אני על סף התמוטטות עצבים

Efrat K

New member
אני על סף התמוטטות עצבים

כל כך רציתי לבכות היום אבל עצרתי את עצמי,אז קיבלתי 73 נו בסדר אפשר להבליג זה לא ביג דיל. אחר כך באנסין הבא את מקבלת 68 ואז את שוב אומרת לעצמך "נו מילא,כולה 2 אנסינים אז היה לי יום רע לא נורא" ואז שוב פעם כמו בום את מקבלת באנסין השלישי ציון גרוע ואני לא מבינה למה,באמת שאני לא מבינה למה ולראות את כולן עם הציונים הגבוהים ובא לי לתת למישהו בוקס כי אני טובה באנגלית וזה קל לי,אני לא מבינה למה!!! אוף די כבר עם האנסינים האלה לא בא לי לעשות יותר אנסינים זה לא מגיע לי ואני לא רוצה בוחן באנגלית ביום ראשון ולא רוצה אנסין ביום רביעי הבא וככל שאני עושה יותר ככה אני מצליחה פחות!!! למה לעזעזאל הוא נתן לי 71 באזרחות?מה הוא חושב שאני?ידעתי שאני לא אקבל ציון מעולה אבל לא חשבתי שעד כדי כך והכי מרגיז שהוא רושם לי "אני בטוח שבמבחן הבא תקבלי ציון הרבה יותר טוב",איזה חצוף! והשיעורי נהיגה האלה שעד שסוף סוף אני מצליחה לעשות חניה בניצב בצורה מושלמת פתאום אני עולה על מדרכות ועל מעגלי תנועה וכל החברות בלחץ "איזה שיעור את?עוד לא עשית טסט?כמה זמן לוקח לך?"ואוףףףףףף!!!!!!!!!!!!!!!! הצבא הזה שלוקח לו שנים להחזיר תשובה אם עברתי את המיונים או לא וסביר להניח שלא כי אם גם ככה הולך להיות לי שבוע חרא אז למה לא לעשות אותו עוד יותר חרא? ואחר כך עוד רוצים שנהיה ילדות טובות ונרשם לסיירות של השירות לאומי וכולם שואלים אותך מה תעשי שנה הבאה ולאן את מתמיינת ולמה התקבלת וכל הבנות בכיתה שלך מפרסמות בפומבי את כל התאריכים שלהן עם הראיונות וכולן בסוף יגיעו לאן שהן רוצות להגיע ורק אני אשאר בלי שום דבר. נשבר לי מהלחץ הזה כבר,אני לא יכולה יותר אני מרגישה שהכל נופל,שכל מה שהשקעתי הולך לאבדון. אין לי כוח לחשוב על שנה הבאה,אין לי!פשוט אין לי!הראש שלי כבר מתפוצץ,נמאס לי משנה הבאה אני לא רוצה שתגיע שנה הבאה ושיעזבו אותי כבר לנפשי. כל 5 שניות שואלים אותי "למה את עצובה?",ככה כי בא לי!! כנראה שהיה לי יותר מדי טוב והגיע הזמן שקצת עצב יכנס לחיי,אני שונאת את י"ב באמת שאני שונאת את השנה הזאת היא הכי דפוקה שיש. ואף אחד לא מבין אותי כי "את עושה יותר מדי עניין מכל דבר תעברי הלאה" אבל איך אפשר לעבור הלאה כשזה רק נעשה יותר גרוע?
 

ToryMaster

New member
תנשמי!

את שומרת בפנים הכל, מכילה בתוך הבטן עד שאין לך כבר מקום להתמודדות עם כל הדברים שקורים לך ואת מתפוצצת. קחי פסק זמן לרגע, תני לעצמך להרגיש את זה, תני לעצמך לבכות מתסכול, עצב, כעס, עד שתרגעי, ועד שיהיה לך כוח להתמודד שוב.
 
איפה המטרה שלך ?

שלום אפרת, אני קורא את מה שאת כותבת ואני לא ממש מצליח להבין - באיזה צד את - האם את בצד שנלחם ולא מוותר או בצד שלא נלחם כי הוא החליט לוותר ? אני חושב שברגע שאת תחליטי בינך לבין עצמך, שלא משנה איזה מכשול יהיה לך בדרך - את ממשיכה הלאה. יש כאלה שרואים מכשולים כחלק בלתי נפרד מההצלחה שלהם ואני, אישית, לא חושב שאפשר להצליח ללא קשיים בדרך, כדי להגיע להצלחה לעיתים צריך להראות עבודה קשה ומאומצת, עבודה עם השקעה ונתינה, כל אחד בינו לבין עצמו. את כרגע רוצה לעשות (וסביר להניח שגם לדעת) הרבה דברים, תסתכלי על כל מטרה שיש לך בצורה עניינית, זיכרי שאם את לא תנסי - את תישארי הרי באותה נקודת המוצא - המבחן באנגלית שיש לך, כמו גם הטסט, שהוא גם מבחן למעשה והמיונים לצה"ל - כולם נכללים באותה קטיגורייה של מבחנים ולהם תת קטיגורייה. את לא חייבת להספיק את הכל באופן כזה שיהיה חופף למה שחברות שלך מספיקות לעשות - הן צריכות לדעת להעריך אותך - על מה שאת ולא כפונקצייה של מה שהספקת ולא הספקת לעשות, יכול להיות שבעוד כמה חודשים הדברים יתהפכו והדברים יקבלו לפתע פנים אחרות. אם אני אסכם את זה - את מפילה על עצמך מסה גדולה מאוד של משימות שאת מצפה לעמוד בכל אחת ואחת מהן - על פי מה שאחרים עושים, תעשי את מה שאת רוצה לעשות ותגיעי לאן שאת רוצה בקצב שלך, את לא צריכה למהר לשום מקום, כל החיים עוד לפנייך. אשמח אם תעדכני. אלון לופוביץ
 

Efrat K

New member
תודה

אני באמת שעכשיו מנסה להסתכל על כל הצדדים החיוביים ומנסה ולהספיק כמה שאני יכולה.
 

Efrat K

New member
יאאאא

עברתי בסוף את המיונים לצבא והתקבלתי(זה מסביר למה לפני כמה ימים שינו לי את התאריך גיוס),עכשיו יהיה לי יותר קשה ממה שחשבתי
. אבל מחר נסדר את העיניינים עם המורה לאנגלית(אם היא לא תבריז לי כמובן).
 

Efrat K

New member
../images/Emo5.gifבעעעע

הנה העצבים חוזרים שוב
. אולי אם אני אבכה ואוציא את זה יהיה לי יותר קל וזה לא יחזור אליי כל הזמן!!!!! אני אפילו לא יודעת למה אני עצבנית,זה יהיה ממש מגוחך אם אני אתחיל סתם לבכות פתאום בלי שום סיבה.
 
../images/Emo201.gif

אני מניחה שזה עניין של תקופה לחוצה זה יעבור, פשוט עכשיו לכולם לא ברור מה הולך לקרות שנה הבאה, פחדים מסיירות, ראיינות, תשובות וכדו'.. תרגעי, נסי לקחת את זה בקלות ולזכור שלא נשאר עוד הרבה זמן בלחץ הזה..:)
 

Efrat K

New member
אני לא פוחדת

אני מרגישה שאני לא עושה מספיק,וזה לא שאני לא רוצה ושאין לי הזדמנויות אלא שיש לי הזדמנויות ותמיד חייב לקרות משהו שיהרוס לי את זה,כמו באחד הפרוייקטים שעושים עכשיו בכיתה שלנו בבי"ס ואני אמורה להשתתף בזה אבל בגלל שפלטתי משפט שלא הייתי צריכה לפלוט(וגם אחרי שפלטתי אותו הייתי יכולה לתקן ולא הצלחתי לעשות את זה כי יותר מדי ריחמתי על עצמי)אני משוכנעת שזה הרס לי. זה מאוד מלחיץ אותי,לא בראיונות,גם אם אני אעבור אותן ואתקבל אני לא רוצה שיקרה משהו שיהרוס את כל מה שיצרתי ויש המון כאב ראש מסביב שאני לא יכולה להסביר,תחרות מגעילה שגורמת לי הרגשה נוראית. אני רוצה לעבור את השבוע הזה כבר!
 
חביבתי...

כשתלמדי להרפות קצת ולתת לכל העולם ולאח שלו לעשות שגיאות - ותפרגני גם לך את מכסת השגיאות היומי כי מותר גם לך - תהיי פחות עצבנית. שום דבר טוב לא יוצא מלהיות control freak. רק עצבים. ואיך מרפים? מתחילים להבין לאט לאט שהצורך לדעת מראש ובמידה גדולה של ביטחון "מה יהיה" בדיוק, ו איך הדברים יתנהלו, זו דרך שבסופו של דבר מובילה אותך לשני מקומות לא טובים 1- אם הכל הולך כמו שמתוכנן ואת יודעת מראש איך הדברים יהיו - חייך יהיו משעממים עד מוות 2- אם יש חירבושים אבל את מתעקשת שהכל יהיה כמו שאת רוצה אחרת אוי ואבוי - חייך יהיו מלאי אוי ואבוי יש לנו כאנשים כמה צרכים מאוד בסיסיים (מעבר לאוכל, קורת גג וכו') ורובם הם דבר והיפוכו. אנחנו צריכים מידה של וודאות (certainty) כדי להיות יכולים לעבור את היום ולהרגיש ביטחון - ובאותו הינף יד אנו צריכים מידה של אי וודאות (uncertainty) כי אנחנו חייבים גם גיוון בחיים, אתגרים והתמודדויות. קבלי את שני הצרכים הללו בהבנה ותני להם לחיות אצלך אחד ליד השני. פעם תהיה לך ודאות ופעם אחרת אי ודאות. אי אפשר אחרת.
 
למעלה