אודה על עזרתכם בייעוץ

מצב
הנושא נעול.

ELIאלי

New member
אודה על עזרתכם בייעוץ

אודה על עזרתכם בייעוץ
אודה על עזרתכם בייעוץ מירי אני אם לילד מדהים בן 4.9 שפותר תרגילים בחשבון עד 20 חבור חסור בעלי 3 גורמים, משחק במחשב במשחקים של האחים הבוגרים, בני 10, ומגיע לסכומים של מאה אלף נקודות, ועוד. המערכת לא בעד להעלותו ל-א' משום שזה לא מקובל. אף אחד לא חולק על יכולתו. מה עושים? איך שוברים את מסגרת המקובל??
 

ELIאלי

New member
בשלות לכיתה א' כוללת הרבה מרכיבים

אודה על עזרתכם בייעוץ
אודה על עזרתכם בייעוץ מירי אני אם לילד מדהים בן 4.9 שפותר תרגילים בחשבון עד 20 חבור חסור בעלי 3 גורמים, משחק במחשב במשחקים של האחים הבוגרים, בני 10, ומגיע לסכומים של מאה אלף נקודות, ועוד. המערכת לא בעד להעלותו ל-א' משום שזה לא מקובל. אף אחד לא חולק על יכולתו. מה עושים? איך שוברים את מסגרת המקובל??
בשלות לכיתה א' כוללת הרבה מרכיבים
בשלות לכיתה א' כוללת הרבה מרכיבים אמא ולא רק יכולת שכלית. יש צורך בבגרות רגשית, בגרות מוטורית וכו'. ילד שיהיה רק בן 5 בתחילת שנת הלימודים הקרובה ילקה בחסר בכל אלה, ולכן יתקשה מאוד בבית הספר. יתרה מזאת, מערכת החינוך נמנעת היום מהקפצת כיתות גם בשל סיבות חברתיות. את באמת רוצה שילדך יהיה בכיתה אחת עם ילדים הגדולים ממנו בשנתיים??? אל תחשבי רק על העתיד המיידי, תנסי לתאר לעצמך אותו בסוף היסודי, חטיבה, תיכון, כשכל הילדים (וגם הבנות...) בכיתה מתפתחים באופן שונה ממנו לגמרי ולא מוצאים בו כל עיניין. אלו קשיים מאוד משמעותיים! לדעתי, "המערכת" צודקת ולא כדאי להילחם בה במקרה זה. אפשר להעשיר את הילד בשעות אחר הצהריים על מנת להמשיך לאתגר אותו. ניתן גם לנסות להשיג שיתוף פעולה מהגננת להעשרה תוך כדי פעילות הגן ע"י דפי עבודה מתקדמים יותר וכד'.
 

ELIאלי

New member
זוהי התלבטות של הרבה הורים...

אודה על עזרתכם בייעוץ
אודה על עזרתכם בייעוץ מירי אני אם לילד מדהים בן 4.9 שפותר תרגילים בחשבון עד 20 חבור חסור בעלי 3 גורמים, משחק במחשב במשחקים של האחים הבוגרים, בני 10, ומגיע לסכומים של מאה אלף נקודות, ועוד. המערכת לא בעד להעלותו ל-א' משום שזה לא מקובל. אף אחד לא חולק על יכולתו. מה עושים? איך שוברים את מסגרת המקובל??
זוהי התלבטות של הרבה הורים...
זוהי התלבטות של הרבה הורים... תלמידה תחשבי על העתיד, כאשר הילדים שיהיו עם בנך יהיו גדולים ממנו בשנתיים, עכשיו זה לא נראה משמעותי, אבל בעתיד זה כן... כולם יוציאו רישיון והוא לא, כל חבריו התגייסו לצבא והוא לא יוכל להצטרף אליהם. חוץ מזה נושאי השיחה של ילדים בני 17 לא זהים לאלה של בני 15... בסך הכל, אני חושבת שהמערכת צודקת. שילדך יתבגר ויעלה לחטיבת הביניים תיהיה אפשרות לשבץ אותו בכתת מחוננים שם הוא ילמד במסגרת של כל ימות השבוע ביחד עם ילדים המתאימים לו ברמת ההשכלה וגם בגיל. ועד אז, הוא יוכל להמשיך ולהתקדם בבית. זוהי המלצתי
 

