה קרובים הרבה יותר למפלצת של פרנקשטיין מאשר לרובוטים של אסימוב. למעשה הא``מים של הליבה קרובים יותר ברוחם לטיק טוק. הרבה שאלות נפתחות ונסגרות ב``נפילת ההיפריון`` אויבים מתגלים כידידים, ידידים מתגלים כאויבים, התשובות מתגלות במקומות לא צפויים ואיש אינו כפי שהוא נראה גם לא מיינה גלדסטון היו``ר. בשורה התחתונה, היפריון, למרות המתח והעניין הרב שהוא יוצר, אינו ספר מקורי או חדשני. אפשר להגיד שהסופר גונב ללא כל בושה מכל סופר גדול שהיה לפניו. היפריון מתחיל בייאוש שחור ומסתיים באור גדול אבל במחיר כבד. נ.ב. הקאנטוס של היפריון הוא פואמה ארוכה שנכתבת ע``י מרטין סילנוס המשורר של בילי העגום ולא שמה של הסדרה כפי שנכתב במקום אחר ע``י מישהו אחר.