שבת שלום חברים

שבת שלום חברים

זוהי פעם ראשונה שאני כותבת פה . הגעתי בשעה טובה לגיל 62 וקיבלתי כרטיס ותיק אני עד כה קיבלתי קיצבת נכות של 100%מביטוח לאומי , ואני גם אלמנה מזה שנים רבות [23 שנים] השאלה ואני מקווה שמישהו יוכל לעזור לי , מהן הזכויות של נכה האם נשארים לו הזכויות של נכה או שהוא מקבל זיקנה ואז כל זכויות הנכה נלקחים ממנו , מאחר ועד כה לא שולם לי קיצבת אלמנות מכיון שויתרתי לאחר שקיבלתי את הנכות מכיון שאין כפל קיצבאות בביטוח לאומי נכון לעכשיו מה שבאמת נס משמים , אני חוזרת להיות חצי אלמנה כלומר אקבל חצי משכר אלמנות וכן גם קיצבה השווה לקיצבת נכה . ועכשיו הגעתי לשלב השאלות , האם יש למישהו נסיון בנושא זה לגבי הנכות ומהן הזכויות , אשמח לקבל תשובה וכן שמחתי להכירכם תודה .
 
דבר נוסף שהייתי רוצה לשאול הוא

מדוע בקופת חולים כשרוצים לבקש לעשות ביטוח סיעוד , מעוררים קשיים כה רבים בטופס הבקשה כלומר ישנם שאלות , כגון האםיש לך בעיות ברגלים או בלב או בכלי דם , או כל מיני שאלות שאדם נכה כבר לקה באותן מחלות , ומשום מה הקופה לא מוכנה לקבל את הביטוח וזה מניסיון אישי, אז השאלה את מי הם רוצים לבטח אנשים צעירים , שלהם בדרך כלל אין מחלות כמבוגרים או כחולים , איך ולמי יש לפנות על מנת לעשות ביטוח סיעודי או דרך המושלם או דרך איזה קופה ומה קורה לאותו אדם שזקוק בגיל המבוגר לסיעוד ואין ידו מתאפשרת להיכנס לבית אבות או לבית הורים , בבוא העת ?
 
ביטוח סיעודי וגמלת סיעוד

בהתייחס לביטוח סיעודי בקופות החולים, כדי לבדוק את הבעיה שניצבה בדרכך כשרצית לבטח עצמך יש צורך לדעת באיזו קופת חולים מדובר, איזו פוליסה מדובר, מתי היתה פנייתך ומה הצהרת בה ומה השיבו לך. אם יותר נוח לך, את יכולה לפנות אלינו ישירות ולהעביר אלינו את הפרטים והתיעוד הרלוונטיים ואנו נברר זאת באותה הקופה. מעבר לכך, קיימת גמלת הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי, אשר מעניקה סיעוד למי שתפקודו מוגבל מאד. הגמלה הזו תלויה בהכנסות ובמבחן תפקוד. גם בתי אבות שבפיקוח משרד הרווחה ומוסדות סיעודיים שבפיקוח משרד הבריאות נתונים לסיבסוד של המדינה, באופן שהמתגורר וילדיו הבגירים משלמים עבור המגורים, ובמידה והתשלום אינו מכסה את העלות - המדינה משלימה אותו.
 
שבת שלום וברוכה הבאה

אני מבינה שאת מקבלת כעת קצבת זקנה ומחצית קצבת שאירים. כמו כן אני מבינה שקיבלת לפני גיל 62 קצבת נכות כללית (להבדיל מקצבת נכות מעבודה). מקבלי קצבת נכות כללית מקבלים אותה עד לגיל הפרישה בלבד. החל מגיל הפרישה הם מקבלים קצבת זקנה עם תוספת נכות, המשווה את הקצבה לשיעורה של קצבת הנכות. במקביל, לא ניתן גם לבקש לקבוע נכות כללית מעל גיל הפרישה. לצרכי המוסד לביטוח לאומי, נכה הוא מי שטרם הגיע גיל פרישה. אגב בעקבות מאבק הנכים לפני מס' שנים תוקן החוק, וכיום תוספת הנכות הנ"ל מתעדכנת לפי עדכון קצבאות הנכים (אך רק למי שהגיעו לגיל פרישה מ- 2002 ואילך, ובתנאים מסויימים גם למי שהגיעו לגיל פרישה מ- 1998 עד 2001). ניתן להמשיך ולקבל קצבת נכות אחרי גיל פרישה רק אם מדובר בנכות מעבודה, ואז יש לבחור בין הקצבאות. אני מקווה שתשובתי עונה על שאלתך.
 
תודה על התשובה אני עדיין לא מקבלת את קיצבת

הזיקנה אני אמורה להתחיל לקבל אותה ב - 28.1 הנכות היא נכות רפואית , ואת השאלה ששאלתי לגבי סיעוד פשוט הייתי במרפאה קופת חולים הכללית ישב פקיד ושאל אם אני רוצה ביטוח סיעודי ולאחר שעיינתי במסמך לא נותר לי אלא לחשוב שאני לא מתאימה לקטיגוריה הזו הנדרשת , למחלות מסויימות אין אפשרות לקבל סיעוד עבורן ונותרתי עם טופס והמון שאלות אבל הרצון להיכנס לבטוח סיעודי בבוא היום במידה ואני אזדקק הוא ממש אפסי . לשאלתי לגבי הנכות שהופכת עם הזמן לקצבת זיקנה , בנכות יש הנחה בארנונה האם תהיה לי אותה ההנחה ובכלל ההטבות שאני יכולה לקבל כנכה היום האם יהיו קיימים גם בעתיד , האם אוכל לקבל תג עבור חנית רכב [הרכב אינו על שמי בני נוהג בו] עד עכשיו היה לי תג ?
 
תשובה

שלום לך, לגבי ההנחה בארנונה - תוכלי לראות את התשובה לדרורית בעמוד זה. באשר לתג חניה - יש זכות לבקשו גם מעבר לגיל הפרישה.
 
נכים לפני גיל פרישה

דבר נוסף, אנו ממליצים למי שטרם הגיע לגיל הפרישה וסובל מבעיה פקודית קשה או מקשיי ניידות - לפנות אל הביטוח הלאומי ולבקש לבדוק את זכאותו לקצבת ניידות וכן לקצבת שירותים מיוחדים. לא ניתן לבקש גמלאות אלה לאחר גיל הפרישה (קצבת שירותים מיוחדים ניתן להגיש לכל המאוחר חצי שנה לאחר גיל הפרישה, ואז אישורה תלוי בכך שרופא המוסד לביטוח לאומי קבע זכאות לתקופה שלפני גיל הפרישה) עם זאת, מי שגמלאות אלה אושרו לו לפני גיל הפרישה - אפשר ויהיה זכאי להמשיך לקבלן גם אחרי גיל הפרישה. לכן אני ממליצה לך לבדוק זאת בדחיפות.
 
למעלה