איך אתן משכנעים את הילדים לנקות את הבית?

איך אתן משכנעים את הילדים לנקות את הבית?

סליחה על ההתפרצות. אני ממש ממש לא חדשה בתפוז אלא רק בפורום הספציפי הזה. אשמח לקבל עצות, טיפים רעיונות?
 

litzuf

New member
גם אני הייתי רוצה לדעת...

איך לגרום לילדים להניח כל דבר במקום שלו, במקום לפזר בכל הבית... כמה שאני מבקשת ודורשת... כל יום אותו דבר... בכל הבית החפצים שלהם.
 

smagi

New member
אצלי רק תתנו להן לנקות

הגדולה (7) מתחננת ממש לרחוץ כלים (ולעיתים נדירות אני מרשה) ולשטוף את הרצפה (כרגע אין סיכוי). והקטנה (4) כל היום עם הסמרטוט ביד מנקה אבק. אני רק מקווה שזה ישאר גם כשהן תגדלנה קצת.
 

smagi

New member
אבל את הדברים שלהן.....

אין סיכוי שהן תסדרנה בלי שנגיד להן 100 פעמים לפחות.
 
הם לא מנקים את הבית - הם עוזרים לשמור עליו

נקי, הם עוזרים למשל בכך שאוכלים רק בפינת אוכל, לפעמים הם מבקשים לעזור עם סמרטוט אבק או מטאטא - אבל בזה זה מסתכם בשלב הזה.
 
כשילדי היו צעירים יותר בכל מוצאי שבת תליתי על

המקרר טבלה ובה משימות שיש לבצע פעם בשבוע ומשימות שיש לבצע כל יום. כל אחד מבני הבית כולל אנחנו ההורים שיבצנו את עצמנו בטבלה. בעצם הילדים שיבצו את עצמם ראשונים ואז כל אחד מהם בחר לעצמו את המשימות שהוא רצה לעשות אותם על בסיס יומי ושבועי. ולאט לאט נוצרה בבית אווירה שכולם עושים למען כולם וזה עבד מצויין.
 
ומה קורה אם מישהו בוחר תמיד את אותה משמימה?

ולאחרים נשארות משימות שהוא פחות אוהב או פחות מעדיף? אצלי זה ברור מה המשימה של כל אחד לפי יכולתו - הזאטוט עוזר לערוך שולחן ולפנות, הבכורה יכולה כבר לדאוג לסדר בחדר שלה בעצמה וכדומה.
 
נכון בגדול את מאוד צודקת, אבל כשפרטנו את זה

גילינו שהם מסוגלים לעוד משימות. לעזור בתליית כביסה לאמא/אבא לדוגמא. לקפל מגבות מטבח.יש המון מטלות שאפשר לתת לילד קטן. כמובן שלא הסתמכתי על העזרה שלהם במאה אחוז המטרה הייתה להרגיל אותם שכולנו מסדרים את הבית. הם בינהם לפני תליית הלוח כבר חילקו בינהם מה הם מבקשים לעשות השבוע, וכשהם גדלו זה לימד אותם גם להתחשב בשני, "יש לי השבוע מבחן אז אני אעשה את המטלות האלו.... כי הן קלות לי ובשבוע הבא נתחלף"
 

צימעס

New member
אחי ואני התחלקנו: אני עשיתי כלים, והוא כביסה

לפעמים הטילו עלינו את המשימות הפוך, ואז התחלפנו. במקרים אלה, הדאגה שלנו שהמשימה תבוצע היתה גדולה במיוחד, ואז הצקנו זה לזה שהמשימה תתבצע במהירות.
 
אהבתי! ככ את משאירה אופציה לכל אחד

לבטא עצמו ולבחור מתוך מה שיש. אני מניחה שהיו משימות יותר "יוקרתיות" וכאלה שאף אחד לא רצה..... אבל השיתוף הוא מקסים!
 
לא ביקשתי מילד בן 8-9 לשטוף את הבית. גם לא

ציפיתי שהבית יבריק אחרי שהם ינגבו אבק לדוגמא. אבל רציתי שתהיה להם אחריות ושיהיה שיתוף פעולה וכמובן שיש עוד דברים בדרך שנלמדו בעזרת דרך זו. אפילו נושא כמו נתינה, התחשבות, וויתור נלמדו בדרך זו. המורה הודיעה על מבחן מהיום למחר, ועלי לבצע היום מטלה כזו או אחרת, אני מבקש מאחי/אחותי שיחליף אותי היום ואני אבצע את המטלה שהוא צריך לעשות מחר/מחרתיים. והנה הקנינו בעקיפין גם ערכים.
 
טיפים שעובדים אצלנו בהצלחה

כמובן שזה תלוי בגיל הילדים אני מגיל קטן נתתי להם אחריות, טיפול בכלב (לדוגמא) אחרי מקלחת כל אחד אוסף את הבגדים שלו לסל הכביסה מכינים יחד בגדים מהערב למחר לביה"ס ארוחת ערב עורכים יחד ומפנים יחד זה נותן להם אחריות, שיתוף פעולה ותחושה של חלק מהמשפחה כשהם גדלים, אפשר לתת להם לאט לאט דברים לעשות לבד ובדרך כלל זה עובד אני נתתי להם מההתחלה לעשות דברים והיום הם עושים המון דברים בכיף ומרצון מלא לפעמים כשלא בא להם לעשות אני מוותרת, לא כופה עליהם שהם ישנאו את המטלות
 
וואוו כמה רעיונות מעולים!!!איזה יופי

נזכרתי שכשאני הייתי ילדה בת 5 אימא שלי הייתה נותנת לי לשטוף כלים, אני לא בטוחה שהכלים היו נקים אבל הרגשתי מאוד גדולה (ובשפתנו מעוצמת) ושבאמת סומכים עליי. יש פעילות אינטרנטית מגניבה של סוד (אלו של אבקת הכביסה והכלים) עם הילדה הגי'נגית ששחיקה בסרט מדוזות. מלא מלא רעיונות קסומים לפעילויות, תירוצים והצעות יצירתיות לפעילות. הכי אהבתי את הרעיון (וגם אימצתי אותו בסופשבוע)של אפיית עוגיות מזל שבפנים במקום מזלות יש משימות לסידור הבית. עומר ושחר מאוד התלהבו ותכלס זה עבד!!!טוב אולי זה לא יחזיק לאורך זמן אבל גילינו שאם הופכים את פעולות הניקיון למענגת כלומר לסוג של משחק יש שיתוף פעולה.
 
לגבי הכלים.......

לפעמים אני חוזרת מהעבודה ורואה שאחד מהם עשה כלים ברור שאני צריכה להחזיר את הכל ולעשות פעולה חוזרת אבל אני תמיד אומרת כל הכבוד ולא מחזירה על ידם, רק אחרי שהם הולכים לישון לתת להם תחושה טובה תמיד תמיד
 
למעלה