ביה"ס "גרץ" "הלל" ובכלל

מצב
הנושא נעול.

הובריס

New member
ביה"ס "גרץ" "הלל" ובכלל

ביה"ס "גרץ" "הלל" ובכלל
בוקר טוב, יש לי הרבה שאלות בתור הורה המתלבט מה לעשות עם ילדו, חלקן קשורות למחוננות בכלל וחלקן לתוכניות הקיימות במערכת. 1. אחת הסיבות שלי לבחור באחד מבתי ספר אילו אינה עובדת המחוננות, כמו שמערכת החינוך שואפת לבינוניות ומטה, ואינה מכילה לא רק תכנים, אלה גם תקציבים מתאימים, בעוד שכיתות המחוננים זוכות לתקציבים נוספים ובכך יכולים לשפר קמעה את אפשרויות הלמידה. אך בחירה מעין זו יכולה להיות בעייתית לאור דברים שקראתי בפורום, כך שבעצם נשאלת השאלה, האם למצוא ביה"ס רגיל "טוב" (יש כזה??) ולהמשיך ולתגבר בחוגים נוסח אריקה לנדאו והעשרה ביתית, (היום בשבוע מחוץ לביה"ס הוא פשוט כנראה הדבר הרע ביותר שניתן לעשות), או ללכת לכיתת מחוננים על הבעיות שהיא יכולה ליצור (לחץ, תחרותיות, נידוי חברתי ועוד.) 2. נוכחתי כי אחת הבעיות הגדולות יותר בתחום היא שימור כישורי הלמידה, ונראה כי זו בעיה מרכזית. ילדים כאלו רגילים לא ללמוד והדבר עומד להם לרועץ בהמשך הדרך (תיכון ואוניברסיטה) מה ניתן לעשות כדי לשמר את היכולת הזו? 3. הייתי מעונין לשמוע דווקא את דעתם של ילדים מחוננים (הלומדים או סיימו לא מכבר) על התוכניות המורחבות של לימוד שבועי כגון ביה"ס "גרץ" ו"הלל". תודה הובריס
 
יש הבדל משמעותי בין יסודי לתיכון

ביה"ס "גרץ" "הלל" ובכלל
בוקר טוב, יש לי הרבה שאלות בתור הורה המתלבט מה לעשות עם ילדו, חלקן קשורות למחוננות בכלל וחלקן לתוכניות הקיימות במערכת. 1. אחת הסיבות שלי לבחור באחד מבתי ספר אילו אינה עובדת המחוננות, כמו שמערכת החינוך שואפת לבינוניות ומטה, ואינה מכילה לא רק תכנים, אלה גם תקציבים מתאימים, בעוד שכיתות המחוננים זוכות לתקציבים נוספים ובכך יכולים לשפר קמעה את אפשרויות הלמידה. אך בחירה מעין זו יכולה להיות בעייתית לאור דברים שקראתי בפורום, כך שבעצם נשאלת השאלה, האם למצוא ביה"ס רגיל "טוב" (יש כזה??) ולהמשיך ולתגבר בחוגים נוסח אריקה לנדאו והעשרה ביתית, (היום בשבוע מחוץ לביה"ס הוא פשוט כנראה הדבר הרע ביותר שניתן לעשות), או ללכת לכיתת מחוננים על הבעיות שהיא יכולה ליצור (לחץ, תחרותיות, נידוי חברתי ועוד.) 2. נוכחתי כי אחת הבעיות הגדולות יותר בתחום היא שימור כישורי הלמידה, ונראה כי זו בעיה מרכזית. ילדים כאלו רגילים לא ללמוד והדבר עומד להם לרועץ בהמשך הדרך (תיכון ואוניברסיטה) מה ניתן לעשות כדי לשמר את היכולת הזו? 3. הייתי מעונין לשמוע דווקא את דעתם של ילדים מחוננים (הלומדים או סיימו לא מכבר) על התוכניות המורחבות של לימוד שבועי כגון ביה"ס "גרץ" ו"הלל". תודה הובריס
יש הבדל משמעותי בין יסודי לתיכון
ביסודי עד כמה שהתנסותנו מגיעה, אתה צודק לעניין העשרה תכנים ותקציבים. בתיכון העניין משתנה לחלוטין והופך למרוץ אחרי ההשגים והתעודה כמה שיותר מהר - המאמץ גדול מאד והתוצאה אינה מצדיקה אותו - תעודת הבגרות זהה מכל יתר הבחינות לתעודה המתקבלת במוסדות הרגילים - ואוניברסיטאות שופטות אותה באותו אופן (את זה אני יודעת מניסיוני האישי כמחוננת בדימוב, ולא דרך הילדים). לכן, אם אתם מחפשים מערכת חינוך טובה יותר, אך לא בהרבה, מהמערכת הרגילה, ואתם מודעים למחיר שתשלמו במישור ההשגי והחברתי - שאין לברוח ממנו - אני ממליצה על מעבר לתקופת בית הספר היסודי בלבד. ובתיכון לחשוב על אוניברסיטה פתוחה וכו' - כדי לא להצטער אחר כך. אבל אולי לאחרים יש ניסיון אחר משלנו. מעניין באמת מה יכתבו.
 
