שאלת (ניבוי מחוננות) לבן 4 - עם...

מצב
הנושא נעול.
שאלת (ניבוי מחוננות) לבן 4 - עם...

שאלת (ניבוי מחוננות) לבן 4 - עם...
ילדנו נולד פג -חודשיים לפני הזמן מונשם ומה לא .. אך היה תינוק זריז ובעל תפיסה חזותית - מדהימה . אני יודעת שיש מי שלא יאמין (להוכחה לעד הכל מתועד בוידאו) אבל כבר בגיל שנה וארבעה חודשים הוא ידע לזהות את כל האותיות ומילים בנות שתי אותיות לקרוא כגון: לא , אש ..(זה התחיל מצפיה בקלטת ביבי ברייני- שבה מדקלמים את האותיות לאחר מס' פעמים שצפה נדלק על הנושא ) הצביע על אותיות בשלטים כשטילנו בעגלה , בעיתונים וכך למעשה למד לקרוא עד גיל שנתיים כ- 30 מילים . בגיל שלוש לכל היותר כבר יודע לכתוב אותיות וכמובן את שמו ועוד מס' מילים שאהב ,ספרים בעל פה , מלבד זו כמובן למד בקלילות צבעים על כל קשת הגוונים וצורות מורכבות לשמן , בעל זיכרון אבסולוטי אפילו לכיווני נסיעה , לומד נושאים נבחרים על ידו - כלי תחבורה , ועכשיו סרטים ישנים של דיסני לפרטי פרטים , מאחר והיינו באיחונים שונים בשל הפגות . נאמר לנו שיש פער גדול בין היכולת האנטלקטואלית שלו להתפתחות הרגשית וזה גורם לו למתחים ופחדים ... ובגיל שנה וחצי כ"שהשווצנו" על היכולת שלו ננזפנו קשות ע"י רופאה התפתחותית שטענה שזה לא יתכן שזה בא ממנו - ושדחפתי בטוח בכוח" .. (תנסו ללמד ילד ממוצע בן שנה + את מה שהוא ידע ) האם ילד כזה צריך לטפח ולעודד יכולות כאילו לא נדרשות לגילו ..או כדי שיהיה "ילד "בזמנו ?
 
אני לא בעד לדחוף

שאלת (ניבוי מחוננות) לבן 4 - עם...
ילדנו נולד פג -חודשיים לפני הזמן מונשם ומה לא .. אך היה תינוק זריז ובעל תפיסה חזותית - מדהימה . אני יודעת שיש מי שלא יאמין (להוכחה לעד הכל מתועד בוידאו) אבל כבר בגיל שנה וארבעה חודשים הוא ידע לזהות את כל האותיות ומילים בנות שתי אותיות לקרוא כגון: לא , אש ..(זה התחיל מצפיה בקלטת ביבי ברייני- שבה מדקלמים את האותיות לאחר מס' פעמים שצפה נדלק על הנושא ) הצביע על אותיות בשלטים כשטילנו בעגלה , בעיתונים וכך למעשה למד לקרוא עד גיל שנתיים כ- 30 מילים . בגיל שלוש לכל היותר כבר יודע לכתוב אותיות וכמובן את שמו ועוד מס' מילים שאהב ,ספרים בעל פה , מלבד זו כמובן למד בקלילות צבעים על כל קשת הגוונים וצורות מורכבות לשמן , בעל זיכרון אבסולוטי אפילו לכיווני נסיעה , לומד נושאים נבחרים על ידו - כלי תחבורה , ועכשיו סרטים ישנים של דיסני לפרטי פרטים , מאחר והיינו באיחונים שונים בשל הפגות . נאמר לנו שיש פער גדול בין היכולת האנטלקטואלית שלו להתפתחות הרגשית וזה גורם לו למתחים ופחדים ... ובגיל שנה וחצי כ"שהשווצנו" על היכולת שלו ננזפנו קשות ע"י רופאה התפתחותית שטענה שזה לא יתכן שזה בא ממנו - ושדחפתי בטוח בכוח" .. (תנסו ללמד ילד ממוצע בן שנה + את מה שהוא ידע ) האם ילד כזה צריך לטפח ולעודד יכולות כאילו לא נדרשות לגילו ..או כדי שיהיה "ילד "בזמנו ?
אני לא בעד לדחוף
אבל גם לא בעד למנוע. אם ילד מסתובב בסביבה, וקולט דברים כמו מהאויר זה דבר אחד. מה החשיבות שילד ידע לקרוא בגיל שנתים? מה זה תורם לו? האם הוא משתמש בכך כדי לפתח את היכולות שלו, או שהוריו משתמשים בכך כדי להוכיח משהו? ברגע שילד הופך להיות כלי של הוריו, זו בעיה בפני עצמה, בין אם הילד מפגר, ובין אם הוא גאון מדהים. אני חושבת שאת צריכה לבדוק האם באמת יש לו בעיות של התמודדות עם עולם הרגש, ולתת דגש על התפתחות תקינה בתחום זה.
 
תגובתך חוטאת לנו מעט

אני לא בעד לדחוף
אבל גם לא בעד למנוע. אם ילד מסתובב בסביבה, וקולט דברים כמו מהאויר זה דבר אחד. מה החשיבות שילד ידע לקרוא בגיל שנתים? מה זה תורם לו? האם הוא משתמש בכך כדי לפתח את היכולות שלו, או שהוריו משתמשים בכך כדי להוכיח משהו? ברגע שילד הופך להיות כלי של הוריו, זו בעיה בפני עצמה, בין אם הילד מפגר, ובין אם הוא גאון מדהים. אני חושבת שאת צריכה לבדוק האם באמת יש לו בעיות של התמודדות עם עולם הרגש, ולתת דגש על התפתחות תקינה בתחום זה.
תגובתך חוטאת לנו מעט
בדיוק כל מה שהשתדלתי להסביר ולשאול , אנחנו כן - הפסקנו לעודד את היוצאות דופן ההיא וצבירת הידע המיותר לפעוט בן שנתיים .וחלילה לנו מלנסות להוכיח משהו למשהו דרך הילד . ילד שעצם קיומו הוא מתנה ונס . הנחנו לו להיות ילד בשנים האחרונות ונראה לי, אני אפילו כבר לא שואלת אותו הוא שכח הרבה ממה שידע . אבל היכולת קיימת ומתבטת בתחומים אחרים.מצד השני האם ילד עם אפשרות כזו שלא מטופח ומושקע מעבר לילד רגיל בגילו יהפוך בעצם להיות תלמיד רגיל מין המניין ?
 

