תת פעילות של בתוטת התריס

marcyg

New member
תת פעילות של בתוטת התריס

שלום! אני כבר יותר משנתיים סובלת מעייפות כרונית, בעיות בזכרון, דיכאון מסויים, השמנה... כל פעם הלכתי לרופאת המשפחה וכל פעם יצאתי בתחושה שאני סתם עצלנית ושאין לי כלום. בזמן האחרון ממש התעקשתי שתבדוק לי את בלוטת התריס ויצא TSH 8.7. בדיאבד גיליתי שבפעם האחרונה שהרופאה טרחה לבדוק (לפני שנתיים) היה TSH 6.7 מאז לא היה שום מעקב ולא היה לי מושג שיכול להיות שיש לי ביעה בבלוטת התריס.אני כועסת על הרופאה בגלל השנתיים הקשות שסבלתי (ומשפחתי סבלה) סתם. זה פגע באיכות החיים שלי, התיפקוד שלי בעבודה והתיפקוד שלי בבית (כאם ל4 ילדים. אני חברת קיבוץ שמעסיק את אותה רופאה. האם יש לי הצדקה לתלונה למערכת הבריאות בקיבוץ שלי. ביקשתי עכשיו הפנייה לאנדוכרונולוג, אך התור רק בעוד חודשיים. בנתיים הרופאה פה נתנה לי אלטרוקסין 25 מג' ליום. האם יש עוד בדיקות שאני צריכה לדרוש בנתיים? היא הזמינה עוד בדיקת TSH לעוד שבועיים. אשמח מאד להתיחסותך. אני ממש לא סומכת על הרופאה ולא שקטה לחכות עוד חודשיים. תודה רבה.
 
את באמת דולה?

הי מרסי, זה לא קשור לעיניין, אבל אני נפעמת מהמקצוע הזה, אבל הבעיה היא שכל פעם שאני רוצה להזכר בשם שלו, אני נתקעת. טוב, דולה, דולה, דולה. אולי זה ישאר חרוט עכשיו. לי היה coach מוסמך. בעלי. זה התואר שהוענק לו בקורסים להכנה ללידה בארה"ב, ומאותו הרגע הוא לא היה מוכן לוותר על התואר הזה! OK, זה מחוץ לעיניין. אז ככה, אני מאד מקווה בשבילך, שזו הסיבה לכל התחושות שלך. לא מבטיחה, אבל יש בהחלט סיכוי שתרגישי יותר טוב. זה מאד אינדיבידולאי, ובקרירה המתארכת שלי, כבר ראיתי לא מעט דוגמאות כאלה. בהחלוט שווה נסיון טיפולי. מה גם שה-TSH שלך במגמת עליה ושביום מן הימים הוא כנראה יגיע למספר המאגי 10, שממנו כולם מטפלים. עזבי רעיונות של תלונה נגד הרופאה. לא בגלל זה בכל אופן. ואני לא אומרת את זה מתוך רגשי קולגיאליות משתקים. אני לא מרחמת על רופאים שמזלזים ומועלים בתפקידם, אני בהחלט לא חוסכת במילים, וזה שהם שותפים איתי לנשיאת תואר MD לא מרשים אותי. העיניין הוא ש-TSH של 6.7 זה באמת לא big deal, ונכון שרוב האנשים לא סימפטומטיים בערכים האלה. רוב, אבל לא כולם, ולכן שווה לנסות טיפול. אני הייתי מתחילה עם מינון יותר גבוה ובודקת את ה-TSH כעבור חודש ולא שבועיים. בהצלחה!
 

marcyg

New member
תודה רבה! יש סיבה לבדוק עוד

משהו חוץ מה TSH? לגבי "דולה"... את תמיד מוזמנת לבקר אותי בפורום הריון ולידה- תמיכה. שם אני יועצת. אם תשכחי את השם "דולה" למשל!! בעלך היה ה"דול" שלך!
שוב תודה!
 
תודה על ההזמנה

כאנדוקרינולוגית, אני נוהגת לבדוק לפחות הורמון פריפרי אחד מבין השניים, כי לי לא פוסלים את הבדיקה. אבל רופאי המשפחה לא יכולים לקבל את הבדיקה אם אין סיבה ברורה לכך. גם אם הם מסמנים אותה המעבדה פוסלת להם אותה. אני חושבת שלאור הסימפטומים והעליה ההדרגתית של TSH אצלך, אני כן הייתי בודקת את מצב ההורמונים הפריפריים. צתבקשי מהרופאה שבפעם הבאה תרשום גם T3 וגם T4. תודה על ההזמנה. יוצא לך לתקפד כדולה לעיתים קרובות?
 
למעלה