ומה מצבו החברתי עכשיו?

ביה"ס "גרץ" "הלל" ובכלל
בוקר טוב, יש לי הרבה שאלות בתור הורה המתלבט מה לעשות עם ילדו, חלקן קשורות למחוננות בכלל וחלקן לתוכניות הקיימות במערכת. 1. אחת הסיבות שלי לבחור באחד מבתי ספר אילו אינה עובדת המחוננות, כמו שמערכת החינוך שואפת לבינוניות ומטה, ואינה מכילה לא רק תכנים, אלה גם תקציבים מתאימים, בעוד שכיתות המחוננים זוכות לתקציבים נוספים ובכך יכולים לשפר קמעה את אפשרויות הלמידה. אך בחירה מעין זו יכולה להיות בעייתית לאור דברים שקראתי בפורום, כך שבעצם נשאלת השאלה, האם למצוא ביה"ס רגיל "טוב" (יש כזה??) ולהמשיך ולתגבר בחוגים נוסח אריקה לנדאו והעשרה ביתית, (היום בשבוע מחוץ לביה"ס הוא פשוט כנראה הדבר הרע ביותר שניתן לעשות), או ללכת לכיתת מחוננים על הבעיות שהיא יכולה ליצור (לחץ, תחרותיות, נידוי חברתי ועוד.) 2. נוכחתי כי אחת הבעיות הגדולות יותר בתחום היא שימור כישורי הלמידה, ונראה כי זו בעיה מרכזית. ילדים כאלו רגילים לא ללמוד והדבר עומד להם לרועץ בהמשך הדרך (תיכון ואוניברסיטה) מה ניתן לעשות כדי לשמר את היכולת הזו? 3. הייתי מעונין לשמוע דווקא את דעתם של ילדים מחוננים (הלומדים או סיימו לא מכבר) על התוכניות המורחבות של לימוד שבועי כגון ביה"ס "גרץ" ו"הלל". תודה הובריס
ומה מצבו החברתי עכשיו?
 

הובריס

New member
למה לא

מותר לשאול מאילו שיקולים? אנחנו
גם מתלבטים בזה עכשיו
למה לא
ישנן מספר סיבות למה לא: (לקוח משיחות עם אנשים ומקריאה) 1. בעיות בהשתלבות בחברה חדשה (וכאן מוצמדת כבר הסטיגמה לילד) 2. בגיל ההתבגרות מהווה בעיה יותר קשה (יוצאת עם מישהו קטן ממנה...) 3. קונה שקט לזמן קצר, בדרך כלל חצי שנה ולא פותר את המשך התיחסות המערכת אל הילד. הרבה בני גילנו שדברנו עימם (גילאי 30-40) סבלו בצורה מאוד קשה מהבחינה החברתית.
 
