אשמח להתייעץ

alley cat 1

New member
אשמח להתייעץ


שלום, אז ככה... לאחר שילדתי את הבן השני שלי, פוטרתי ממקום עבודתי משום שלא יכולתי לתת עוד שעות ארוכות, עבדתי שם 6 שנים... החלטתי להסתכל על כך ממקום חיובי ולהגשים חלום, פתחתי סטודיו משלי (אני מעצבת גרפית), אז אני כבר שנה עצמאית, ההתחלה לא היתה קלה ולמדתי על בשרי כמה קשה לגייס לקוחות, אבל ההתמדה והעבודה הקשה עשו את שלהם והיום יש לי סטודיו שעובד, עם לקוחות. בכל השנה הראשונה, מימנתי את עצמי ואת העסק מכספי הפיצויים, ההכנסה היתה נמוכה ולכן עכשיו אני מוצאת את עצמי אמנם עם עסק שעובד, אבל עם קושי בתזרים מזומנים, יש לי ״כספים שמסתובבים בחוץ״ אבל קשה מאוד להתנהל עם כל השוטף פלוס 30/60/90 למיניהם... אני חושבת לקחת הלוואה עסקית, או מימון כלשהו, כך שיהיה כסף בחשבון ואוכל להתגלגל קדימה... אני רוצה לשבת עם מישהו שיעזור לי לחשב מהו הסכום הנכון שעליי לקחת, מחפשת גוף כזה שיבנה איתי יחד את התהליך הזה באופן נכון ובנוסף מתלבטת, מהו המקום אליו יהיה לי הכי נכון לפנות? בנק? חברות מימון? אשמח למעט עזרה/כיוון/המלצות/טיפים.
תודה רבה!!!
 
ניהול מחזור קושי בתזרים

Alley שלום,

כל הכבוד על היוזמה והמעבר מעבודה כשכירה לעצמאית, כמובן שמעבר זה טומן בחובו קשיים אך הם ניתנים לגישור - בעיקר אחרי צליחת המאבק בהבאת לקוחות חדשים.
שימי לב כי חישוב הון חוזר נכון לעסק צריך להביא בחשבון את הפער בין התקבולים בפועל לבין ההוצאות בפועל. בעסקי השירותים עיקר המימון הנדרש הוא של משכורות והוצאות קבועות מוכפל בחודשי אשראי הלקוחות .
כמו כן צריך לזכור שככול ומחזורי העסק גדלים אנו נדרשים למימון נוסף כי בדרך כלל בעסקים הקטנים רווחי העסק נמשכים לטובת הבעלים ואינם משמשים את העסק.

בכל אופן, ההמלצה היא לפנות ליועץ כדי שיוכל להתאים ולאפיין את צרכי העסק שלך ולא לגורם שהאינטרסים שלו לא בהכרח ישרתו אותך בצורה הטובה ביותר.
בנוסף, יועץ יוכל לעזור לך ולתת לך כלים להמשך ניהול ולקשר אותך לגורמים הרלוונטים לקבלת מימון.
 

alley cat 1

New member
מודה לך על התשובה ועל הפירגון :)

כרגע, אני עובדת לבד, כך שאין לי הוצאות של משכורות, עד שאגדל כמובן...
אני עובדת מהבית ואין לי כמעט הוצאות, רכשתי את כל מה שנזקקתי לו בעזרת כספי הפיצויים.
לאיזה יועץ עליי לפנות? יועץ עסקי? האם מומלץ לפנות לחברה גדולה שנותנת את השירותים האלו או למישהו שעובד פרטי?
המון המון תודה!!!
 

tedkovits

New member
אשמח לייעץ

הי,
את מגדירה את הקושי כ"קושי בתזרים מזומנים" ואני שואל האם זו הבעיה? האם ההכנסות שלך עולות על ההוצאות? או במילים אחרות האם העסק שלך מרוויח? ועוד שאלה חשובה לא פחות: האם את מפרידה בין העסק לבין הבית? משמע- חשבון נפרד, הוצאות נפרדות - ישויות נפרדות שמאפשרות לך בחינת העסק וכדאיותו בנפרד ממשק הבית.
אם העסק אינו מרוויח או מרוויח ולא מספיק בכדי לכלכל אותך, אזי הלוואה או שיפור תזרים המזומנים לא יספיק לך כפתרון, משום שתמצאי עצמך שוב באותו המצב ואפילו גרוע יותר בעוד תקופה קצרה, כשעלייך להחזיר גם חובותייך וגם את הריבית להלוואה. במקרה כזה יש לבחון דרכים לשיווק טוב יותר של העסק, בדיקת מחירים ותמחור שעות העבודה שלך אופציות ודרכי פעולה שונות לשיפור התוצאות העסקיות. לפעולות אלה רצוי להיעזר ביועץ עסקי שילווה אותך בתהליך, ויסייע לך להשגת המטרה.
אם העסק ריווחי ואת מרוויחה מספיק בכדי לכלכל אותך (העסק רווחי ומספק לך די להוצאותייך הפרטיות) ובאמת הבעיה היא בעיה תזרימית בלבד, יהיה לך קל להתנהל עם אפליקציה לתזרים מזומנים, שיראה לך בכל עת מה יהיה מצבך העתידי ולמתי כדאי לך לדחות לעצמך תשלומים בהתאם. לדוגמה התוכנה החינמית: /[URL]http://www.controlthecash.co.il[/URL]
אם העסק כאמור ריווחי, תוכלי לקבל הלוואה כמעט מכל גוף אם בנקאי, או קרנות / קרנות בערבות מדינה. ההלוואה הנוחה ביותר והמתאימה ביותר לצרכייך יתבררו לך בהליך קצר של "שופינג" מול הגופים הפיננסיים וכושר מו"מ שלך, בצמוד לתוצאות העסקיות שתציגי בפניהם.
תיאודור הרשקוביץ
יועץ עסקי
ג.נ.ה החזקות
[URL]http://gnh.co.il[/URL]
 

alley cat 1

New member
תודה רבה :)

היי תיאודור,
העסק שלי, עכשיו מתחיל להרוויח, עד עכשיו הוא היה בתהליך של הקמה, גיוס לקוחות וכל המסביב... אחד הדברים שאני רוצה לעשות זה לקחת יועץ עסקי שיווקי וגם את זה אני צריכה לממן מאיפשהוא...
אני מאמינה בעסק שלי וביכולותיי ואין לי ספק שבעזרת כלים נכונים, אפילו השמיים כבר לא יהיו הגבול...
צריכה מישהו שילווה אותי לאורך הדרך ויכוון אותי בבחירות נכונות, כי אין לי שום כוונה לתת לעסק שלי ליפול בגלל שטויות שאעשה מחוסר הבנה בכלים אלו...
 

tedkovits

New member
המשך

יופי, אם כך הייתי ממליץ להמנע ככל הניתן מלקחת הלוואה, או לחלופין לקחת הלוואה מינימלית. כמו כן, עומדים לעזרתך הכלים הבאים: אם את צעירה, מתחת לגיל 35, פני לקרן שמש - שם תוכלי לקבל עזרה של מנטור בהתנדבות, הדרכות חינם או מסובסדות, וגם יועץ עסקי מסובסד (במחיר 80 ש"ח לשעת ייעוץ)
לחלופין יש לך גם את המעוף - שנותן גם הוא שירותי ייעוץ עסקי מסובסדים לעסק חדש (גם כן 80 ש"ח לשעת ייעוץ). אלה גם יסייעו לך בהלוואה אם תחליטי שאת צריכה.
בהצלחה
 
למעלה