ערב טוב לכולם...

ערב טוב לכולם...

אני בן 25, מתמודד עדיין עם חרדה חברתית, ומחפש דרכים להמשך התמודדות. אני גר במרכז הארץ, ואני יודע שיש היצע גדול של מקומות בילוי לצורך העניין אך אני לא יודע לאיזה כיוון ללכת על מנת להכיר אנשים, או כל דבר שיוכל לעזור לי בהתמודדות. יש למישהו רעיון?
 

Social phobia

New member
ברוך הבא הרקולס!


ערב נפלא הרקולס..

ובכן...השאלה שלך נפוצה מאוד ואענה כפי שעניתי הרגע לכותבת אחרת
ישנם סוגי טיפולי שונים לחרדה החברתית.
קיימים טיפולים פרטניים וכן טיפולים קבוצתיים
אני ממליצה לשלב בין השניים.

*קיימות קבוצות לעזרה עצמית, בהן המשתתפים עצמם אחראים על פעילות הקבוצה. מביאים תרגילים ומשחקים שונים ומזמינים את חברי הקבוצה לקחת חלק בהם. לאחר המפגש חברי הקבוצה בד"כ הולכים לשבת יחד בבית קפה.

*קיימות קבוצות אותם מנחה מטפל או זוג מטפלים.
*קיימות קבוצות שבהן אחד המנחים הוא מתמודד והשני הוא מטפל מקצועי (הקבוצות של עמותת רקפת לילדים ובני נוער וקבוצות לבוגרים בעמותת "מים שקטים" )
*קיימת קבוצה טיפולית בבי"ח גהה המסובסדת על ידי קופ"ח.

הרעין שעומד מאחורי הטיפול, אשר בדרך כלל בחרדה חברתית מדובר בטיפול בגישה התנהגותית קוגניטיבית, הוא למעשה לתרגל את השריר החברתי - להיחשף בהדרגה לסיטואציות חברתיות שונות, באופן שבו תצליחי לייצר לעצמך חוויות הצלחה קטנות אשר יתנו לך את הביטחון להמשיך ולתרגל, ולגלות ש"השד" לא כ"כ נורא, ולהתגבר על החרדה.
בטיפול מסוג זה ניתן במקביל דגש על התהליך החשיבתי- התבוננות בכשלים מחשבתיים אשר מובילים לתחושת חרדה ועבודה על אימוץ דפוסי חשיבה פרודוקטיביים יותר.

בעבר התמודדתי בעצמי עם חרדה חברתית, ומניסיוני וניסיון אחרים, בתהליך של עבודה ניתן לבסוף להתגבר על החרדה.
שיהיה המון בהצלחה!
מורן, עו"ס קלינית, מנהלת הפורום.
 
רוב תודות.

הייתי בטיפולים שתיארת בשלוש שנים האחרונות, וכיום המצב מתחיל להסתדר ואני מרגיש הרבה יותר טוב בהשוואה ללפני שלוש שנים. לכן ביקשתי מקומות שהם פחות עוזרים להתמודד ויותר עוזרים לשמר את הקיים ולקדם. אבל תודה בכל זאת על הכוונה, שתיהיה שבת שלום.
 

Social phobia

New member
בהמשך לשאלתך, הרקולס

אשמח שתסביר יותר למה אתה מתכוון. אתה מחפש סוג של מסגרת לא פורמלית?
הקבוצות לעזרה עצמית אכן יכולות לסייע בעניין השימור וגם להרחבת המעגל החברתי.
באופן כללי- ככל שתתמיד להיות בסביבת אנשים, רמת היכולת שלך להרגיש בהן נח תשתפר. בעיניי גיוס הנושא של התעסוקה לצורך ההתמודדות, השימור והקידום יכולה מאוד לסייע.
למשל- אם תעבוד במסגרת שבה אתה חשוף להרבה אנשים, או בעבודה שהיא פרונטלית ההתמודדות תהיה קשה בהתחלה אך אם לא תוותר ותתמיד תרגיש בהמשך שיפור שילך ויגדל.
אם אינך עובד בעבודה כזו, יש תמיד אפשרות להתנדב במקומות שונים ולהחשף לאנשים חדשים/ מצבים חברתיים חדשים שיזמנו לך הזדמנויות לתרגול וחשיפה.
בברכה,
מורן לבל
עו"ס קלינית
מנהלת הפורום.
 
למעלה