כן, העניין הוא

למה לא
ישנן מספר סיבות למה לא: (לקוח משיחות עם אנשים ומקריאה) 1. בעיות בהשתלבות בחברה חדשה (וכאן מוצמדת כבר הסטיגמה לילד) 2. בגיל ההתבגרות מהווה בעיה יותר קשה (יוצאת עם מישהו קטן ממנה...) 3. קונה שקט לזמן קצר, בדרך כלל חצי שנה ולא פותר את המשך התיחסות המערכת אל הילד. הרבה בני גילנו שדברנו עימם (גילאי 30-40) סבלו בצורה מאוד קשה מהבחינה החברתית.
כן, העניין הוא
שייתכן שדווקא בכיתת מחוננים הוא יסבול מבחינה חברתית, בעוד שגם בכיתה הבאה הוא ימשיך להיות, כנראה, "החכם של הכיתה" ומאחר ובעיה חברתית לא הייתה לו קודם בהחלט ייתכן מאוד שגם לא תהיה לו עכשיו. באשר ל"יוצאת עם מישהו קטן ממנה" - מה כ"כ טראגי בלצאת עם בנות מכיתה נמוכה יותר? זה גם ככה מה שרוב הבנים בגיל ההתבגרות עושים...
 

drorgi

New member
כיתת מחוננים

ביה"ס "גרץ" "הלל" ובכלל
בוקר טוב, יש לי הרבה שאלות בתור הורה המתלבט מה לעשות עם ילדו, חלקן קשורות למחוננות בכלל וחלקן לתוכניות הקיימות במערכת. 1. אחת הסיבות שלי לבחור באחד מבתי ספר אילו אינה עובדת המחוננות, כמו שמערכת החינוך שואפת לבינוניות ומטה, ואינה מכילה לא רק תכנים, אלה גם תקציבים מתאימים, בעוד שכיתות המחוננים זוכות לתקציבים נוספים ובכך יכולים לשפר קמעה את אפשרויות הלמידה. אך בחירה מעין זו יכולה להיות בעייתית לאור דברים שקראתי בפורום, כך שבעצם נשאלת השאלה, האם למצוא ביה"ס רגיל "טוב" (יש כזה??) ולהמשיך ולתגבר בחוגים נוסח אריקה לנדאו והעשרה ביתית, (היום בשבוע מחוץ לביה"ס הוא פשוט כנראה הדבר הרע ביותר שניתן לעשות), או ללכת לכיתת מחוננים על הבעיות שהיא יכולה ליצור (לחץ, תחרותיות, נידוי חברתי ועוד.) 2. נוכחתי כי אחת הבעיות הגדולות יותר בתחום היא שימור כישורי הלמידה, ונראה כי זו בעיה מרכזית. ילדים כאלו רגילים לא ללמוד והדבר עומד להם לרועץ בהמשך הדרך (תיכון ואוניברסיטה) מה ניתן לעשות כדי לשמר את היכולת הזו? 3. הייתי מעונין לשמוע דווקא את דעתם של ילדים מחוננים (הלומדים או סיימו לא מכבר) על התוכניות המורחבות של לימוד שבועי כגון ביה"ס "גרץ" ו"הלל". תודה הובריס
כיתת מחוננים
לדעתי עניין התקצוב של הכיתות הללו הוא שולי לחלוטין לעומת הגורמים האחרים במשוואה. מבחינה חברתית, העברה לכיתת מחוננים מנתק את הילד מסביבתו. בד"כ ביה"ס היסודי יש בו אלמנט "שכונתי" ברור. הילדים גרים בסמיכות זה לזה ויכולים לבלות יחד אחה"צ. במקרה של כיתת מחוננים הילים מגיעים מכל רחבי העיר, ובמיוחד בכיתות הנמוכות זהו גורם מגביל מבחינה חברתית אחה"צ. אינני יודע מה המצב בכיתות מחוננים אחרות, אך בכיתת המחוננים של ביה"ס גרץ יש אקלים חברתי קשה מאוד. הדבר ידוע לי ממספר מקורות, הורים שילדיהם לומדים/למדו שם וכן ממורים שמלמדים את כיתת המחוננים. תחרותיות חריפה ביותר, אגרסיה בין הילדים, התנשאות על תלמידים רגילים ועל חבריהם וכו'. בקיצור - לא מקום שהייתי שולח אליו ילד. בהילל, כך שמעתי, המצב טוב יותר. התועלת הלימודית - לדעתי לא מצדיקה. חלק מהתקציב (אולי רובו) מוקדש ליציאה יום בשבוע להעשרה, למשל במסגרת נוער שוחר מדע. האם יש שם תוכניות לימודיםייחודיות מותאמות במיוחד למחוננים? השיקול של הימצאות בחברת מחוננים אחרים - שוב במקרה הנ"ל הנזק רב בהרבה מהתועלת. העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא, שאם יש לך ספק, דבר עם ילדים מהמוסד האמור (גרץ הילל) והוריהם ותתרשם. לא מדברי היועצת או המנהלת, שלהן יש אינטרס ברור "למכור" את התכנית.
 
