שלום לחברי הפורום היקרים!

  • פותח הנושא REALI
  • פורסם בתאריך

REALI

New member
שלום לחברי הפורום היקרים!

מקווה שכולם מבסוטים מהחג
שאלה: האם יש הסבר בקבלה למנהג לאכול מאכלי חלב בחג מעבר להסבר הרגיל בהלכה? או האם יש איזשהו הסבר באופן כללי על משמעות החלב? תודה לעונים
 
שלום לכבודו ../images/Emo24.gif

לא זכור לי ברגע זה משהו מהקבלה על מאכלי חלב ושבועות (וזה לא אומר שאין), אבל מה שכן יש בקבלה לגבי חלב זה שחלב מתקשר למדת החסד, ראשית לבן זה צבע שמקושר למידת החסד, שנית מהות החלב זה נתינת חיים שזה החסד הכי גדול שיש. דבר נוסף זה שהחלב הוא בעצם דם שהגוף של האישה הופך אותו לחלב, ודם זה דין (צבע אדום מקושר למידת הדין, שפיחות דמים), כך שהחלב הוא דינים שהאימא הופכת לחסד ונותנת לילד, וזה אולי מתקשר לשבועות ומתן תורה, שהתורה היא חסד שהקב"ה נתן לבניו, ובעזרת לימוד התורה אפשר להפוך את כל הדינים לחסד.
 

REALI

New member
תודה רבה, מעניין מאד!!

וגם רות אנחנו הרי יודעים שקשור לשבועות בגלל החסד, תודה! אומנם אז בשר זה דין? כמובן לשחוט יצור חי זה הרבה דינים, אבל שמחה? אולי קורבן שלמים זה מלשון שלם ובמצב שלם אז זה בעצם גם מידת הדין וגם שמח. ??
 

ינוקא1

New member
שמחה היא מאוד קשורה

לגבורות - זה אינטואיטיבית מתקשר ליסוד האש ("מתלהב"), יין המשמח , ספירת הבינה ש"דינין מתערין מינה" (שורש הגבורות) - והמתקת הדינים גם כן נעשית על ידי שמחה. לכן גם כתוב אין שמחה אלא בבשר ויין. שמחה היא הפעולה כאשר הדינים נמתקים. לכן כנראה גם יצחק (מלשון צחוק) קשור לגבורה.
 
להרוג בעל חי זה דין, אבל לשחוט זה מיתוק הדין

בחסד. ועל פי הקבלה לשחוט חיה כשרה ולאכול אותה בכשרות ע"י אדם כשר זה ממש חסד עם בעל החיים, כי בחטא אדם הראשון כל ניצוצות הקדושה נפלו מדרגתם הרוחנית לטומאה והגשמיות של העולם הזה, ל- 4 דרגות של דומם צומח חי ומדבר. והצמחים מעלים את ניצוצות הקדושה מהדומם (הקרקע) לדרגת צומח, ובעלי החיים שאוכלים את הצמחים מעלים אותם עם ניצוצות הקדושה לדרגת חי, והיהודי הכשר שאוכל את בעל החיים שנשחט בשחיטה כשרה מעלה את כל הניצוצות הנ"ל לדרגת מדבר, וע"י הברכות שליפני ואחרי האכילה הוא מעלה אותם חזרה לשורשם העליון, ובכך משלים את תיקונם, ואת תיקונו על חלקו בחטא אדם הראשון. וזה מה שנקרא בקבלה תיקון הניצוצות.
 
למעלה