../images/Emo13.gif../images/Emo23.gif../images/Emo13.gif../images/Emo23.gif../images/Emo13.gif../images/Emo23.gif../images/Emo13.gif../images/Emo23.gif../images/Emo13.gif../images/Emo23.gif../images/Emo13.gif../images/Emo23.gif../images/Emo13.gif
(החיוך של הסמיילי הזה לא גדול מספיק) נראה לי שכבר שנים שלא כתבתי סיקור מיד בליל ההופעה, ואני כל כך עייפה, אבל גם כל כך מפחדת לאבד את הערב הזה, שהיה לי עצום בשמחתו ובכנות ההודיה שבו. יש פה די הרבה ילדים ישנים בבית ובא לי להעיר את כולם ולעשות מסיבת פיג'מות ענקית. לא הייתה יכולה להיות לי חוויה יותר הפוכה מההופעה האחרונה בצוללת. יש דברים שעד שהם קורים אין לך סיכוי לקלוט כמה התגעגעת אליהם, בחיי, רק לראות את צח ואת אמיר מסתובבים להם שם בלובי בדקות שלפני ההופעה, וואו. אחרי כל הבלאגן שהיה לי בדרך, וכבר כמעט הייתי על סף להסתובב ולחזור הביתה, ולוותר על ההופעה, לא נורא, נחכה עוד קצת, ואיזה מזל. שכחתי שיכול להיות טוב ככה, ככה ספציפית, כי גם כשהכי טוב לי בעולם זה אף פעם לא הטוב של הופעת אביתר טובה באמת. הטוב הזה הוא טוב ייחודי שכבר שכחתי שיכול להגיע בעוצמות כאלה, כנראה שכל מה שצריך זה כמה חודשים של סיבוב הופעות סולו מלא בלהה וריחוק, והרבה הרבה הרבה געגועים. הלוואי ויכולתי להסביר לאמיר כמה אני שמחה שהוא חזר – האמת שגם להצליח להוציא מילה בנוכחותו היה מספיק לי כרגע, לא נראה לי שהוא יכול להבין את זה בכלל, כמה הוא היה חסר. לנו. ישבנו שם על המחצלת, לפחות אני עם זיכרונות מעבדה חדים ביותר, נדמה לי שאף פעם לא היינו חבורה רצינית כל כך מבחינה כמותית... אחרי הנאומים שלפני וההתרגשויות רק מלראות אותם שם מסתובבים בלובי, הם עלו, ואביתר עלה, וטוב – גם אותו די שמחתי לראות, וכנראה שגם הוא שמח כי הוא הביט בקהל וישר אמר "איזה יפה", וסיפר כמה שהם שמחים ומתרגשים, ואז התחיל "אותיות פורחות באוויר" ככה שקט על האקוסטית, והמחשבה הראשונה שהייתה לי היא "איזה כיף שאני לא שומעת את הקהל", ואז הגיטרה של אמיר נכנסה בעדינות וחיוך עצום בילבל לי את המחשבות ביחד איתה, ואז הבאסים והתופים והמה שזה לא יהיה שצח עושה שם בצד, הרגשתי כאילו אף פעם לא שמעתי את הדבר המהמם הזה, כאילו הכל כל כך חדש ומרגש, הכל באמת היה כל כך מרגש גם אם לא חדש בהכרח, תנועה מוכרת להפליא של שמחה שנדמה כי אף פעם לא הגיעה בכזה בום, שלא שאל אותי אם יש לי כוח לשמוח עכשיו ולא עצר להתעניין האם באמת יש סיבה הגיונית פתאום באמצע החיים לחייך כל כך גדול מדברים ששמעתי כבר אלף פעמים בעבר. כל שיר ושיר היה כזה, כמעט. מי היה מאמין שזה עוד יכול לקרות. וזה כמובן קשור גם לחיוכי הזיהוי החצי-מופתעים-חצי-לא-נמאס-לכם-כבר?, ועשרות המבטים שאביתר שלח בחינניות ובריכוז אל יושבי השורה הראשונה, בחיי שהוא שר לי את "מפורר אותו, כל בוקר קצת" הישר לתוך העיניים. שיר נקי, לב נקי, כמו שהוא אמר. והשאריות מסיבוב הפסנתר, ה"אוהווו" בסוף "לילה כיום יאיר" שנהיה פתאום גם הוא שמח, מה כולם נדבקו בשמחה הזאת פתאום, ואיך היא מצליחה להיות עמוקה כל כך, מלאה במים. ו"אורייתא" שכבר חשבתי שלעולם לא יעשה לי כלום וכמה שתפקיד הבאס שם יפה, ו"יש לי סיכוי" שהיה שירה בציבור אבל איכשהו עדיין הייתי בתוך זה ואפילו יותר מהפעמים שבהן אביתר כן הצליח להגיע לגבוהים, ו"אצלך בעולם" ("זה שיר של איש חכם ואמיתי, שהשפיע עליי עמוק") שבאופן קצת מצער מחק מהסטליסט את "מנגינה יקרה" ואת "שיר טיול", אבל עזבו הכל כי "חלון", "חלון"!! ולפניו כמה שניות של שקט מתוח, מה יבוא עכשיו, שיבוא כבר, ואז זה בא – בגרסא בלי צינזורים, כשיבבת אמבולנס מלווה מהרחוב את "כשגליה נכנסה להיריון", ובעיבוד כמעט לגמרי נאמן למקור, שכאילו נגזר במספריים עדינות ממש