Moridin

New member
אני לא הורה למחונן

תגובתך חוטאת לנו מעט
בדיוק כל מה שהשתדלתי להסביר ולשאול , אנחנו כן - הפסקנו לעודד את היוצאות דופן ההיא וצבירת הידע המיותר לפעוט בן שנתיים .וחלילה לנו מלנסות להוכיח משהו למשהו דרך הילד . ילד שעצם קיומו הוא מתנה ונס . הנחנו לו להיות ילד בשנים האחרונות ונראה לי, אני אפילו כבר לא שואלת אותו הוא שכח הרבה ממה שידע . אבל היכולת קיימת ומתבטת בתחומים אחרים.מצד השני האם ילד עם אפשרות כזו שלא מטופח ומושקע מעבר לילד רגיל בגילו יהפוך בעצם להיות תלמיד רגיל מין המניין ?
אני לא הורה למחונן
ולא הורה לאף אחד, בעצם, אבל דעתי - מאין נובעת דאגתך שילדך לא יהיה "תלמיד מן המניין"? האם ברצונך לא להתמודד עם גידול ילד מחונן ביותר? אם כן, אני לחלוטין נגד זה. הילד אוהב לקרוא בגיל 4, שיקרא, למרות שזה בדרך כלל, אם בכלל, מגיע אחרי גיל 7. ההתייחסות שלך לרצון שלו ללמוד כ-"צבירת ידע מיותר עבור פעוט בן שנתיים" היא עסק מסוכן וחסר תכלית אמיתית - מה יכול להיות יותר טבעי לאדם שרוצה ללמוד מאשר ללמוד? הגיל לא משחק כאן שום תפקיד. לילדך יש כישורים קוגנטיביים מעולים - האם את רוצה לדכאם כדי שלא יהיה שונה משאר החברה, או לפתחם כדי שימצה מעצמו את המקסימום? צר לי לאכזב (?) אותך, אבל הילד שלך לעולם לא יהיה תלמיד מן המניין. הוא ברמה גבוהה הרבה יותר מהבינוניות אליה שואפת מערכת החינוך "של כולם", ויהיה כך לעולם. הקנו לו את הכלים להתמודד עם העולם, מכל הבחינות. על שאיפה להתחברות מלאה עם חוויות הילדות של עולם ותרו מראש. הוא לא ישבור את הראש על שיעורי בית במתמטיקה ולא יעשה מועדי ב' במבחנים בפיזיקה. האם, לדעתכם, זהו דבר שלילי, או דבר שיש לעודד?
 

Moridin

New member
כמובן

אני לא הורה למחונן
ולא הורה לאף אחד, בעצם, אבל דעתי - מאין נובעת דאגתך שילדך לא יהיה "תלמיד מן המניין"? האם ברצונך לא להתמודד עם גידול ילד מחונן ביותר? אם כן, אני לחלוטין נגד זה. הילד אוהב לקרוא בגיל 4, שיקרא, למרות שזה בדרך כלל, אם בכלל, מגיע אחרי גיל 7. ההתייחסות שלך לרצון שלו ללמוד כ-"צבירת ידע מיותר עבור פעוט בן שנתיים" היא עסק מסוכן וחסר תכלית אמיתית - מה יכול להיות יותר טבעי לאדם שרוצה ללמוד מאשר ללמוד? הגיל לא משחק כאן שום תפקיד. לילדך יש כישורים קוגנטיביים מעולים - האם את רוצה לדכאם כדי שלא יהיה שונה משאר החברה, או לפתחם כדי שימצה מעצמו את המקסימום? צר לי לאכזב (?) אותך, אבל הילד שלך לעולם לא יהיה תלמיד מן המניין. הוא ברמה גבוהה הרבה יותר מהבינוניות אליה שואפת מערכת החינוך "של כולם", ויהיה כך לעולם. הקנו לו את הכלים להתמודד עם העולם, מכל הבחינות. על שאיפה להתחברות מלאה עם חוויות הילדות של עולם ותרו מראש. הוא לא ישבור את הראש על שיעורי בית במתמטיקה ולא יעשה מועדי ב' במבחנים בפיזיקה. האם, לדעתכם, זהו דבר שלילי, או דבר שיש לעודד?
כמובן
אני לא מתכוון ללחץ עליו. לחץ באופן כללי הוא דבר שלילי. אבל לא למנוע ממנו, זהו לחץ לכיוון השני.
 
