אימון מתבגרים - גיל 14-15 ועוד שאלות

Ambitionz

New member
אימון מתבגרים - גיל 14-15 ועוד שאלות

היי, יש לי כמה שאלות לגבי שני דברים שונים שאשמח אם תעזרו לי בהם, 1. מתבגרים: הנחיה כללית שאני נתקל בה לגבי אימון גילאי 14-15 היא "יישום תוכניות מתקדמות והוספה של רכיבים ספצפיים", האם יש הגבלות לאימון בחור בן 14? תרגילים מסויימים שלא כדאי? לחץ כלשהו שכדאי להמנע ממנו (ששונה מאימון מבוגר)? לחיצות מעל הראש? מצבי עמ"ש? אימונים פליאומטריים ומהירות (אני מניח שזאת הכוונה ל"הוספה של רכיבים ספציפיים")? המלצות מסויימות? אני מכיר הנחיות כלליות לאימון ילדים, אבל זה גיל ביניים וספציפית עליו התקשיתי למצוא חומר (או שהחומר בתשלום...). 2. בחור מבוגר לאחר שבץ מוחי, צד אחד של הגוף חלש מאוד ביחס לצד השני הבריא יחסית, טונוס מסוים על השרירים וכמובן תנועה מוגבלת ושליטה נמוכה (רק בצד שמאל). בינתיים הוא עושה תרגילים קלים המערבים את 2 הידיים והרגליים במקביל או משקלים מאוד קלים זהים בנפרד לשני הצדדים (למשל הרחקת כתפיים עם גומיה). באיזה קו כדאי להמשיך? רק לגוון מעט את הפעולות, משקלים קלים לצורך ביצוע התנועות, שכן צד אחד כמעט ולא מגורה אך אני לא רוצה כמובן להגדיל את הדיספרופורציה, או שיש המלצות נוספות? תודה!
 

הר ניר29

New member
תשובות שלי

1. מאוד תלוי מי הבחור ומה האימונים שהיו בעבר אם בכלל. מהם מטרות האימונים? מהם רכיבי הכושר הגופני הרלוונטים? אם תוכל להיות ספציפי יותר אוכל לסייע לך. 2. הביטוי של שבץ מוחי מאוד שונה מאדם לאדם. באופן ככלי חפש שיפור טווחי תנועה- שיפור ושימור סימטריה תנועתית. חפש כמה שיותר מנחים ותרגילים פונקציונאלים לתפקודו של המתאמן. צריך וכדאי לערוך שאלון אלו תפקודים ספציפיים נפגמים עקב הליקויים. ומשם "לתקוף" את הבעיה.
 

Ambitionz

New member
תשובות

1. לבחור אין רקע ספורטיבי, רק שיעורי ספורט בבית הספר, המטרה העיקרית היא הוצאת אנרגיה. לא במובן של הוצאה קלורית גדולה, אלא פשוט 'לצאת ולעשות משהו', בין היתר כדי להיות מרוכז יותר בלימודים ובבית (ADHD), וחיזוק כללי של השרירים, לא למטרה ספורטיבית. 2. זה היה הכיוון שלי בינתיים, אמשיך שם ואנסה לגוון... תודה רבה!
 

oridoron77

New member
דעה שלי

1. אם המטרה העיקרית היא הוצאת אנרגיה, ההייתי מערב יותר עבודה ללא עם מנוחות קצרות (בהתאם ליכולת שלו) ולא מעמיס כרגע יותר מידי מבחינת משקלי עבודה, מה שיגרום למנוחות גדולות יותר. מניסיון שלי עם הקבוצת גיל הזאת, הם נוטים להיות לא רעים מבחינה תנועתית (לעומת גבר בן 35 למשל, לא לעומת ילדה בגילם). הבעיה טמונה בחולשה שרירים מייצבים, וטכניקה "שבורחת" שכמתחילים להעמיס. ככה שמבחינתי שם המשחק הוא - טכניקה טכניקה טכניקה. כאשר היא תהיה טובה, אפשר לבחון אותה בוראיציות של כוח מתפרץ, לפני שמתעסקים עם משקלים של RM נמוך (שזה גם יכול הלגיע בהמשך, רק כאשר יש תשתית טובה לכך). מעבר לזה, ההייתי משלב עבודה עם אביזרים מערערי יציבות, ומכשירים אירובים בתוך האימון. 2. ההייתי מתייעץ עם הפיזוטרפיסט של הבחור, לרוב אנשים אחרי שבץ מקבלים טיפול על מנת להחזיק את הטווחים. לפי דעתי, מאוד חשוב. בהצלחה אורי
 

Ambitionz

New member
../images/Emo45.gif בגדול זה התכנון, אקח את ההמלצות להמשך,

ולגבי הבחור עם השבץ, זה רעיון מעולה לדבר עם הפיזיותרפיסט. תודה רבה לך ולהר ניר!
 
למעלה