שאלה לגבי הכרה בהוצאות לימודים

גרי רשף

New member
שאלה לגבי הכרה בהוצאות לימודים

שאלתי את השאלה הזו כבר בפורום ראיית חשבון ואני מנסה שוב כאן, אולי אקבל מידע נוסף. אני שכיר ויצאתי לקורס על חשבוני בשנת 2003. האם וכיצד לדווח על כך בדוח השנתי לשנת 2003? מצד אחד התפרסמו ידיעות על כך שהוצאות כאלה יוכרו לשכירים ואף מופיעה הודעה מעורפלת באתר מס הכנסה. כשניגשתי למס הכנסה לקבל סיוע בהכנת הדוח נאמר לי שכמוני הם קראו על כך בעתון אך לא קיבלו שום הנחיה. מה כדאי לעשות? בואו נניח שאינני ערוך להגשת בג"צ או ליציאה למאבק ציבורי.. לצרף את הקבלה לדוח עם מכתב הסבר? לשלוח תלונה למבקר המדינה? לוותר?
 
לימודים

גרי לא אמרת באיזה לימודים מדובר. בכל מקרה אני מבין שאם תגיש דוח עם גילוי נאות ותדרוש 50% מההוצאה אזי אין סיבה שזה לא יותר ולו בעתיד
 

גרי רשף

New member
לימודים

אני מבין שיש הבחנה בין לימודים כמו תואר ראשון באוניברסיטה שנועדו לאפשר קריירה מקצועית, ללימודים שנועדו לשמר או לשפר את הקיים (אינני זוכר את הטרמינולוגיה המדוייקת). מדובר במקרה השני, אני מתכנת וחלק בלתי נפרד משגרת חייו של איש המחשבים הוא עדכון מקצועי כי הטכנולוגיות משתנות במהירות. בכל מקרה- אני צריך לשכנע את מס הכנסה ולא אותך..
מכיוון שאני כבר שולח את הדוח השנתי- האם עלי לרשום משהו בתוך הדוח עצמו (ואם כן- באיזה סעיף)? להסתפק במכתב נלווה עם החשבונית? גם וגם? בכל מקרה- תודה רבה על העזרה, וחבל שאתה אינך פקיד השומה בכבודו ובעצמו..
 
לימודים

הייתי ממליץ לצרף צילום מסמך ההוצאה עם מכתב המסביר מדוע זו השתלמות ורישום מחצית ההוצאה כהשתלמות עם הפניה למסמכים המצורפים
 
למעלה