אני לא רואה שום סיבה שבעולם

תגובתך חוטאת לנו מעט
בדיוק כל מה שהשתדלתי להסביר ולשאול , אנחנו כן - הפסקנו לעודד את היוצאות דופן ההיא וצבירת הידע המיותר לפעוט בן שנתיים .וחלילה לנו מלנסות להוכיח משהו למשהו דרך הילד . ילד שעצם קיומו הוא מתנה ונס . הנחנו לו להיות ילד בשנים האחרונות ונראה לי, אני אפילו כבר לא שואלת אותו הוא שכח הרבה ממה שידע . אבל היכולת קיימת ומתבטת בתחומים אחרים.מצד השני האם ילד עם אפשרות כזו שלא מטופח ומושקע מעבר לילד רגיל בגילו יהפוך בעצם להיות תלמיד רגיל מין המניין ?
אני לא רואה שום סיבה שבעולם
להפסיק לעודד אותו ללמוד ולהתקדם, כל עוד זה נעשה בכיף וגורם לו הנאה. מה שחשוב זה שהילד ייהנה, בין אם מה שגורם לו להנאה זה משחק בארגז החול עם חברים ובין אם זה קריאת ספר ובין אם שניהם. בכל הכנות, אני לא מאמינה בכלל שניתן "לדחוף" ילד לצבור כזה ידע אם אין לו מראש את היכולת והרצון לעשות כן. בדבר אחד את יכולה להיות בטוחה, כמה שלא תנסו לדכא את יכולת הלמידה שלו, הבן שלך לא יהיה תלמיד רגיל מן המניין ל-ע-ו-ל-ם.
 
כמו שאמרתי

תגובתך חוטאת לנו מעט
בדיוק כל מה שהשתדלתי להסביר ולשאול , אנחנו כן - הפסקנו לעודד את היוצאות דופן ההיא וצבירת הידע המיותר לפעוט בן שנתיים .וחלילה לנו מלנסות להוכיח משהו למשהו דרך הילד . ילד שעצם קיומו הוא מתנה ונס . הנחנו לו להיות ילד בשנים האחרונות ונראה לי, אני אפילו כבר לא שואלת אותו הוא שכח הרבה ממה שידע . אבל היכולת קיימת ומתבטת בתחומים אחרים.מצד השני האם ילד עם אפשרות כזו שלא מטופח ומושקע מעבר לילד רגיל בגילו יהפוך בעצם להיות תלמיד רגיל מין המניין ?
כמו שאמרתי
אני לא בעד למנוע, אבל גם לא בעד לדחוף. אם את רואה שהילד רוצה ללמוד, למנוע את זה ממנו יהיה אדיוטי. זה יצור אצלו תיסכולים רבים. לכן לא הייתי רצה לקנות לו חוברות שעוסקות בקריאה, אבל גם לא הייתי מחביאה ממנו כל בדל עיתון. אם הוא ילד בכור, זה קצת יותר קשה, במובן שהוא לא נחשף באופן טבעי לדברים שהם מעבר לגילו. כל ילדי (למעט הבכור) משחקים במשחקים שמתאימים לילדים הגדולים מהם בשנים רבות, כי אחיהם הגדולים משחקים בהם. כך הם נחשפו באופן טבעי למשחקים שכאלו, והם אלו שהחליטו עבור עצמם מה מתאים להם. אפשר לקחת ילד למשחקיות, ולראות מה הוא בוחר לשחק, ואז לרכוש לו את המשחקים. או לבתי חברים בהם אחים גדולים שיש מגוון משחקים, ולראות מה הוא בוחר. אני מכירה אישית ילד שהתחיל לקרוא בשתי לשונות בהיותו בן שנתים. זו תופעה מאוד לא נפוצה, אבל בהחלט קימת. כל שהתכוונתי להגיד בתשובתי, הוא שיש מאוד להזהר מכך שבתת מודע הופכים את הילד למצגת, ויש ליתן דגש מאוד חשוב בגיל הזה להתפתחות רגשית נכונה, כולל פורקן תיסכולים.
 

גרא.

New member
אמא של עמרי,אכן כדאי לטפח בילד

שאלת (ניבוי מחוננות) לבן 4 - עם...
ילדנו נולד פג -חודשיים לפני הזמן מונשם ומה לא .. אך היה תינוק זריז ובעל תפיסה חזותית - מדהימה . אני יודעת שיש מי שלא יאמין (להוכחה לעד הכל מתועד בוידאו) אבל כבר בגיל שנה וארבעה חודשים הוא ידע לזהות את כל האותיות ומילים בנות שתי אותיות לקרוא כגון: לא , אש ..(זה התחיל מצפיה בקלטת ביבי ברייני- שבה מדקלמים את האותיות לאחר מס' פעמים שצפה נדלק על הנושא ) הצביע על אותיות בשלטים כשטילנו בעגלה , בעיתונים וכך למעשה למד לקרוא עד גיל שנתיים כ- 30 מילים . בגיל שלוש לכל היותר כבר יודע לכתוב אותיות וכמובן את שמו ועוד מס' מילים שאהב ,ספרים בעל פה , מלבד זו כמובן למד בקלילות צבעים על כל קשת הגוונים וצורות מורכבות לשמן , בעל זיכרון אבסולוטי אפילו לכיווני נסיעה , לומד נושאים נבחרים על ידו - כלי תחבורה , ועכשיו סרטים ישנים של דיסני לפרטי פרטים , מאחר והיינו באיחונים שונים בשל הפגות . נאמר לנו שיש פער גדול בין היכולת האנטלקטואלית שלו להתפתחות הרגשית וזה גורם לו למתחים ופחדים ... ובגיל שנה וחצי כ"שהשווצנו" על היכולת שלו ננזפנו קשות ע"י רופאה התפתחותית שטענה שזה לא יתכן שזה בא ממנו - ושדחפתי בטוח בכוח" .. (תנסו ללמד ילד ממוצע בן שנה + את מה שהוא ידע ) האם ילד כזה צריך לטפח ולעודד יכולות כאילו לא נדרשות לגילו ..או כדי שיהיה "ילד "בזמנו ?
אמא של עמרי,אכן כדאי לטפח בילד
בן ארבע,יכולות קוגנטיביות,מעבר לממוצע בני גילו..לאו דווקא בכדי להפוך אותו לילד מצגת, ילד לראווה כלפי השכנים והמשפחה, אלא משום שבגילים הללו בין 6-3 האינטליגנציה מתפתחת במהירות הרבה ביותר,,ומאפשרת לילד בעיני לכל לילד, למשל ללמוד שפה זרה נוספת, כמו אנגלית בקלות יתרה..הבעייה, שאותה ציינת, אפשר לטפח אינטליגנציה,או יכולת אינטלקטואלית בגילים הללו,כלומר להעלות את מה שמכונה הגיל השכלי של הילד ביחס לבני גילו, אבל אי אפשר לטפח ולפתח את האינטליגנציה הרגשית שלו מעבר לגיל הכרונולוגי שלו..מסתבר שהורים רבים,וודאי הסביבה בדרך כלל מתייחסת לילד מחונן בגילים האלה,כאילו הוא גם מחונן רגשית..במילים אחרות כאילו האינטליגנציה הרגשית שלו,גם היא גבוהה בצורה מובהקת ביחס לבני גילו..ומכאן גם ההתייחסות ובעיקר הצפיות אליו הן כאילו הוא בוגר רגשית הרבה יותר מגילו..ואין טעות יותר נוראה מזו..הוא מן הסתם ילד עם יכולת אינטלקטואלית מרשימה..אבל הוא עדין ילד בן ארבע...ילד בן ארבע..ובכך לפעמים באה לידי ביטוי הסכה שבטיפוח אינטלקטואלי מוגזם.לשאלה, איך מאזנים בין השניים, כדאי להזכיר בכמה מילים מהי אינטליגנציה רגשית,ומה משמעותה בשלושה פרמטרים. הראשון, היכולת של הילד להיות מודע לרגשותיו שלי,ולרגשות של אחרים, עד כדי יכולת לאמפתיה. השני,היכולת של הילד לנהל את רגשותיו הוא, כלומר,להיות מסוגל להתאפק ולדחות סיפוקים,לגלות סובלנות ובעיקר להתמודד בצורה בוגרת לגיל במצבי תסכול.השלישי, שהוא פועל יוצא של השניים האלה, הוא מיומנויות חברתיות..כי בהעדר מודעות,וללא יכולת להתאפק קשה לרכוש ולהתחבר עם ילדים אחרים.מכאן, התשובה הממוקדת שלי לשאלתך, היא חיובית ומותנית.לא די לפתח את היכולות האינטלקטואליות בגילים הללו, אלא במקביל את חייבת לשים דגש על התפתחות האינטליגנציה הרגשית שלו.שאותה יש צורך לטפח רק ברמת הגיל,אי אפשר יותר, כי לשם כך יש צורך בעיקר בנסיון חיים נצבר. ואם תצליחי בכך, יהיה ערך מוסף רב ומשקל סגולי של ממש ליכולת האינטלקטואלית הגבוהה במיוחד שלו.ההורים, הם ה,מאמנים" של הילד, ע"פ הסגנון האמריקאי, באינטליגנציה רגשית,ואיך לעשות את זה, תוכלי לקרוא בספרים הבאים: אינטליגנציה רגשית להורים אליאס,טוביאס ופרילינדר 1999 אינטליגנציה רגשית לילדים ד"ר לורנס שפירו 1999 בהצלחה!! גרא-מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.
 
למר גרא

אמא של עמרי,אכן כדאי לטפח בילד
בן ארבע,יכולות קוגנטיביות,מעבר לממוצע בני גילו..לאו דווקא בכדי להפוך אותו לילד מצגת, ילד לראווה כלפי השכנים והמשפחה, אלא משום שבגילים הללו בין 6-3 האינטליגנציה מתפתחת במהירות הרבה ביותר,,ומאפשרת לילד בעיני לכל לילד, למשל ללמוד שפה זרה נוספת, כמו אנגלית בקלות יתרה..הבעייה, שאותה ציינת, אפשר לטפח אינטליגנציה,או יכולת אינטלקטואלית בגילים הללו,כלומר להעלות את מה שמכונה הגיל השכלי של הילד ביחס לבני גילו, אבל אי אפשר לטפח ולפתח את האינטליגנציה הרגשית שלו מעבר לגיל הכרונולוגי שלו..מסתבר שהורים רבים,וודאי הסביבה בדרך כלל מתייחסת לילד מחונן בגילים האלה,כאילו הוא גם מחונן רגשית..במילים אחרות כאילו האינטליגנציה הרגשית שלו,גם היא גבוהה בצורה מובהקת ביחס לבני גילו..ומכאן גם ההתייחסות ובעיקר הצפיות אליו הן כאילו הוא בוגר רגשית הרבה יותר מגילו..ואין טעות יותר נוראה מזו..הוא מן הסתם ילד עם יכולת אינטלקטואלית מרשימה..אבל הוא עדין ילד בן ארבע...ילד בן ארבע..ובכך לפעמים באה לידי ביטוי הסכה שבטיפוח אינטלקטואלי מוגזם.לשאלה, איך מאזנים בין השניים, כדאי להזכיר בכמה מילים מהי אינטליגנציה רגשית,ומה משמעותה בשלושה פרמטרים. הראשון, היכולת של הילד להיות מודע לרגשותיו שלי,ולרגשות של אחרים, עד כדי יכולת לאמפתיה. השני,היכולת של הילד לנהל את רגשותיו הוא, כלומר,להיות מסוגל להתאפק ולדחות סיפוקים,לגלות סובלנות ובעיקר להתמודד בצורה בוגרת לגיל במצבי תסכול.השלישי, שהוא פועל יוצא של השניים האלה, הוא מיומנויות חברתיות..כי בהעדר מודעות,וללא יכולת להתאפק קשה לרכוש ולהתחבר עם ילדים אחרים.מכאן, התשובה הממוקדת שלי לשאלתך, היא חיובית ומותנית.לא די לפתח את היכולות האינטלקטואליות בגילים הללו, אלא במקביל את חייבת לשים דגש על התפתחות האינטליגנציה הרגשית שלו.שאותה יש צורך לטפח רק ברמת הגיל,אי אפשר יותר, כי לשם כך יש צורך בעיקר בנסיון חיים נצבר. ואם תצליחי בכך, יהיה ערך מוסף רב ומשקל סגולי של ממש ליכולת האינטלקטואלית הגבוהה במיוחד שלו.ההורים, הם ה,מאמנים" של הילד, ע"פ הסגנון האמריקאי, באינטליגנציה רגשית,ואיך לעשות את זה, תוכלי לקרוא בספרים הבאים: אינטליגנציה רגשית להורים אליאס,טוביאס ופרילינדר 1999 אינטליגנציה רגשית לילדים ד"ר לורנס שפירו 1999 בהצלחה!! גרא-מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי.
למר גרא
אכן - התפתחות האנטילגנציה הרגשית שלו היא בדיוק הדבר שגורם לקשיים הגדולים ביותר אצלו כי אולי בשל הפגות הקשה הוא מאוד לא בשל ריגשית הלוואי והיה בן 4 כרונולוגית מבחינה ריגשית הוא לכל היותר כבן 3 ומבחינת היכולת והשאפתנות האישית שלו הוא כבן 6 , 7 ,הוא (לדברי הפסיכולוגית , ויש צדק בדבריה) לא אמפטי, אגוצנטרי, שתלטן ולא דוחה סיפוקים מידיים ומתקשה בגמילות . אי לכל המצב המורכב הזה אנו לאורך השנים במעקב התפתחותי כללי ובמיוחד עכשיו נעזר בפסיכולוגית (במיוחד בשל בעיות הגמילה ) די קשה לנו כהורים לעזור לילד עם כ"כ הרבה קיציניות לבדנו אני באמת לא חושבת שבהרבה (אולי בקצת ) אפשר לקדם התפתחות ריגשית כי אני רואה בעצמי שזו התמודדות חברתית שלו יום אחר יום בגן ובכל מקום .מקווה שנעזור לו, עבורו למצוא את שביל הקסמים.
 
