איך עוד לא היה פה שרשור כזה?

Komm Zu Mir

New member
איך עוד לא היה פה שרשור כזה? ../images/Emo54.gif

מהי משמעות החיים? (זו באמת השאלה שלי, מי יודע אולי פה תמצא התשובה?) באמת אבל, למה אנחנו חיים? נגיד ואפילו שהחיים שלנו מושלמים ואנחנו נהנים מכל רגע, נגיד ויש עולם הבא\אלוהים\רוחות\גלגולי נשמות. מה שתרצו. אבל מה מטרת הקיום של כל זה? ואפילו אם יש מטרה כלשהי, מי צריך מטרה? מי צריך שיהיה קיים עולם? אני אתאיסטית לגמרי, אבל קהלת זה ספר גאוני. "מה יתרון לאדם בכל עמלו שיעמל תחת השמש" "דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת" תחשבו על זה קצת. ובכלל אשמח להצטרף. המשך לילה נהדר :]
 
ספר קהלת!

אני חוזרת בתשובה.. ספר קהלת חשבו לגנוז אותו בגלל ההתחלה הפסימית שלו.. אני מבינה שלא קראת את כל הספר.. ואולי זאת המסקנה המטעית שהגעת אליה!! העניין המרכזי של קהלת שהוא מחפש משמעות לחיים, הוא מנסה למצוא את זה ע"י עושר, חכמה וכו'.. הוא מתבונן על הדברים בטבע, על המחזוריות של הדברים הכל נראה לו סתמי! ובאמת כפי שציטטת אין יתרון לאדם! אבל בסוף כל החיפוש אחר המשמעות האמיתית של החיים.. בסוף הספר הוא מגיע למקנה אחת וכוללת! "סוף דבר הכל נשמע ואת האלוקים ירא, את מצוותיו שמור כי זה כל האדם! זאת אומרת שצריך משמעות רוחנית לחיים, החומריות לא נותנת טעם לחיים, היא לא העיקר! האדם צריך להתקרב לחלק הרוחני שבו! לילה טוב.
 

Shira Esther

New member
הגישה שלך מעליבה.

כי, למען האמת, אני בטוחה שאתה מחרב את החיים שלך- אבל אני לא אגיד לך את זה בפנים, בגלל שזה לא מנומס ומרמז על גסות רוח מסויימת. אני מאמינה ביהדות, ולכן אני רואה בחיים שלי תוכן ומשמעות. בנוסף לזה אני גם נהנית מהדברים המותרים, כמובן. תתפלא, אבל בסך הכל החיים שלי טובים מאוד, ולגמרי לא הרוסים.
 

antreprize

New member
את יכולה להגיד לי את זה,

אני לא חושב שהסתרה של דעה יכולה לקדם דיון. החיים שלך טובים, אבל את אף פעם לא תדעי איך הם היו אם היית משוחררת מהדת. אם היית חילונית במקום דתייה וכל שאר המשתנים היו זהים, סביר להניח שהחיים שלך היו יותר טובים כי היו פחות דברים שמגבילים אותך.
 

t h e MUSE

New member
דת=משענת

כשיש לך דת זה בהחלט נותן לך משמעות הרבה יותר גדולה לחיים, זה נותן כוח, אמונה ותקווה! וזה בא ממני, אחת האנשים הפחות מאמינים שתפגוש.
 

antreprize

New member
מדע= משענת יותר טובה מהדת.

הדת נותנת תקווה, כוח ואמונה, אבל במחיר של הסתרת האמת וחיים בבועה. הדת היא לא המקור היחיד לתקווה וכוח.
 

t h e MUSE

New member
לא המקור היחיד.

אבל בטח מקור טוב. ואני חושבת שלקיחת כוח מהדת לא משתווה ללקיחת כוח מהמדע - הדת הרבה פעמים מתעסקת יותר עם הנפש, עם ערכים ומוסר (וכו')... מדע בדרך כלל מתעסק עם דברים מוחשיים, עם הפיזי. לא חושב? ומעבר לכל זה, זה עניין של בחירה אם להשען על הדת או על המדע. אני אישית יותר נוטה להשען על המדע - אבל אוהבת גם להתעסק עם תכנים של דת למרות שאני די אתאיסטית, אפשר לומר. יש שם דברים חכמים שלא תמצא בשום מקום אחר... אז אמנם אני לא מאמינה באלוהים, אבל כן מבינה לליבם של אנשים דתיים.
 

antreprize

New member
הדת מתעסקת הרבה פעמים עם דברים שאין

שום סיבה לחשוב שהם קיימים ולכן מהווה בולשיט טהור. אין שום דבר חכם בדת שאי אפשר למצוא מחוץ לדת, מה כבר יש שם שאפשר להשיג בלי דת?
 

t h e MUSE

New member
לא הייתי אומרת בולשיט טהור..

אמנם אני לא מאמינה באלים למינהם, או בדת כלשהי - אבל רוב הדתות מכילות בתוכן תכנים חכמים כל כך... רק צריך לפתוח את העיניים ולראות כמה אתה יכול ללמוד - תחשוב על הדת כאלגוריה לחיי היומיום שלך, תראה כמה שאתה מזדהה עם מה שנאמר שם. בתנ"ך, במיתולוגיה היוונית (לא יודעת אם אפשר לקרוא לזה דת), בבודהיזם ועוד הרבה מקורות אחרים.. אתה לא חייב להאמין בדת ובאלים, אתה לא חייב לסגוד או להיות דתי, כדי לדעת כמה חכמה יש בכל זה.
 

antreprize

New member
כל התכנים החכמים שניתן למצוא בדת אפשר למצוא

גם מחוץ לדת, אז בשביל מה את צריכה את זה?
 

אייני

New member
איזהו חכם, הלומד מכל אדם.

לא מזיק לקרוא דברים גם מנקודת מבט דתית לפעמים. דווקא מעניין, האמת:)
 
למעלה