ציפי ג

New member
אם הילד לא בשל

אודה על עזרתכם בייעוץ
אודה על עזרתכם בייעוץ מירי אני אם לילד מדהים בן 4.9 שפותר תרגילים בחשבון עד 20 חבור חסור בעלי 3 גורמים, משחק במחשב במשחקים של האחים הבוגרים, בני 10, ומגיע לסכומים של מאה אלף נקודות, ועוד. המערכת לא בעד להעלותו ל-א' משום שזה לא מקובל. אף אחד לא חולק על יכולתו. מה עושים? איך שוברים את מסגרת המקובל??
אם הילד לא בשל
הכנסתו לכיתה אלף עלולה לגרום לו נזק לא ישוער. בכיתה אלף לא צריך רק ללמוד. צריך גם לדעת לבנות קשרים חברתיים, לא להעלב ועוד כהנה וכהנה. אם הילד נבדק על ידי פסיכולוג והוא קבע שאין להעלות אותו כיתה בשל העדר בשלות, אפשר לסמוך עליו. בינתים אפשר לתת לילד להשתעשע מעט בעניני חשבון. יש תוכנות, יש ספרים , אפשר גם להפנות אותו לנושאים אחרים שלא נלמדים בבית ספר, לצורך הפעלת המח, כמו למשל לימוד היסטוריה, או חוקי טבע.
 
לא שאני מבינה מי שואל ומי עונה

אודה על עזרתכם בייעוץ
אודה על עזרתכם בייעוץ מירי אני אם לילד מדהים בן 4.9 שפותר תרגילים בחשבון עד 20 חבור חסור בעלי 3 גורמים, משחק במחשב במשחקים של האחים הבוגרים, בני 10, ומגיע לסכומים של מאה אלף נקודות, ועוד. המערכת לא בעד להעלותו ל-א' משום שזה לא מקובל. אף אחד לא חולק על יכולתו. מה עושים? איך שוברים את מסגרת המקובל??
לא שאני מבינה מי שואל ומי עונה
אבל אנסה מהניסיון שלי- אימא לאי אילו מחוננים, וגם כמה "רגילים".. לא למהר לשום מקום. ילד מדהים שפותר תרגילי חשבון בזריזות ,משחק כמו הבוגרים (ומנצח את כולם ,גם) אין מה לרוץ איתו לבית ספר. כל שנה שיש לו בגן,הוא רק ירוויח ממנה עוד קצת משחק, עוד קצת אינטרקציה חברתית. היכולות המדהימות שלו לא יעלמו לו, גם בעוד שנה כשיגיע לכיתה א וב... הוא מהר מאד ישתעמם בכיתה (ולא משנה איזו כיתה זו). אז תני לו להנות עוד מכמה רגעים של חסד.
 

יעל של 4

New member
לא ממליצה למהר לעלות לכתה א

לא שאני מבינה מי שואל ומי עונה
אבל אנסה מהניסיון שלי- אימא לאי אילו מחוננים, וגם כמה "רגילים".. לא למהר לשום מקום. ילד מדהים שפותר תרגילי חשבון בזריזות ,משחק כמו הבוגרים (ומנצח את כולם ,גם) אין מה לרוץ איתו לבית ספר. כל שנה שיש לו בגן,הוא רק ירוויח ממנה עוד קצת משחק, עוד קצת אינטרקציה חברתית. היכולות המדהימות שלו לא יעלמו לו, גם בעוד שנה כשיגיע לכיתה א וב... הוא מהר מאד ישתעמם בכיתה (ולא משנה איזו כיתה זו). אז תני לו להנות עוד מכמה רגעים של חסד.
לא ממליצה למהר לעלות לכתה א
גם אם הוא ילד מחונן. אני גננת ואמא לילד מחונן ואני יודעת שדווקא אצל ילדים מחוננים יש פער גדול בין הצד הריגשי והחלק הקוגניטיבי ולכן דווקא הם זקוקים לזמן להתבשל מבחינה ריגשית ולכן גם השארתי את הילד שלי שנה נוספת בגן ואני חושבת שזה היה ממש חכם. הילד שחק עוד שנה התבגר וכך יוכל להתמודד בעתיד עם הקושי של להיות ילד מחונן בכתה, קושי שאנחנו כהורים לא כל כך מודעים לו שעלול להיווצר. על הצד הקוגניטיבי תמיד אפשר לעבוד, אבל אם הילד לא מוכן ריגשית אין מה לעשות, וכבר היו מקרים שילדים חזרו לגן כי ההורים סרבו להכיר בכך שהילד לא מספיק בשל לכתה א. הילד שלך עוד צעיר, אל תמהרי תני לו להנות מן הילדות. תשלחי אותו לחוגים ואל תמהרי. יעל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה