איפה אנחנו ואיפה העולם?

gorion dm

New member
איפה אנחנו ואיפה העולם?

מישהו פעם הסתכל על הביניינים והרחובות של מדינת ישראל? מה אתם רואים באמת? ביניינים אפורים שהבוץ מהחמסין האחרון נופל מגגותיהם? חלונות קטנים ואפלים? כוחים לא צבועים? הודעה של דירה להשכרה? שמישהו יקח את המצב ביידים , תצבעו , תשפצו! אתם רוצים להיראות כמו כפר ערבי או עיר אמיתית? וכן רבותי, המראה קובע ובגדול! תשנו את הארכיטקטורה בארץ - עכשיו! נ.ב. השם של בעל ההודעה הזאת הוא לא שמי שלי אז אל תוציאו עליו את העצבים.... בעעעעעע!
 
זה בהחלט עצוב

מה שעוד יותר עצוב, שיש ערים ושכונות שהם באמת כמו שתיארת. לעומת ערים ושכונות יוקרתיות (עם כסף וקשרים) שדואגים תמיד לעבור שיפוץ ולהיראות טוב. אני גר ליד בית שראש העיר לשעבר גר בו. תמיד תמיד הוא מטופח. ביום העצמאות תמיד הבניין שלו מקושט עם מנורות ודגלים, ושאר הבתים שלידו נראים כל-כך מסכנים. אז הכל פה עניין של כסף וכוח, וזה מה שעצוב.
 

ביילי_007

New member
כמו מעברות רק עשוים מלבנים

ממש צודק, הבתים פה בישראל נראים ממש כמו מעברות רק שעברו מודרניציה - הם לא עשוים מפחונים אלא מלבנים. פשוט האריכטוקטורה בארץ על הפנים. בנוסף - פארקים - למה אין בישראל פארקים ראוים, אין גני שעשועים, אין בקושי מסלולי הליכה, ולמהההה - למה אין מסלול לאופניים. נראה לי, שלאנשים בעלי הכרס המלאה, עם חשבון הטופח בבנק (חברי כנסת) לא איכפת להם מעם, אלא איכפת להם איזה מכונית הם יסעו הביתה - ומתי הם יטוסו לפריז או ללנדון.
 

keren007

New member
תמיד

צריך להסתכל על הצד הטוב, צריך להגיד תודה שיש בכלל בתים שאנשים יגורו בהם במקום שיגורו ברחוב, בתים לא מטופחים תמיד עדיפים מכלום.... חוץ מזה, לא בכל מקום זה ככה, למשל, איפה שאני גרה מאוד מטופח ותמיד דואגים לשפר פה. ואני עוד גרה במקום, שהערסים והפרחות שורצים בכל מקום....... וזו לא בת-ים...... זו היורשת שלה, ראשון לציון.... אבל מי אני שאתלונן......... סך הכול כל כיתה ו` היה איזה רוסי שלא היה נותן לי לעלות במעלית ומאיים עלי שהוא יביא לי מכות ויפרוץ לי לבית....... ממש אין סיבה להתלונן.....
 
העניין הוא תחזוקת הבתים

למה חלק מהבתים מתחזקים וחלק לא? למה רק לחלק קטן מהבתים יש גינה יפה ומטופחת ולחלק אפילו גבעול של דשא אין? למה חלק מחדרי הפחים תענוג להיכנס ולזרוק את שקית הזבל, בעוד שברוב חדרי הפחים, מפחיד להיכנס לכזה חדר. הרבה הרבה שאלות, שיש להן תשובה אחת ויחידה: כסף.
 
למעלה