המצעד השנתי שלי תשד"ם 1983/4

feldman89

Well-known member
מקומות 121- 130:

121. אל תעזבי את תל אביב- מיקי שביב
122. משמרת לילה- בנזין
123. בוא שיר עברי- דודו אלהרר
124. יסמין- זוהר ארגוב
125. אלה- דפנה ארמוני
126. שיר ים- הראלה בר
127. גל נשבר- שרון ליפשיץ
128. מכת שמש- יובל בנאי
129. טעינו די- אסתר שמיר
130. האורח- הכל עובר חביבי
 

feldman89

Well-known member
מקומות

131. אבנר- אבנר גדסי
132. זה לא מה שהיה- אבי טולדנו
133. שיר לשיר- חני ליבנה
134. בננ- קורין אלאל
135. תרזה יפה- אריק איינשטיין
136. הלאה הגשש החיוור
137. באפלה- נורית גלרון
138. אנשי הגשם- צוות חופים
139. אל תחכי לו- הראלה בר
140. איתך הלילה- עפרה חזה
 

feldman89

Well-known member
מקומות

141. תני לי את הלילה- שימי תבורי
142. לך- איתן מסורי
143. חלפו ימיי ולילותיי- אבנר גדסי
144. אהבה צעצוע- יעל לוי
145. בלוז מדרגות הרבנות- הכל עובר חביבי
146. אין מקום להפתעות- אושיק לוי
147. שוק הכרמל- ירדנה ארזי
 

feldman89

Well-known member
זמר השנה:
שלמה ארצי

מקום 2: יהורם גאון
מקום 3: אריק איינשטיין
מקום 4: אריאל זילבר
מקום 5: אריק סיני ודיויד ברוזה
עוד אציין את: שלום חנוך, אושיק לוי, אבי טולדנו, יגאל בשן, מאיר בנאי, אבנר גדסי ודני רובס
 

feldman89

Well-known member
זמרת השנה:

1. ירדנה ארזי/ נורית גלרון
2. עפרה חזה
3. גלי עטרי
4. יהודית רביץ
5. חוה אלברשטיין
6. אילנית
7. קורין אלאל
8. אסתר שמיר
9. חני ליבנה
10. הראלה בר/ ריקי גל
 

feldman89

Well-known member
ונורית בטח לא הייתה בטופ?
הייתי בטוחה שאילנית קטפה
אילנית בשנות ה- 80 הצליחה עדיין אבל צצו זמרות חדשות שלקחו את התואר זמרת השנה: ה נע בין עפרה- ירדנה- ריטה
נורית לא היתה כוכבת מצעדים, יש לה הרבה בכל זאת מעריצים אבל בשנות ה- 80 היא לא כבשה את המצעדים ביחס ליהודית רביץ
 

feldman89

Well-known member
אגב הזמרות שהכי אהבתי באייטיז הן: נורית גלרון, חוה אלברשטיין, ירדנה ארזי, גלי עטרי, יהודית רביץ, אילנית, אילנה אביטל, קורין אלאל, אסתר שמיר, ריטה וריקי גל. אלה 12 הכי בולטות באייטיז. עוד זמרות שקרובות אצלי: חני ליבנה, הראלה בר, שרון ליפשי ויעל לוי.
 

feldman89

Well-known member
למה לא ציינת עופרה?
ובקרב הלוהט אז במחנות מי היית
שכחתי אותה לרגע, כמובן שהיא בטופ 12. ציינתי 11 בטעות.
בקרב הלוהט לא הייתי קיים עדיין, הייתי בחיתוליי חחח..... אני נולדתי בסוף העשור 1989 אחרי שעפרה עושה כבר קריירה בחו"ל וירדנה באלבום הערבי המצוין שלה.
 

ady18

Well-known member
מי בקרב הלוהט אתה תמיד מחנה ירדנה בלי קשר או שהיו גם פעמים שעופרה עקפה את ירדנה
 

feldman89

Well-known member
מי בקרב הלוהט אתה תמיד מחנה ירדנה בלי קשר או שהיו גם פעמים שעופרה עקפה את ירדנה
חוץ מהאלבום הראשון של ירדנה שהוא פחות מהממוצע שלה, אני יותר אוהב את ירדנה טיפה יותר. כי לדעתי היא השתפרה מאד בעשור ההוא גם בטעם ובבחירות וגם ווקאלית. היא התחילה את האייטיז זמרת ששרה קול גבוה מדי וסולמות גבוהים עד שהבינה שהיא צריכה פיתוח קול. באלבום השני ירדנה מספרת שהקול שלה ירד לטונים יותר נמוכים וכל הכבוד שהיא התחילה להשקיע בעצמה ולשנות ולהשתנות. חוץ מזה שהיא יצאה לטריפים והרפתקאות מוסיקליות מוצלחות בלי לחשוב הצלחה מסחרית או לא הצלחה מסחרית. עם כמה שעפרה היתה מגוונת ומעולה, היא יותר שמרה על אותה רמה ולא חיפשה לאתגר את עצמה בקריירה בארץ. באופן כללי אני בעד שתיהן אבל הלב יותר עם ירדנה כי היא הזמרת הישראלית הראשונה שהכרתי בגיל שנתיים 3 אבל גם יותר העזה וחיפשה אתגרים עד היום. לא מדובר בטעויות או בניהול כושל, אבל כן ירדנה מסתכלת גם הצידה ימינה ושמאלה ולמדה לחיות בשלום עם הביקורות, עם זה שלא תמיד קיבלה חיבוק מקהל ומהרדיו והתקשורת,. היא חיפשה לאתגר את עצמה ולנסות שינויים בקפה טלעד. חשוב גם להגיד לא בחיים להצעות וירדנה ללא ספק יודעת לסרב להצעות או פרוייקטים שלא לרוחה.
 

