צביעות של אנשים בקבוצות טיפוליות

ar29041

New member
צביעות של אנשים בקבוצות טיפוליות ../images/Emo46.gif

מעצבן אותי איך לפעמים מגיעים אנשים לקבוצות טיפול, שנמצאים במצב טוב יותר מאנשים אחרים, לעתים אפילו אלה שמארגנים את הקבוצות!! ספק אם הם אי פעם היו במצב רציני של חרדות או דכאונות ומסתכלים מלמעלה על אנשים אחרים. למי שיצא לו להיות בקבוצות כאלה יצא אולי להרגיש ככה? כאילו אנשים שהחרדה תופסת חלק פחות ניכר מהחיים שלהם, מאמצים את אותה הגישה שבדרך כלל אנשים "נורמלים" מאמצים של סטיגמה וניכור? יוצא שבמקום שדווקא אתה אמור להרגיש מקובל ושמבינים אותך, אתה מקבל את אותו הפידבק שאתה מקבל בדרך כלל, הרמת אף
 
ענר, רציתי להוסיף

שכאחת שהלכה לקבוצות תמיכה דומות כשהייתי במצב טוב יותר , זה קשה להשתלב שוב במקום שבו אנשים אחרים נמצאים במצב שהוא רחוק משלך - זה מרגיש לך כרגרסיה מה שיכול לגרום למבוכה ולהתרחקות המדוברת שתתפרש כהתנשאות. ואגב- זאת אלה (הצפונית) מה העניינים איתך?!
 

ar29041

New member
חח כן אני יודע ../images/Emo13.gif

פשוט לא ידעתי אם את רוצה שיראו את השם שלך פה. בסדר גמור, מה איתך? בקשר למה שאמרת. לא יודע פשוט בא לי להקיא לפעמים כשאני שומע ח"חים לשעבר, או לחילופין סתם אנשים שהם הרבה פחות חרדתיים מאחרים אומרים דברים כמו אני הולך לבלות עם החבר'ה הנורמליים. או מסווגים אנשים בקבוצה ליותר נורמליים ופחות נורמליים זה פשוט מגעיל. זה כל כך מטומטם הרי אם אתה היית באותו המצב פעם, או שאתה הולך לקבוצה כל שבוע עם האנשים האלה, אתה הרי אמור להבין את האנשים האלה, הזלזול הזה משגע אותי.
 
זה מנגנון ידוע

מה שנקרא "עבד כי ימלוך" כשאדם יוצא ממצב מסוים הוא מתחיל להרגיש התנשאות כלפי אלה שמצבם דומה למצבו מהעבר ומרגיש מעין "בטחון עצמי מופרז" מדומה, כי אם היה מרגיש כזה היה באמת שלם עם עצמו ולא יורד על אחרים, אבל על פני השטח כך זה נראה מעין "רוח" כזאת שבאה להסתיר את חוסר הבטחון שעדיין קיים רק שלא יחזור לאז מנסה להרחיק את עצמו משם ואז מי שסובל מזה זה ה"הם" וממש לא ההוא למרות שההסתייגות ממי שמצבו כשלך בעבר מעידה על תסמינים של הבעיה שממשיכים להתקיים גם אם חלקים ממנה או רובה אפילו נפתרו...
 

bennyfromabba

New member
כן, זאת תמיד בעיה.

נראה שלאנשים אין בעיה להשתלט על השיחה ולדבר על הבעיות השטחיות שלהם, הכל מסביב בצורה כאילו אנליטית וכשאתה רק פותח את הפה כולם נדהמים, כאילו הפרת איזה טאבו. אז בשביל מה אתם נמצאים שם לכל הרוחות?????
 

Moris777

New member
פרשנות

מן הסתם, איפה שלא תהיה, תמיד תקבל שיקוף שכבר מוכר לך מהעבר. דווקא מהמקום הזה חשוב לנסות להתעלם, כי הוא שייך לעולם הדימיון שלנו, ולזיכרון הרגשי. הסיבה שהייתי הולך למפגש כזה הוא בעיקר בשביל לחוות את המציאות של משתתפים אחרים, ולהשתתף בחוויות דומות שיכולות להעשיר ולפרוץ דרך.
 
למעלה