מתוך "שיר טיול", הרגשתי שהנה מתגשם מופע המחווה שביקשנו ולו רק למשך שיר אחד, "כמה קשורים פתאום השירים, אני מרגיש" – ככה הוא אמר. ואז צח עבר לפסנתר והתקרב אלינו והחיוך שלי, באופן בלתי אפשרי – גדל, ואביתר התנשם את כל "תחרות כלבים" בביצוע מלא אנחות שלא נשמע כמוהו, שר "אויבים גדולים שאני.. מטפח", ובסוף צעק "די, די, אני כבר מגיע, אני כבר נמצא, אני כבר נמצא, אני כבר נמצא......." ובאמת הרגשתי שהוא היה שם הכי שאפשר להיות, התרגשתי כל כך שאמיר חזר שכמעט ולא שמתי לב עד כמה אביתר חזר פתאום, במלוא האנרגיות ובאורות גבוהים (כנראה גם התאורן הרגיש את זה), והוא פשוט השפריץ מלאות כזאת של יופי אור-קולי, שיהיה בריא אמן. ו"מתנות" שכולם פה עשו לי פרומואים לקראתו, איזה עיבוד, משוגעים כאלה, והבאסים של עודד שכטר שמה שנמתחו-נמתחו-נמתחו עד השחרור בפזמון, והרגשתי באיזה מועדון אפל שפתאום נפער בו חור בתקרה ורואים את השמש. ואביתר ואמיר תיקשרו חרישית והתקרבו והתחשק לי לדחוף כל אחד מהם רק עוד קצת מכל צד, שייפלו כבר זה לזרועותיו של זה. המבטים שפעם היו של אביתר שמאלה, כאילו נעשו מיותרים כי ראית שאביתר יודע שאמיר שם גם בלי להסתכל, והם הפכו למבטים של אמיר ימינה, הבנאדם פשוט בהה באביתר כל ההופעה, בספק שעשוע לא ספק אהבה גדולה, אולי הוא בעצם רוצה להישאר בארץ? "עד מחר" היה הבא בתור, ואיזה רגע מהפנט היה שם, אחרי ה"..נעלמים" היה פשוט שקט של שבריר שנייה לפני שהתופים והאורות חזרו, כאילו העולם נעצר לרגע ארוך מאד, ואז עוד קצת, ואז המשיך. ובסוף השיר אביתר דיקלם קטע שלם ממגילת שיר השירים שהיה ממש בילד-אפ ל"אבא", אבל מה אפשר לעשות כש"מתחשק שיר אחר", חבר'ה, הייתה הופעה בלי "אבא" או שזו רק אני? בכל אופן, השיר האחר היה "השמיעיני את קולך" של קרליבך, היה נורא מצחיק לראות את התגובות לכך על הבמה – או כמו שאביתר הודה בחיוך: "לא רק שהלהקה לא יודעים לנגן את זה, גם אני לא יודע לנגן את זה". רועי שקד הגבר זרם והצטרף די מהר, את שכטר לא ראיתי, צח נקרע מצחוק מכל הסיטואציה ואמיר עמד בפרצוף של "בוא תסיים כבר עם השטויות שלך" וסירב בהפגנתיות לשתף פעולה. ידיים קפואות על הגיטרה, מבט קפוא ועמידת ברוגז, שבסוף הפשירו בזה אחר זה כי איך אפשר לעמוד מול אביתר וחיוכו הענק חוזר ומפציר: "פעם אחרונה", ואז "עוד פעם אחת", ושוב "פעם אחרונה". וזה הפסיק בשלב כלשהו, כי "אפילו שאתם רוצים ואפילו שאני רוצה – נחזור לעשות שירים מדכאים". עד כמה ש"כוכבי בוקר" יכול להיות מדכא, ועוד כשהוא מסתיים עם כל הקרדיטים מושרים על ידי אביתר בהמנוניות לפי הלחן, כולל תודה לקהל ו"איזה טובים אתם" (רציתי להגיד לו שגם הוא בסדר). ההדרן כלל עוד קרליבך אחד – "כשושנה בין החוחים" שלרגע ראיתי מבחוץ וממש יכולתי להבין איך אפשר להשתעמם מביצוע כזה, לבד על הגיטרה, אבל בעיניי זה היה מקסים, למרות שאביתר טען שהוא לא ממש יודע לנגן אותו, אבל נו, כל השירים המופלאים בעולם מסתכמים בערך ב-Em-Am ולא הרבה יותר מזה. בשלב זה, הסטליסט – שכלל את "אב הרחמן", "קרב יום" (what?) ו"מחיאות כפיים" – נזנח, מתיתיה ביקש את "שמתי לי פודרה" ולמרות שבהתחלה אביתר אמר שהוא מתבייש, בסוף הוא השתכנע שהשיר מתאים לאירוע ואף מתבקש, והיה ביצוע חמוד מאד. חוץ מהקטע של ה"בנות – בלב" שהיה קצת מוזר, אבל היה מה שפיצה על הזרות הרגעית, וזה, כמובן, העובדה שאביתר התחיל את השיר לבד על הבמה, וכל הזמן תהינו – קצת בקול – "איפה כולם, מה זה, שיעלו כבר, איפה הם", וראינו את אמיר והחבר'ה עומדים שם לצד הבמה ושוקלים את המשך צעדיהם, ופתאום בבת אחת הם עלו והצטרפו אל אביתר באמצע השיר, ואיך הוא שמח שהם שם איתו, והיה ביצוע נהדר, ושוב הגיטרות האלה של אמיר שבכל סולו מחדש ניגנו לי על החיוך, א ו ש ר ג ד ו ל.