לדעתי, מה שאתם לבדכם כן יכולים

למר גרא
אכן - התפתחות האנטילגנציה הרגשית שלו היא בדיוק הדבר שגורם לקשיים הגדולים ביותר אצלו כי אולי בשל הפגות הקשה הוא מאוד לא בשל ריגשית הלוואי והיה בן 4 כרונולוגית מבחינה ריגשית הוא לכל היותר כבן 3 ומבחינת היכולת והשאפתנות האישית שלו הוא כבן 6 , 7 ,הוא (לדברי הפסיכולוגית , ויש צדק בדבריה) לא אמפטי, אגוצנטרי, שתלטן ולא דוחה סיפוקים מידיים ומתקשה בגמילות . אי לכל המצב המורכב הזה אנו לאורך השנים במעקב התפתחותי כללי ובמיוחד עכשיו נעזר בפסיכולוגית (במיוחד בשל בעיות הגמילה ) די קשה לנו כהורים לעזור לילד עם כ"כ הרבה קיציניות לבדנו אני באמת לא חושבת שבהרבה (אולי בקצת ) אפשר לקדם התפתחות ריגשית כי אני רואה בעצמי שזו התמודדות חברתית שלו יום אחר יום בגן ובכל מקום .מקווה שנעזור לו, עבורו למצוא את שביל הקסמים.
לדעתי, מה שאתם לבדכם כן יכולים
לעשות למענו, זה כן לעודד ולתת לו להינות מדברים שהוא אוהב (אפילו אם זה הרבה מעבר לנדרש בגילו), פשוט מהסיבה שחשוב שלילד יהיה אושר בחיים, במיוחד אם בחלק נכבד מזמנו הוא נאלץ להתמודד עם כאלה קשיים.
 

גרא.

New member
אכן, אי אפשר לקדם התפתחות רגשית

למר גרא
אכן - התפתחות האנטילגנציה הרגשית שלו היא בדיוק הדבר שגורם לקשיים הגדולים ביותר אצלו כי אולי בשל הפגות הקשה הוא מאוד לא בשל ריגשית הלוואי והיה בן 4 כרונולוגית מבחינה ריגשית הוא לכל היותר כבן 3 ומבחינת היכולת והשאפתנות האישית שלו הוא כבן 6 , 7 ,הוא (לדברי הפסיכולוגית , ויש צדק בדבריה) לא אמפטי, אגוצנטרי, שתלטן ולא דוחה סיפוקים מידיים ומתקשה בגמילות . אי לכל המצב המורכב הזה אנו לאורך השנים במעקב התפתחותי כללי ובמיוחד עכשיו נעזר בפסיכולוגית (במיוחד בשל בעיות הגמילה ) די קשה לנו כהורים לעזור לילד עם כ"כ הרבה קיציניות לבדנו אני באמת לא חושבת שבהרבה (אולי בקצת ) אפשר לקדם התפתחות ריגשית כי אני רואה בעצמי שזו התמודדות חברתית שלו יום אחר יום בגן ובכל מקום .מקווה שנעזור לו, עבורו למצוא את שביל הקסמים.
אכן, אי אפשר לקדם התפתחות רגשית
מעבר לגיל, אבל אפשר,בהקפדה על מספר כללי חינוך ,בעיקר בנושא של התחמת דרגות החופש הניתנות לילד, וכן באמצעות "אימון" נכון כפי שמוצג בספרים עליהם המלצתי,לשדרג את הגיל הרגשי של בנך עד לרמת גילו הכרונולוגי..אגב, האפשרות הזו אינה ייחודית רק לילדים מחוננים..יש לא מעט ילדים שאינם מחוננים,אצלם, הגיל השכלי והכרונולוגי, פחות או יותר חופפים, אבל הגיל הרגשי נמוך בהרבה, בעיקר בגלל פינוק יותר, אי יכולת של ההורים להציב גבולות חינוכיים ברורים ומוגדרים,חוסר עקביות חינוכית,וכניעה כמעט טוטאלית,לדרישותיהם, ולו המעצבנות ביותר של הילדים הללו.הבעייה כפי שהצבתי בדברי הקודמים היא כי היכולת האינטלקטואלית הגבוהה של הילד המחונן מעוררת גם צפיות לגיל שכלי הרבה מעל לגילו הכרונולוגי..וכגודל הצפיות כך גודל האכזבות. גרא-מנהל פורום ייעוץ פסיכולוגי. פסיכולוג חינוכי/התפתחותי.
 

