עלה לי רעיון?

שמוליקס

New member
עלה לי רעיון?

אני לא צוללן וחולה על דייג מהחוף וכבר הבעתי את דעתי בעינין ואני רואה כי העינין סודר ולדעתי אחלה סידור .כמו שאמר ידידי המלומד אייל "אותו הבית רק חדרים שונים"-אהבתי . ולעצם העינין :אני מבין כי מה שמפריע לצוללן חופשי (ללא בלונים )זה העינין של כמה אוויר ישלו בראות,אז מה דעתכם על הרעיון הבא:לחבר לשנורקל צינור גמיש אבל גמיש מאד כך שהקצה השני שלו יצוף מעל המים בצורה שיאפשר אספקת אוויר רצופה .אורך של 7-8 מ שיאפשר מלבד ירידה לעומק גם אפשרות חופש בכל הצירים .מה אתם אומרים ?מישהוא ניסה? אני אשמח גם לנסות בניה של אב טיפוס (לרצניים בלבד). ואולי זה רעיון טיפשי?!
 
לא טיפשי. סתם לא עובד

שנורקל ארוך זה אכן הדבר הראשון שעולה על הדעת כשחושבים איך לשהות בעומק. אבל זה לא עובד משתי סיבות עיקריות: 1) כשאתה יורד (לעומק המים) לחץ המים עולה. לחץ המים הזה לוחץ גם על החזה. נניח שאתה בעומק 10 מטר, שזה אומר לחץ 2 אטמוספרות. האויר בחוץ הוא באטמוספרה אחת. כשאתה מנסה לנשום מתוך הצינור, אז האויר בתוך הריאות, שבעצם מחובר דרך הצינור לאויר שבחוץ, הוא באטמוספרה אחת. אבל על הראות שלך לוחצות שתי אטמוספרות. לריאות אין מספיק כח "לשאוב" אויר כנגד לחץ המים. למעשה, זה קשה עד בלתי אפשרי לנשום דרך שנורקל של מטר בלבד. 2) האויר שאתה נושף עשיר בCO2 ועני בחמצן. אם הנפח של השנורקל שלך גדול יחסית (כי השנורקל ארוך או עבה) אז אחרי הנשיפה נשאר בשנורקל הרבה אויר משומש. בנשימה הבאה שלך זה יהיה האויר שתנשום. (למען האמת, זו בעיה קטנה מפני שאפשר לשים שסתומים כך שהאויר הננשף יצא למים ולא לשנורקל). יש פתרון דומה למה שאמרת של צינור ארוך היורד לעומק. אבל אז בקצה העליון יש קומפרסור או מיכל אויר בלחץ גבוה. השיטה הזו משמשת אמודאים
 

שמוליקס

New member
אמרתי לך שזה טיפשי

איך אבל איך לא חשבתי על זה (הפרשי לחצים ).ועוד אני שכל היום מתעסק בצינורות ולחצים . אני מה זה כועס על עצמי !!!!! אוףףףףףףף.
 

חץ הכסף

New member
קומפרסור זה לא מסוכן?

זה לא יכול לפוצץ לצוללן את הראות מלחץ יתר ?
 
אין חשש

מיכל צלילה "רגיל" נמצא בלחץ 200 אטמוספרות. אבל בינו (או בין הקומפרסור) לבין הפיה בפה של הצולל יש וסת שדואג להזרים לצולל אויר בלחץ זהה ללחץ הסביבה.
 

antias

New member
אין סיכוי שזה יעבוד.

הלחץ הסביבתי של העומק (אפילו מטר אחד) לא יתן לאויר להגיע לצולל. הוא יצטרך לשאוב אותו. חוץ מזה שהאויר לא יתחלף בצינור .
 

el monomario

New member
קיים כזה דבר הנקרא נרגילה

מאפשר לשאוף אויר דרך קומפרסור על פני הים מסירה ואתה הולך עם צינור שמחובר לוסת .. משתמשים בזה לנקות ספינות מירוקת וצדפים לא מומלץ מעל 3 שעות ... ופה נגמר גם המושג צלילה חופשית כי היא כבר לא חופשית ולא ספורטיבית יותר למי שקשה שיתאמן לא יזיק לו וזה גם הוגן לדגים . בכל מקרה מי שחושב שעם נרגילה הוא יזכה לראות דגים הוא טועה כפי שידידינו המלומד אנטיאס אמר רק הם מרגישים את הבועות והופ הם נעלמים , ואני אומר אותו דבר מנסיון בחופשית אני רואה הרבה יותר מאשר עם מיכלים .. למרות שצלילת מיכלים אצלי היא רק צלילה ולא למטרת דייג
 
כן אבל אז....

זה כבר לא נחשב לצלילה חופשית ובארץ עןד לא ראיתי כהילו אני יודע שבתילנד יש הרבה
 
למעלה