feldman89

Well-known member
יעל, הנה מתוך הריאיון של יגאל רביד עם ירדנה והוא שואל אותה איך ומה עושים כדי לשמור על הצלחה:

בדקה ה 53
 

ady18

Well-known member
באותם שנים עופרה הייתה חדשנית ונועזת יצאה אל מעבר לים. לא כול כך מסכימה איתך אם בסדר למרות שאותי כמובן ירדנה יותר.
והיו שנים שממש לא סבלתי עופרה
 

feldman89

Well-known member
באותם שנים עופרה הייתה חדשנית ונועזת יצאה אל מעבר לים. לא כול כך מסכימה איתך אם בסדר למרות שאותי כמובן ירדנה יותר.
והיו שנים שממש לא סבלתי עופרה
זה בסדר יעל!! אני מסכים מאד שעפרה הביאה חידושים ועולם חדש. אני פחות מכיר את השירים הבינלאומיים ומודה שלא התעמקתי בהם. כמובן שמותר לחשוב אחרת ממני! לא התכוונתי שעפרה לא הייתה חדשנית, היא שילבה את המוסיקה המסורתית עם צלילי דיסקו ופופ אתני. אבל דיברתי על המוסיקה שלה בארץ ולא על חו"ל. לדעתי רק באלבום ימים נשברים בשנת 1986, היא היתה אמיצה ולקחה סיכונים אחרי 7 שנים של מוסיקה פופ וארץ ישראל. סופסוף הגיעה אחרת והיא כתבה והלחינה את שיריה.
 

feldman89

Well-known member
ואני חייב לחדד את הנקודה: לא התכוונתי לומר שעפרה לא היתה חדשנית. היא היתה הכי בעולם חדשנית אבל זה לא אומר שזה לא היה מתוך מחשבה מה יצליח ומה לא יצליח מסחרית. בצלאל כתב והלחין לה את רוב הלהיטים העבריים שלה בארץ עד 1985 ומנע ממנה את ההתפתחות והקו שלה החזון. כשבצלאל אלוני אמר לה: אנחנו עוד נשחק אותה עם המוסיקה התימנית באלבום "שירי תימן", היא לא חשבה שזה צעד מסחרי נכון. הם קצת חשבו על מסחריות והצלחות, לא דבר רע. אבל הם לא עפו עם הדמיון ועד 1986 והאלבום ימים נשברים, לא הרגשתי שעפרה פתוחה גם בכיוון הביצוע. היא לא תמיד הביאה לביצועים שלה מבחינתה אפקט חדש. לא חייבים לחדש בכל שיר עם עיבוד עדכני מודרני. אבל בכל שיר צריך להישמע אחרת, לשנות את המנעד וריינג. אצלה תמיד קיבלתי את אותה תחושת ביצוע, קול ענק ופותחת חלש או חזק בפזמון. כשירדנה שרה פראי את יריד האהבה ופותחת גרון חזק בהתחלה: "על סוס דוהר בבוקר בהיר" זה נשמע כל כך אחר ממה שהיא הקליטה בשיר כמו אתה לי ארץ או אפילו בשיר הראשון מחול מערבולות. ב"ימים נשברים" עפרה סופסוף נפתחה לביצועים עם עולם גדול מהחיים אחר בביצוע, תיאטרליות ומתכוונת ומשחקת ומציגה משהו אחר כמו הצגה. אצל ירדנה זה לא היה ככה. מההתחלה כל שיר היה זמרת שונה מסוג אחר מבחינת הביצוע בלבד! לכן אני אוהב את ירדנה יותר כי הרגשתי שהיא יותר פתוחה מבחינת הביצוע, הטונים המשתנים משיר לשיר וההגשה. זה לא מעיד על מי יותר טובה בהכרח.... מותר לי להגיד שירדנה ריגשה תמיד בדר"כ ועפרה ריגשה בשירים רבים אך לא בכל החידושי ארץ ישראל. לא הרגשתי שהיה שם איזשהו ביצוע של זמרת אחרת. צדי צרפתי היה אומר: לשנות את אופן השירה וההגשה ולכריח אותך דרך העיבוד להוציא משהו חדש מהשיר והטקסט וגם לספר סיפור. רק באלבום "ימים נשברים" עפרה עבדה על המופע עם צדי.
 
למעלה