נעמי של

New member
קראתי את דבריך מספר פעמים

שאלת (ניבוי מחוננות) לבן 4 - עם...
ילדנו נולד פג -חודשיים לפני הזמן מונשם ומה לא .. אך היה תינוק זריז ובעל תפיסה חזותית - מדהימה . אני יודעת שיש מי שלא יאמין (להוכחה לעד הכל מתועד בוידאו) אבל כבר בגיל שנה וארבעה חודשים הוא ידע לזהות את כל האותיות ומילים בנות שתי אותיות לקרוא כגון: לא , אש ..(זה התחיל מצפיה בקלטת ביבי ברייני- שבה מדקלמים את האותיות לאחר מס' פעמים שצפה נדלק על הנושא ) הצביע על אותיות בשלטים כשטילנו בעגלה , בעיתונים וכך למעשה למד לקרוא עד גיל שנתיים כ- 30 מילים . בגיל שלוש לכל היותר כבר יודע לכתוב אותיות וכמובן את שמו ועוד מס' מילים שאהב ,ספרים בעל פה , מלבד זו כמובן למד בקלילות צבעים על כל קשת הגוונים וצורות מורכבות לשמן , בעל זיכרון אבסולוטי אפילו לכיווני נסיעה , לומד נושאים נבחרים על ידו - כלי תחבורה , ועכשיו סרטים ישנים של דיסני לפרטי פרטים , מאחר והיינו באיחונים שונים בשל הפגות . נאמר לנו שיש פער גדול בין היכולת האנטלקטואלית שלו להתפתחות הרגשית וזה גורם לו למתחים ופחדים ... ובגיל שנה וחצי כ"שהשווצנו" על היכולת שלו ננזפנו קשות ע"י רופאה התפתחותית שטענה שזה לא יתכן שזה בא ממנו - ושדחפתי בטוח בכוח" .. (תנסו ללמד ילד ממוצע בן שנה + את מה שהוא ידע ) האם ילד כזה צריך לטפח ולעודד יכולות כאילו לא נדרשות לגילו ..או כדי שיהיה "ילד "בזמנו ?
קראתי את דבריך מספר פעמים
התחושה שלי היא שאת מאד לוחצת על הילד ולחוצה לקבל הוכחות לכך שהוא מחונן. עצתי לך תני לו בראש ובראשונה להיות ילד. האמיני לי שהוא לא יהיה פחות מחונן אם יקרא שוטף "רק" בכיתה א'. תנסי להיות קשובה לילדך וללמד אותו בהתאם ליוזמתו. אני אמא לילד מחונן ומעולם לא "השווצנו" בידע וביכולות שלו. אני לא מבינה את הסיבה והצורך שלכם בהורים להשוויץ ביכולות הילד. תהנו מהילד ותנו לו להנות מחייו ולהתפתח לפי הקצב שהוא יכתיב לכם. אני במקומך גם לא הייתי בודקת מה הוא זוכר מהדברים שידע - שוב זה הצורך שלך ולא של הילד.
 
לחוצה ככל שלא תהיה

קראתי את דבריך מספר פעמים
התחושה שלי היא שאת מאד לוחצת על הילד ולחוצה לקבל הוכחות לכך שהוא מחונן. עצתי לך תני לו בראש ובראשונה להיות ילד. האמיני לי שהוא לא יהיה פחות מחונן אם יקרא שוטף "רק" בכיתה א'. תנסי להיות קשובה לילדך וללמד אותו בהתאם ליוזמתו. אני אמא לילד מחונן ומעולם לא "השווצנו" בידע וביכולות שלו. אני לא מבינה את הסיבה והצורך שלכם בהורים להשוויץ ביכולות הילד. תהנו מהילד ותנו לו להנות מחייו ולהתפתח לפי הקצב שהוא יכתיב לכם. אני במקומך גם לא הייתי בודקת מה הוא זוכר מהדברים שידע - שוב זה הצורך שלך ולא של הילד.
לחוצה ככל שלא תהיה
את באמת חושבת שהיא הייתה מסוגלת ללמד את הילד את הא'-ב' בגיל שנה וארבעה חודשים אלמלא זה היה בא לו באופן טבעי?
 

