פורום ליכוד כאן נכון?

פורום ליכוד כאן נכון?

זכור לי שאריאל שרון אמר שהוא תומך בהקמת מדינה פלאשתינאית בסוף התהליך. לעומט זאת, אתה הבגיניסט, תומך בשיטה מוזרה ("מעניינת") של אוטונומיה פלאשתינאית ללא בעצם הכרזה על מדינה פלאשתינאית. אז מדוע אתה בעצם תומך בליכוד, שנכון לעכשיו, לא משקף את הדיעה שלך?
 
תשובה

1. שרון יכול להגיד מה שהוא רוצה. העמדה הרשמית של הליכוד היא נגד מדינה פלשתינאית, וכל עוד הגופים המוסמכים לשנות זאת לא עשו זאת כך היא נשארת. 2. גם המדינה ששרון מציע אינה מדינה כפי שהיא מוגדרת במשפט הבינ"ל או במילון אבן שושן, אלא ישות מוגבלת, ללא סמכויות שיוכלו לסכן את ישראל, רק על חלק קטן של יש"ע. 3. ועכשיו השאלה אליך: אם כתבת ששרון תומך במדינה פלשתינאית וגם אתה תומך בכך, מדוע לא תודיע כאן על תמיכתך בו? היושר שלך מחייב זאת! 4. התוכנית שלי מוזרה? בגין המציא אותה. מספיק טוב בשבילי. 5. שמח שנשארת עימנו ולא נהגת כמו פחדנים כגון "גלי" שכותבים פעם אחת ובורחים.
 
כמו שאמרתי :

שרון תומך בהקמת מדינה פלאשתינאית בסוף התהליך. סוף התהליך לפיו זה הפסקת אש מתמשכת, אני לא מאמין באפשרות של הפסקת אש עם הפלאשתינאים במצב הנוכחי ולכן אני לא רואה סוף לתהליך. אני תומך בעמדת ברק של יציאה חד צדדית ו(או) בעמדת פרס של הקמת מדינה פלאשתינאית אחרי משא ומתן בהליך מזורז של כמה שבועות.
 
התשובה בגוף השאלה.

למרות שהשאלה ממוענת לבגיניסט, הרשיתי גם לעצמי לענות עליה משום שהיא נוגעת לכל חברי הליכוד והליכודניקים באשר הם. ראשית, אין זה סוד שראש הממשלה סובל מביקורת בליכוד על מהלכיו המדיניים, ועל צירופה של מפלגת העבודה ובראשה שמעון פרס, אבי אוסלו שכ-70% מהעם בחר להוקיע בבחירות האחרונות. אין זה סוד גם שלשרון מחנה רחב מאוד של תומכים בליכוד, שמבינים ומקבלים את הצורך בממשלת אחדות לאומית ונאותים לשלם את המחיר על כינונה של זו. (כמובן שאין מדובר כאן על התמיכה שיש לראש הממשלה בעם כולו - אני מתייחס לליכוד בלבד.) אולם - זהו דבר טבעי לחלוטין שיקרה בגוף דמוקרטי בכלל ובמפלגת הליכוד בפרט. חוץ משתי הדרכים הללו קיימות עוד דרכים רבות ומגוונות (לימין פתרונות אינספור למצב הקשה - החל מטרנספר וכלה בהקמת מדינה פלסטינית מפורזת). את הדרך השניה, אגב, הציע ראש הממשלה שרון - הקמת מדינה *בסופו של דבר*, לאחר שמהשטחים לא תצא אפילו יריה אחת. רעיון הפלורליזם (ריבוי הדיעות) אולי זר לך, אך הוא חי ונושם במוסדות הליכוד, בדיוק כפי שהוא חי ונושם במפלגות אחרות כמו מפלגת העבודה, בה הצעותיו של שמעון פרס זוכות לתגובות צוננות מעמיתו למפלגה וכנראה יושב הראש שלה בקרוב - פואד בן אליעזר, ואין מה לדבר בכלל על תוכניתם שם רמון ובן-עמי להפרדה חד-צדדית. על כן, דיעה אישית לא מלמדת על דרך אידיאולוגית, ונקודת דרך קטנה בדרכה של מפלגה לא מסמלת את כל המצע שלה או חוקתה. אפרופו חוקה - חוקת הליכוד אוסרת על הקמתה של מדינה פלשתינית, אם כי האיור הוא בדמות חובת שמירה על גבולותיה של ישראל. כיום מנשבות רוחות בליכוד הקוראות לכינוסו של מרכז הליכוד וקבלת ההחלטה החד-משמעית, שתחייב את ראש הממשלה - לא תוקם מדינה פלשתינית ליד מדינת ישראל, לעולם. זהו לא המקרה הראשון בו ראש הממשלה מהליכוד נדחק לפינה ע"י חברי המרכז של מפלגתו - ניתן לקרוא על "החישוקאים" באתר ליכוד1.
 
למעלה