שאלות ספציפיות.

1אילת2

New member
שאלות ספציפיות.

והפעם על חוברת לכיתה ב'- חלק רביעי. בעמודים 48-49 יש סדרות הנדסיות ובו הלומד מתבקש להשלים את הסדרה הבאה. על אף שלמדתי את כל פרק הסדרות התקשיתי מאוד להשלים את הסדרות, ובעיקר את סדרה ד'. לדעתי (דעת הדיוט) התרגיל לא מהווה תרגול ללימוד צורות הנדסיות אלא מזכיר בעיקר מבחני מנת משכל. התרגול אליו מופנה הלומד בעמוד 120 פשוט יותר אולם גם בו, הלימוד בנושא צורות הנדסיות אינו עוזר למציאת פתרון. כמו כן בעמוד 62, סעיף 5 ב יש הנחיה "כתבו גדול מ- או קטן מ- במקום הריק". אין מקום ריק ולא ברור מה צריך לעשות. לעזרתכם אודה.
 
מטרת העמודים 49 - 48 לב' חלק רביעי ועמ' 62

אחת ממטרות העמודים האלה היא הקניית מושגי יסוד תוך שימוש במושגי-על וחיפוש חוקיות. עצם השימוש במילים המנסחות חוקיות כמו (48 א) עיגול משולש, עיגול ריבוע,עיגול משולש, עיגול ריבוע. מחזק את ההבחנה בין הצורות תוך כדי שימוש בהן לקביעת חוקיות. נכון, בעיות כאלה ניתנות במבחנים הפסיכומטריים, אבל שם הן מופיעות כחלק מהבדיקה של יכולות מתמטיות. לא ציינת איזה ד' , זה שבעמוד 48 או זה שבעמוד 49, לכן אתייחס לשניהם. (48 ד) רבע (חזרה על רבע) עיגול: הקשת(הזדמנות ללמד מהי קשת) פונה ימינה, ימינה,שמאלה, ימינה, ימינה , שמאלה... הכיוונים : ימינה, שמאלה הם חלק בלתי נפרד מההתמצאות במרחב הנדרשת להוראת המתמטיקה (ר' במדריך למורה). (49 ד) המשולשים הם מאותו סוג ובעלי אותו צבע. יש עיגולים (חזרה על משולש ועיגול) . עיגול צהוב למעלה (התמצאות במרחב) , עיגול סגול למטה מימין, עיגול צהוב למטה משמאל, עיגול סגול למעלה,עיגול צהוב למטה מימין,עיגול סגול למטה משמאל. יש חוקיות סיבובית לצהוב: למעלה, שמאל למטה, ימין למטה. יש חוקיות סיבובית לסגול: ימין למטה, למעלה, שמאל מטה. לפי החוקיות שמוצאים ניתן למצוא את המשך הסידרה. תרגיל כזה דורש המללה ומקנה כלים מתמטיים-הנדסיים. זוהי דוגמה לחשיבות הקשר בין השפה המדוברת לבין מתמטיקה. (62 5 ב') המקום הריק הוא הקו העובר בין שני השברים. עליו רושמים את התשובה. תודה על השאלות החשובות שלך, מקווה שסייעתי לך.
 
למעלה