m43

New member
גם

שאלת (ניבוי מחוננות) לבן 4 - עם...
ילדנו נולד פג -חודשיים לפני הזמן מונשם ומה לא .. אך היה תינוק זריז ובעל תפיסה חזותית - מדהימה . אני יודעת שיש מי שלא יאמין (להוכחה לעד הכל מתועד בוידאו) אבל כבר בגיל שנה וארבעה חודשים הוא ידע לזהות את כל האותיות ומילים בנות שתי אותיות לקרוא כגון: לא , אש ..(זה התחיל מצפיה בקלטת ביבי ברייני- שבה מדקלמים את האותיות לאחר מס' פעמים שצפה נדלק על הנושא ) הצביע על אותיות בשלטים כשטילנו בעגלה , בעיתונים וכך למעשה למד לקרוא עד גיל שנתיים כ- 30 מילים . בגיל שלוש לכל היותר כבר יודע לכתוב אותיות וכמובן את שמו ועוד מס' מילים שאהב ,ספרים בעל פה , מלבד זו כמובן למד בקלילות צבעים על כל קשת הגוונים וצורות מורכבות לשמן , בעל זיכרון אבסולוטי אפילו לכיווני נסיעה , לומד נושאים נבחרים על ידו - כלי תחבורה , ועכשיו סרטים ישנים של דיסני לפרטי פרטים , מאחר והיינו באיחונים שונים בשל הפגות . נאמר לנו שיש פער גדול בין היכולת האנטלקטואלית שלו להתפתחות הרגשית וזה גורם לו למתחים ופחדים ... ובגיל שנה וחצי כ"שהשווצנו" על היכולת שלו ננזפנו קשות ע"י רופאה התפתחותית שטענה שזה לא יתכן שזה בא ממנו - ושדחפתי בטוח בכוח" .. (תנסו ללמד ילד ממוצע בן שנה + את מה שהוא ידע ) האם ילד כזה צריך לטפח ולעודד יכולות כאילו לא נדרשות לגילו ..או כדי שיהיה "ילד "בזמנו ?
גם
הבן הבכור שלנו נולד חודשיים לפני הזמן, +בעיות נשימתיות קשות וכו', והתפתח מאד יפה בהמשך, ונחשב (ע"י הצוות הפדגוגי בבית ספרו) למחונן בכיתתו. עד כאן הדברים נראים די דומים. אנו תמיד השתדלנו לגדלו בדומה לבני גילו, ולא לטפח ולהדגיש את השונויות שלו (גם אם הן "חיוביות"). תמיד השתדלנו לספק את סקרנותו. אפשר לעשות זאת בלי להעצים שונות ופערים. טני ממליצה לך לחשוב בכיוון הזה, כי ילדות יש רק פעם אחת, וההשלכות....טוב, הכוונות שלנו כהורים תמיד טובות. בהצלחה.
 
אנו נוהגים בשנתיים האחרונות כך

גם
הבן הבכור שלנו נולד חודשיים לפני הזמן, +בעיות נשימתיות קשות וכו', והתפתח מאד יפה בהמשך, ונחשב (ע"י הצוות הפדגוגי בבית ספרו) למחונן בכיתתו. עד כאן הדברים נראים די דומים. אנו תמיד השתדלנו לגדלו בדומה לבני גילו, ולא לטפח ולהדגיש את השונויות שלו (גם אם הן "חיוביות"). תמיד השתדלנו לספק את סקרנותו. אפשר לעשות זאת בלי להעצים שונות ופערים. טני ממליצה לך לחשוב בכיוון הזה, כי ילדות יש רק פעם אחת, וההשלכות....טוב, הכוונות שלנו כהורים תמיד טובות. בהצלחה.
אנו נוהגים בשנתיים האחרונות כך
א ב ל אני נסיתי להעלות פה את ההתלבטות אולי דווקה יש פה טעות כי מדובר בילד שיכולת הלמידה שלו מדהימה וזה כן משנה מנקודה מסויימת איזה איכות ידע מסופקת לו ומאחר ובשנתיים האחרונות לא עזרתי לו לקדם דברים מעבר לסביר + אולי דווקה פה יש טעות ?
 
לדעתי כן יש פה טעות

אנו נוהגים בשנתיים האחרונות כך
א ב ל אני נסיתי להעלות פה את ההתלבטות אולי דווקה יש פה טעות כי מדובר בילד שיכולת הלמידה שלו מדהימה וזה כן משנה מנקודה מסויימת איזה איכות ידע מסופקת לו ומאחר ובשנתיים האחרונות לא עזרתי לו לקדם דברים מעבר לסביר + אולי דווקה פה יש טעות ?
לדעתי כן יש פה טעות
מאחר ואם באמת כל זה בא לו באופן טבעי, והוא נהנה מזה, למה למנוע ממנו דברים שעושים לו טוב?
 
תודה לכולכם על זויות הההסתכלות ו...

לדעתי כן יש פה טעות
מאחר ואם באמת כל זה בא לו באופן טבעי, והוא נהנה מזה, למה למנוע ממנו דברים שעושים לו טוב?
תודה לכולכם על זויות הההסתכלות ו...
למשל היום היינו בגינה כל פעם מחדש במקום הומה ילדים אני מרגישה את השונות שלו :הוא מדבר ללא הרף , מוחו קודח על נושאים שמענינים אותו ילדי הגן שהוא פוגש תוך דקה לערך מתרחקים ממנו בחזרה להשתובבות שלהם (שהלוואי והיה מצטרף ) לא מבינים על מה הוא מדבר (מתחבר הרבה יותר טוב עם מבוגרים) אני פשוט קצת חוששת להשתלבות שלו שנה הבאה בגן עירוני , מוכר למישהו מיכם כהורים שהילד גם מתאפיין בשונות חברתית התנהגותית/ (גם עולם מלא דמיון - החלפת דמויות ושמות לעצמו וענידת אביזרי תחפושת באדיקות אחרי שעות הגן כבר חודשיים )? לתמצות השאלה : האם ילדכם מתאפיין גם בשונות התנהגותית מסויימת מבני גילו? (הוא אומנם בן בכור ויחיד אבל עבדתי בעבר בגן וטיפלתי בהמון ילדים של אחרים )
 
