קניית מכשיר שמיעה חדש

קניית מכשיר שמיעה חדש

שלום, הבוקר הייתי במכון שמיעה ושקלתי אפשרות קנייה של מכשיר חדש.
המחיר שהקלינאית אמרה נשמע מפלצתי.
לפני שנתיים קניתי מכשיר בדרגה הכי נמוכה של סינון רעשים עם השתתפות הקופה ב 1200 שח
היום בדרגה הכי נמוכה סינון רעשים נמוך יעלה עם הנחת מכבי 4600 שח.
דרגה אחת יותר טובה יעלה 9200 עם ההנחה של מכבי.
ואני שואלת מדוע? הרי מחירי המכשירים האלקטרוניים רק יורדים הכל יותר משוכלל ועולה פחות אז מדוע מכשירי שמיעה עולים כל כך הרבה. זה פי ארבע תוך שנתיים.
כדאי אולי ללכת למכון אחר? או שהם עובדים עם ספק בלעדי? מה הסיבה לא מבינה
 
קניית מכשיר שמיעה חדש

שלום לך,
עלות מכשיר שמיעה נקבעת לפי מכלול של גורמים.
ראשית, ישנה השתתפות של קופת החולים המורכבת משני חלקים, השתתפות הקופה וסל בריאות. השתתפות סל הבריאות נקבעת לפי גיל המטופל ולה זכאים אחת לשלוש וחצי שנים. לעומתה, ההשתתפות של קופת החולים נקבעת לפי הביטוח שיש לך ולה זכאים במכבי אחת לשנתיים. בפנייה ציינת כי רכשת זוג מכשירי שמיעה בהשתתפות הקופה לפני שנתיים ולכן, יתכן וההבדל בעלויות נובע מכך שכעבור שנתיים את זכאית רק לחלק מההשתתפות מבלי החלק של סל הבריאות. אני ממליצה לך לבדוק זאת מול הקופה. בנוסף, לגיל יש משמעות כך שבין הגילאים 18 - 50 ומעל גיל 65, השתתפות סל הבריאות היא גדולה יותר. לעומת זאת, בין הגילאים 50 ל65 ההשתתפות פחותה.
שנית, כל קופה עושה הסכם עם מגוון מכונים המשווקים חברות מכשירי שמיעה שונות. העלויות במכון אחד של מכשיר ברמה מסוימת אינן דומות לעלויות של מכשיר אחר ממכון אחר גם אם נדמה שהוא באותה הרמה. את רשאית לגשת למספר מכונים הנמצאים בהסכם עם קופת חולים מכבי ולהשוות מחירים. ישנה משמעות גם לשירות אותו את מקבלת בכל חברת ולהיקף האחריות - גם אלה חשובים מאוד ואף מהותיים בתהליך הרכישה של מכשירי שמיעה.
לבסוף, כל מכשיר שמיעה מתומחר לפי היכולות הטכנולוגיות שלו. כפי שרשמת, רמת סינון הרעש שיש לו ועוד מגוון של מאפיינים טכנולוגיים כמו היכולת להשתנות בהתאם לסביבה בה האדם נמצא, מספר הערוצים במכשיר ועוד. על מנת לייעץ לך באופן מקצועי איזו רמה של מכשיר תהיה מיטבית עבורך אצטרך לדעת מהו אורח החיים שלך, היכולות המוטוריות שלך ועוד. הטכנולוגיה של מכשירי השמיעה מתקדמת בקצב מהיר וניתן לדמות אותה להתקדמות המתרחשת בעולם המכשירים הסלולריים.
כל אלו, קובעים יחד את עלותו של מכשיר השמיעה ויש לשקול כל מאפיין על מנת להחליט באיזו חברה ואיזה מכשיר כדאי לרכוש. אני ממליצה לך להבין מול הקופה מהי הזכאות שלך בהתאם לרכישה האחרונה של מכשירי השמיעה ובהתאם לגילך ולאחר מכן, להגיע לייעוץ מקצועי ומקיף אצל קלינאי תקשורת שיוכל לתת לך מענה מדויק לצרכייך.
המון בהצלחה,
דורין
 
למעלה