איך בלי קשר לכלום - סתם ככה - פתאום נהיה רע?

Ambious

New member
איך בלי קשר לכלום - סתם ככה - פתאום נהיה רע?

יכול להיות לי יום טוב או יום רע, יכול להיות לי מצב רוח מעולה או בינוני, ולא משנה מה היה ולא משנה מה קורה, מישהו יכול להגיד משהו - הכי לא קשור לכלום בעולם - וזה יכניס אותי לדכאון, מסיבות שנשגבות ממני. אני פשוט לא מבין את זה. סתם ככה ממצב רוח לא רע בכלל פתאום ליפול כלכך עמוק בגלל.... אני לא יודע בגלל מה אפילו. זה מעייף, זה מתסכל, וזה פשוט מתחיל להמאס. כל פיפס קטן מדכא אותי, בלי קשר למציאות, ואין לי דרך לחזות מה יגרום לי להרגיש ככה לפני שזה קורה. נמאס לי, לא רוצה יותר
 

ToryMaster

New member
זוכר שאלו החלטות?

"נמאס לי, לא רוצה יותר" יכול להוביל אותך לשני מקומות - "אני רוצה למות" או לחלופין "נמאס לי, לא רוהצ יותר, אני הולך לשנות את זה". אישית? הייתי מעדיפה לראות אותך משנה את זה, ואני גם יודעת שאתה מסוגל לזה. זה פשוט רגע ועוד רגע, תסתכל על כל הרגעים שכבר עברת ותהיה גאה בעצמך על כל פיסה ופיסה מהם, כי הם לא היו קלים. תהיה גאה בעצמך ותזכיר לעצמי שזה מדרבן.
 

noosh

New member
סביר להניח שזה לא כלכך שטוח

זה נראה ככה כי זה מה שמושלך על פני השטח - אתה נע ממצב רוח אחד לשני בלי שליטה ובלי סיבה מיוחדת וכשאתה נסחף פנימה, אתה נסחף. אני לא באמת יודעת, אבל אני משערת שזה כן קשור במובן מסוים לחוסר יציבות בסיסי יותר שמונע ממך לאזן ו"לשמור" על סטטוס מסויים בלי לתת לדברים להפיל אותך. מה שעוד יותר מעצבן במצב הזה, זה שהוא בעצמו מחליש. זה כמו כדור שלג כזה, אתה לא מבין למה אתה נופל וזה מתסכל וגורם לך להרגיש חלש ואז אתה מרגיש יותר חלש ואז קל יותר ליפול. יש מקומות שקל לך להתפס בהם? דברים שכן מצליחים לחזק אותך במצבים של חוסר ודאות או של חולשה?
 
אז זהו

שדיכאון לא קשור למה שאנשים אומרים לך או מה קורה בעולם בחוץ. מאוד קל ואפילו לפעמים מתבקש לתלות מצבי רוח משתנים בדברים חיצוניים אבל לרוב מדובר בעניינים פנימיים שלא קשורים לעולם בחוץ. הרי לבד שמת לב שזה בלי קשר למציאות, נכון? אז זה בלי קשר למציאות. כדי לטפל בדיכאון או במצבי רוח משתנים עד כדי כך שזה מפריע לתפקד צריך לטפל בדיכאון ובמצבי הרוח, ולא בסביבה החיצונית.
 
למעלה