לא נתקלתי עדיין באף מחונן

תודה לכולכם על זויות הההסתכלות ו...
למשל היום היינו בגינה כל פעם מחדש במקום הומה ילדים אני מרגישה את השונות שלו :הוא מדבר ללא הרף , מוחו קודח על נושאים שמענינים אותו ילדי הגן שהוא פוגש תוך דקה לערך מתרחקים ממנו בחזרה להשתובבות שלהם (שהלוואי והיה מצטרף ) לא מבינים על מה הוא מדבר (מתחבר הרבה יותר טוב עם מבוגרים) אני פשוט קצת חוששת להשתלבות שלו שנה הבאה בגן עירוני , מוכר למישהו מיכם כהורים שהילד גם מתאפיין בשונות חברתית התנהגותית/ (גם עולם מלא דמיון - החלפת דמויות ושמות לעצמו וענידת אביזרי תחפושת באדיקות אחרי שעות הגן כבר חודשיים )? לתמצות השאלה : האם ילדכם מתאפיין גם בשונות התנהגותית מסויימת מבני גילו? (הוא אומנם בן בכור ויחיד אבל עבדתי בעבר בגן וטיפלתי בהמון ילדים של אחרים )
לא נתקלתי עדיין באף מחונן
ללא שונות התנהגותית ברמה זו או אחרת. מה שאת מתארת זו השונות הקלאסית. מה עושים נגד זה מבלי לגרום לנזק בלבד? אולי גרא יידע...
 

m43

New member
אני חושבת

תודה לכולכם על זויות הההסתכלות ו...
למשל היום היינו בגינה כל פעם מחדש במקום הומה ילדים אני מרגישה את השונות שלו :הוא מדבר ללא הרף , מוחו קודח על נושאים שמענינים אותו ילדי הגן שהוא פוגש תוך דקה לערך מתרחקים ממנו בחזרה להשתובבות שלהם (שהלוואי והיה מצטרף ) לא מבינים על מה הוא מדבר (מתחבר הרבה יותר טוב עם מבוגרים) אני פשוט קצת חוששת להשתלבות שלו שנה הבאה בגן עירוני , מוכר למישהו מיכם כהורים שהילד גם מתאפיין בשונות חברתית התנהגותית/ (גם עולם מלא דמיון - החלפת דמויות ושמות לעצמו וענידת אביזרי תחפושת באדיקות אחרי שעות הגן כבר חודשיים )? לתמצות השאלה : האם ילדכם מתאפיין גם בשונות התנהגותית מסויימת מבני גילו? (הוא אומנם בן בכור ויחיד אבל עבדתי בעבר בגן וטיפלתי בהמון ילדים של אחרים )
אני חושבת
שכדאי לכם להתייעץ עם גורם מקצועי. אנחנו כאן משתדלים לעזור מנסיוננו, אבל....... תחשבי על זה, ושתהיו מאושרים.
 

לי Li

New member
מזמן לא הגבתי פה

שאלת (ניבוי מחוננות) לבן 4 - עם...
ילדנו נולד פג -חודשיים לפני הזמן מונשם ומה לא .. אך היה תינוק זריז ובעל תפיסה חזותית - מדהימה . אני יודעת שיש מי שלא יאמין (להוכחה לעד הכל מתועד בוידאו) אבל כבר בגיל שנה וארבעה חודשים הוא ידע לזהות את כל האותיות ומילים בנות שתי אותיות לקרוא כגון: לא , אש ..(זה התחיל מצפיה בקלטת ביבי ברייני- שבה מדקלמים את האותיות לאחר מס' פעמים שצפה נדלק על הנושא ) הצביע על אותיות בשלטים כשטילנו בעגלה , בעיתונים וכך למעשה למד לקרוא עד גיל שנתיים כ- 30 מילים . בגיל שלוש לכל היותר כבר יודע לכתוב אותיות וכמובן את שמו ועוד מס' מילים שאהב ,ספרים בעל פה , מלבד זו כמובן למד בקלילות צבעים על כל קשת הגוונים וצורות מורכבות לשמן , בעל זיכרון אבסולוטי אפילו לכיווני נסיעה , לומד נושאים נבחרים על ידו - כלי תחבורה , ועכשיו סרטים ישנים של דיסני לפרטי פרטים , מאחר והיינו באיחונים שונים בשל הפגות . נאמר לנו שיש פער גדול בין היכולת האנטלקטואלית שלו להתפתחות הרגשית וזה גורם לו למתחים ופחדים ... ובגיל שנה וחצי כ"שהשווצנו" על היכולת שלו ננזפנו קשות ע"י רופאה התפתחותית שטענה שזה לא יתכן שזה בא ממנו - ושדחפתי בטוח בכוח" .. (תנסו ללמד ילד ממוצע בן שנה + את מה שהוא ידע ) האם ילד כזה צריך לטפח ולעודד יכולות כאילו לא נדרשות לגילו ..או כדי שיהיה "ילד "בזמנו ?
מזמן לא הגבתי פה
אל תדאגו לא שכחתי אתכם
ועכשיו לתשובה: אני מסכימה עם מה שכבר אמרו חלק מהאנשים כאן, אני לא חושבת שיש צורך לדחוק, אבל כפי שנועה כבר אמרה, לא נראה לי שהלמידה של הילד לקרוא הייתה כי את לחצת עליו אלא כי הוא נהנה מזה. את בעצמך אמרת שהוא מצביע על שלטים וכ'ו עם אותיות, משמע שהוא אוהב את זה. כל ילד מקבל הנאה מדברים שונים בחיים, יש כאלה שמקבלים את זה ממשחקי ספורט, יש כאלה שמקבלים את זה ממשחקי מחשב ויש כאלה שנהנים ממשחקי חשיבה וקריאה. אם הילד שלך אוהב לקרוא ונהנה מזה אז אני לא רואה שום סיבה לא להביא לו ספרים. אני דווקא חושבת שזה יהיה מאוד נחמד לעזור לו להתחפתח, לספק לו ספרים ועוד דברים שיספקו את הרצון שלו ללמוד תחומים שונים. כמובן שלא צריך להכריח, אבל כל עוד את רק נותנת את הכלים ולא מאלצת את הילד להשתמש בהם והוא משתמש בכלים שניתנו לו (ספרים משחקי חשיבה וכ'ו) מרצונו החופשי ומתוך הנאה אני לא רואה סיבה למה זה רע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה