כמה עולה רכב חברה?

ק א סי

New member
כמה עולה רכב חברה?

אני יודעת כמה עולה לי בברוטו וכמה הגילום למס. אבל איך אני יכולה לחשב כמה הוא עולה לי בנטו? אני רוצה להשוות כמה עולה לי עכשיו רכב חברה מול כמה אוציא על רכב פרטי, ולראות אם שווה לי להחזיק רכב חברה.
 

chenshotokan

New member
לא יודעת איך לחשב אבל אל תשכחי גם

לחשב את כל המסביב שיורד לך.. כגון פנסיה נמוכה יותר בגלל תשלום על האוטו וכו...
 

ק א סי

New member
הפנסיה לא נמוכה יותר

אם לא אקח רכב אקבל סכום נוסף שנקרא הוצאות נסיעה, ולא יהיו עליו הפרשות לתנאים סוציאלים.
 
כמה עולה רכב חברה?

לא ברור אם את אמורה לקבל רכב תוך ביטול הוצאות הנסיעה ואלו יהיו השינויים היחידים בתלוש. במקרה כזה יהיה אומנם גידול במס הכנסה (תלוי במדרגות המס) אך שאר התנאים לא ישתנו כמו הפרשות לתגמולים,ולפיצויים. בכדי לדעת את השינוי נטו א. ראי מה שווי השימוש ברכב (לדוגמא 3.000 ש"ח חודשי) הפחיתי ממנו הוצאות נסיעה שלא ישולמו לך (לדוגמא 500 ש"ח) ב. מהי מדרגת המס העליונה שלך (נאמר 35%) על ההפרש שבסעיף א' 3.000-500 = 2.500 עלייך לשלם מס' שולי של 35% (800 ש"ח לערך ) שיירדו מהנטו שייש לך היום. חישוב נוסף כבונוס שכדאי לעשות הוא החיסכון העקיף כשייש רכב חברה א. מכירת הרכב הפרטי , אם יש. ב. אין הגבלת ק"מ (חוסך בהוצאות תחבורה פרטיות). ג. הוצאות של ביטוח, טסט אגרות ואחזקה שוטפת.
 

ק א סי

New member
המצב שלי הפוך

יש לי רכב חברה ואני שוקלת לוותר עליו. יש לי שכר X ואם אוותר עליו אקבל עוד 3300 (לא לתנאים סוציאלים). איך אני יכולה לחשב כמה יהיה השכר החדש נטו?
 

jol8

New member
תשובה

http://www.hakesef.org/ באתר הזה יש מנוע נחמד שעושה את ההשוואה מה יותר כדאי. בגדול, אחרי חישובים כאלה ואחרים העלות של רכב ליסינג היא בערך 2400-2600 ש"ח בנטו. כמובן שזה משתנה עבור שכר אחר ורכב מדרגה אחרת, אבל בגדול זה ככה. החישוב הבסיסי אומר, שאת צריכה להתחשב בירידת הערך של הרכב, בקילומטראז', בביטוח, בטסט ובטיפולים. אם יש לך סכום כסף בבנק לרכב של 30K, אז (בהנחה ואת לא לוקחת הלוואה וקונה רכב יקר יותר), צריך להוסיף יותר להוצאות על טיפולים ופחות על ביטוח. אם יש לך סכום שמספיק לרכב חדש, אז עלות הביטוח עולה וכך גם ירידת הערך, אבל עלות הטיפולים יורדת מאוד. כמו כן יש את העניין של ראש שקט. זה דבר שקשה לכמת בכסף, אבל את צריכה להחליט כמה שווה לך לשלם בחודש כדי שאם יש נורה שנשרפה, יבואו אליך בכל יום ובכל שעה בשביל לתקן. זה הכל.
 

Nemesis001

New member
לא ניתן לחשב

בלי שתגידי לנו כמה הוא X, ומהם תנאי העסקה שלך (קרן השתלמות, חסכון פנסיוני כלשהו)
 
אם אין תנאים סוציאלים - אז אפשר לחשב בערך

אם, ויתור על הרכב משמעו 3300 ש"ח, ללא קרן השתלמות, וללא הפרשה לפנסיה, אז החישוב קל יותר. אנא, בידקי בתלוש השכר, מהו המס השולי שלך: נניח שהגעת ל: 35% . וגם בהנחה, שמדובר ברכב מקבוצה 2. תקבלי בערך תוספת לנטו של: 2284 ש"ח. מומלץ להתייעץ עם חשב השכר במקום העבודה. הערה: אני לא חשב שכר.
 

hexagonz

New member
סימולציה

הכי פשוט - לבקש מחשב השכר של המעביד שיבצע סימולציה. תלוש ינואר 2008 אחד עם רכב, ועוד אחד בלי רכב. לא אמורה להיות להם בעיה לבצע חישוב כזה, וזה נותן תמונה די ברורה למשמעות הכספית.
 
למעלה