בגדול מסכימה עם הכתוב

כיתת מחוננים
לדעתי עניין התקצוב של הכיתות הללו הוא שולי לחלוטין לעומת הגורמים האחרים במשוואה. מבחינה חברתית, העברה לכיתת מחוננים מנתק את הילד מסביבתו. בד"כ ביה"ס היסודי יש בו אלמנט "שכונתי" ברור. הילדים גרים בסמיכות זה לזה ויכולים לבלות יחד אחה"צ. במקרה של כיתת מחוננים הילים מגיעים מכל רחבי העיר, ובמיוחד בכיתות הנמוכות זהו גורם מגביל מבחינה חברתית אחה"צ. אינני יודע מה המצב בכיתות מחוננים אחרות, אך בכיתת המחוננים של ביה"ס גרץ יש אקלים חברתי קשה מאוד. הדבר ידוע לי ממספר מקורות, הורים שילדיהם לומדים/למדו שם וכן ממורים שמלמדים את כיתת המחוננים. תחרותיות חריפה ביותר, אגרסיה בין הילדים, התנשאות על תלמידים רגילים ועל חבריהם וכו'. בקיצור - לא מקום שהייתי שולח אליו ילד. בהילל, כך שמעתי, המצב טוב יותר. התועלת הלימודית - לדעתי לא מצדיקה. חלק מהתקציב (אולי רובו) מוקדש ליציאה יום בשבוע להעשרה, למשל במסגרת נוער שוחר מדע. האם יש שם תוכניות לימודיםייחודיות מותאמות במיוחד למחוננים? השיקול של הימצאות בחברת מחוננים אחרים - שוב במקרה הנ"ל הנזק רב בהרבה מהתועלת. העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך היא, שאם יש לך ספק, דבר עם ילדים מהמוסד האמור (גרץ הילל) והוריהם ותתרשם. לא מדברי היועצת או המנהלת, שלהן יש אינטרס ברור "למכור" את התכנית.
בגדול מסכימה עם הכתוב
גם לגבי הכתה שלנו, אבל מסייגת - למדתי מהכרות של הרבה מקרים שונים, שזה תלוי בכיתה הספציפית. לעיתים יש דינמיקה קבוצתית מעולה והפרייה הדדית מועילה נעימה ומאתגרת, ולעיתים הדינמיקה שלילית ומשתקת וגועלית. תלוי בכיתה וכמו תמיד זה הרבה עניין של מזל. לכן אני חוששת שאין תשובה חד משמעית נכונה ויש הימור. השאלה הנכונה היא מה ההימור לעומת המצב הקיים - והאם מוצדק להמר בשאלה זו כדי לשנות מצב קיים שהוא גרוע באופן ודאי ואם הוא לא גרוע כלל - האם ההימור כדאי רק בשביל הסיכוי להצליח בו?
 

הובריס

New member
סיכום זמני

בגדול מסכימה עם הכתוב
גם לגבי הכתה שלנו, אבל מסייגת - למדתי מהכרות של הרבה מקרים שונים, שזה תלוי בכיתה הספציפית. לעיתים יש דינמיקה קבוצתית מעולה והפרייה הדדית מועילה נעימה ומאתגרת, ולעיתים הדינמיקה שלילית ומשתקת וגועלית. תלוי בכיתה וכמו תמיד זה הרבה עניין של מזל. לכן אני חוששת שאין תשובה חד משמעית נכונה ויש הימור. השאלה הנכונה היא מה ההימור לעומת המצב הקיים - והאם מוצדק להמר בשאלה זו כדי לשנות מצב קיים שהוא גרוע באופן ודאי ואם הוא לא גרוע כלל - האם ההימור כדאי רק בשביל הסיכוי להצליח בו?
סיכום זמני
ככה שיהיה קצת סדר (לפחות אצלינו בראש) 1. לריב עם המורה הקיימת והמנהלת על מנת שיתמכו ולספק לו חוברות וספרים מתקדמים, כך שעם סיום המשימות הכיתתיות יעבוד על הרחבות + חוגים והעשרות שלנו. יתרונות, חברה קיימת וללא שינויים כבדים למשפחה. חסרונות, לא ברור לאור השנה, שהמחנכת לא תסרס אותו עוד יותר ממה שעשתה. תמיכת המנהלת לא ברורה, למרות הרצון טוב, החינוך הוא "קיבוצי" (4 פעולות חשבון מספיקות לנהל את המשק) 2. לעבור ביה"ס באיזור המגורים ולהתפלל שהוא אכן "טוב", ולנסות להחיל שם סדרת לימוד. יתרונות, לא ברורים כ"כ, יש מעבר לחברה חדשה אך נשמר האיזון המשפחתי. חסרונות, מן הפח אל הפחת? 3. לעבור איזור מגורים לכיתת מחוננים. יתרונות, כיתה מאתגרת, כולל דברים שאין ביכולתי לספק לילד חסרונות, די הרבה, מעבר מגורים, סביבה חדשה לכל המשפחה, מחוייבות בעייתית (אם הענין כושל לחולטין מה עושים עכשיו) 4. הקפצת כיתה, נשקל ונדחה - פורט קודם 5. חוג יום בשבוע – קטלני יותר מהכל. מכל מה שקראנו זו האופציה המסיבה את הנזק הכי גדול. גם נקמה בית ספרית (של מורים ותלמידים) וגם לא לומדים בצורה המאפשרת סדר והעמקה ומדידה. הובריס
 
כמו בכל הדילמות הטובות

סיכום זמני
ככה שיהיה קצת סדר (לפחות אצלינו בראש) 1. לריב עם המורה הקיימת והמנהלת על מנת שיתמכו ולספק לו חוברות וספרים מתקדמים, כך שעם סיום המשימות הכיתתיות יעבוד על הרחבות + חוגים והעשרות שלנו. יתרונות, חברה קיימת וללא שינויים כבדים למשפחה. חסרונות, לא ברור לאור השנה, שהמחנכת לא תסרס אותו עוד יותר ממה שעשתה. תמיכת המנהלת לא ברורה, למרות הרצון טוב, החינוך הוא "קיבוצי" (4 פעולות חשבון מספיקות לנהל את המשק) 2. לעבור ביה"ס באיזור המגורים ולהתפלל שהוא אכן "טוב", ולנסות להחיל שם סדרת לימוד. יתרונות, לא ברורים כ"כ, יש מעבר לחברה חדשה אך נשמר האיזון המשפחתי. חסרונות, מן הפח אל הפחת? 3. לעבור איזור מגורים לכיתת מחוננים. יתרונות, כיתה מאתגרת, כולל דברים שאין ביכולתי לספק לילד חסרונות, די הרבה, מעבר מגורים, סביבה חדשה לכל המשפחה, מחוייבות בעייתית (אם הענין כושל לחולטין מה עושים עכשיו) 4. הקפצת כיתה, נשקל ונדחה - פורט קודם 5. חוג יום בשבוע – קטלני יותר מהכל. מכל מה שקראנו זו האופציה המסיבה את הנזק הכי גדול. גם נקמה בית ספרית (של מורים ותלמידים) וגם לא לומדים בצורה המאפשרת סדר והעמקה ומדידה. הובריס
כמו בכל הדילמות הטובות
אנחנו אף פעם לא יכולים לבחור אופציה מושלמת וצריך תמיד לנסות ולמקסם יתרונות. הכי חשוב לדעתי הוא לקבל היום את ההחלטה המושכלת הטובה ביותר בנתונים הקיימים, מתוך ידיעה שלא בטוח שנצליח יותר ממה שנפסיד. ולהיות מספיק אחראים, בוגרים, ושקולים לומר אחר כך אם טעינו - שעשינו את השיקול הטוב ביותר שיכולנו לנקודת הזמן של ההחלטה. אני תמיד חוששת יותר מאי בחירה ומאי עשייה מתוך פחד שההימור לא יצליח. זו דרכו של הימור - הוא כולל בתוכו חוסר וודאות.
 

קיטס

New member
אשמח לספר קצת על גרץ

סיכום זמני
ככה שיהיה קצת סדר (לפחות אצלינו בראש) 1. לריב עם המורה הקיימת והמנהלת על מנת שיתמכו ולספק לו חוברות וספרים מתקדמים, כך שעם סיום המשימות הכיתתיות יעבוד על הרחבות + חוגים והעשרות שלנו. יתרונות, חברה קיימת וללא שינויים כבדים למשפחה. חסרונות, לא ברור לאור השנה, שהמחנכת לא תסרס אותו עוד יותר ממה שעשתה. תמיכת המנהלת לא ברורה, למרות הרצון טוב, החינוך הוא "קיבוצי" (4 פעולות חשבון מספיקות לנהל את המשק) 2. לעבור ביה"ס באיזור המגורים ולהתפלל שהוא אכן "טוב", ולנסות להחיל שם סדרת לימוד. יתרונות, לא ברורים כ"כ, יש מעבר לחברה חדשה אך נשמר האיזון המשפחתי. חסרונות, מן הפח אל הפחת? 3. לעבור איזור מגורים לכיתת מחוננים. יתרונות, כיתה מאתגרת, כולל דברים שאין ביכולתי לספק לילד חסרונות, די הרבה, מעבר מגורים, סביבה חדשה לכל המשפחה, מחוייבות בעייתית (אם הענין כושל לחולטין מה עושים עכשיו) 4. הקפצת כיתה, נשקל ונדחה - פורט קודם 5. חוג יום בשבוע – קטלני יותר מהכל. מכל מה שקראנו זו האופציה המסיבה את הנזק הכי גדול. גם נקמה בית ספרית (של מורים ותלמידים) וגם לא לומדים בצורה המאפשרת סדר והעמקה ומדידה. הובריס
אשמח לספר קצת על גרץ
אבל כדי להתבטא בחופשיות אני מעדיפה לקבל את המייל שלך. אולי שכחנו שהפורום הזה פתוח לקהל הרחב, לך תדע מי קורא אותו... [email protected]
 
אפשרות נוספת

סיכום זמני
ככה שיהיה קצת סדר (לפחות אצלינו בראש) 1. לריב עם המורה הקיימת והמנהלת על מנת שיתמכו ולספק לו חוברות וספרים מתקדמים, כך שעם סיום המשימות הכיתתיות יעבוד על הרחבות + חוגים והעשרות שלנו. יתרונות, חברה קיימת וללא שינויים כבדים למשפחה. חסרונות, לא ברור לאור השנה, שהמחנכת לא תסרס אותו עוד יותר ממה שעשתה. תמיכת המנהלת לא ברורה, למרות הרצון טוב, החינוך הוא "קיבוצי" (4 פעולות חשבון מספיקות לנהל את המשק) 2. לעבור ביה"ס באיזור המגורים ולהתפלל שהוא אכן "טוב", ולנסות להחיל שם סדרת לימוד. יתרונות, לא ברורים כ"כ, יש מעבר לחברה חדשה אך נשמר האיזון המשפחתי. חסרונות, מן הפח אל הפחת? 3. לעבור איזור מגורים לכיתת מחוננים. יתרונות, כיתה מאתגרת, כולל דברים שאין ביכולתי לספק לילד חסרונות, די הרבה, מעבר מגורים, סביבה חדשה לכל המשפחה, מחוייבות בעייתית (אם הענין כושל לחולטין מה עושים עכשיו) 4. הקפצת כיתה, נשקל ונדחה - פורט קודם 5. חוג יום בשבוע – קטלני יותר מהכל. מכל מה שקראנו זו האופציה המסיבה את הנזק הכי גדול. גם נקמה בית ספרית (של מורים ותלמידים) וגם לא לומדים בצורה המאפשרת סדר והעמקה ומדידה. הובריס
אפשרות נוספת
לבדוק מורים ובתי ספר אחרים, למצוא משהו שמרגישים איתו טוב ולעבור דירה לשם... *** מהניסיון שלי, זה מאוד תלוי מזל, הדברים האלו. גם בכיתת מחוננים אפשר להיתקל במורים לא מוצלחים... כן כן, כיתת מחוננים איננה ערובה להנאה מהלמידה ולקידומו של ילד בבית הספר. הדבר היחיד שמשרת שתי מטרות אלו הן מורה עם שאר רוח שמתקשר היטב עם הילד שלנו. ואת זה ניתן למצוא (אם בכלל...) לאו דווקא בכיתת מחוננים. הבעיה היא שאיכותו של מורה ש"נופל עלינו" תלויה במידה רבה (רבה מידיי) במזל. מה שכן, אם רואים שזה לא זה, צריך לחפש מורים שכן מוצאים חן בעיננו ולפעול להעברת הילד שלנו לשם. כי לפני ה-כ-ל חשובה הכימיה שבין המורה לילד, חשובה האוירה בכיתה.
 

drorgi

New member
יום העשרה

סיכום זמני
ככה שיהיה קצת סדר (לפחות אצלינו בראש) 1. לריב עם המורה הקיימת והמנהלת על מנת שיתמכו ולספק לו חוברות וספרים מתקדמים, כך שעם סיום המשימות הכיתתיות יעבוד על הרחבות + חוגים והעשרות שלנו. יתרונות, חברה קיימת וללא שינויים כבדים למשפחה. חסרונות, לא ברור לאור השנה, שהמחנכת לא תסרס אותו עוד יותר ממה שעשתה. תמיכת המנהלת לא ברורה, למרות הרצון טוב, החינוך הוא "קיבוצי" (4 פעולות חשבון מספיקות לנהל את המשק) 2. לעבור ביה"ס באיזור המגורים ולהתפלל שהוא אכן "טוב", ולנסות להחיל שם סדרת לימוד. יתרונות, לא ברורים כ"כ, יש מעבר לחברה חדשה אך נשמר האיזון המשפחתי. חסרונות, מן הפח אל הפחת? 3. לעבור איזור מגורים לכיתת מחוננים. יתרונות, כיתה מאתגרת, כולל דברים שאין ביכולתי לספק לילד חסרונות, די הרבה, מעבר מגורים, סביבה חדשה לכל המשפחה, מחוייבות בעייתית (אם הענין כושל לחולטין מה עושים עכשיו) 4. הקפצת כיתה, נשקל ונדחה - פורט קודם 5. חוג יום בשבוע – קטלני יותר מהכל. מכל מה שקראנו זו האופציה המסיבה את הנזק הכי גדול. גם נקמה בית ספרית (של מורים ותלמידים) וגם לא לומדים בצורה המאפשרת סדר והעמקה ומדידה. הובריס
יום העשרה
לעניות דעתי יום העשרה אמנם אינו הפתרון האידיאלי אך בוודאי לא הייתי מכתיר אותו כ"קטלני מכולם". יש הרבה תכניות מחוננים מוצלחות מאוד של יום העשרה, והעובדה שהילדים שמחים מאוד להגיע לשם מדברת בעד עצמה. א.המורים שם בדרך כלל טובים, אפילו טובים מאוד. אלה בדרך כלל אנשים שאוהבים ללמד ויודעים לעשות זאת. למורים בתכניות ההעשרה אין קביעות, ורק הטובים ביותר נשארים במערכת. ב. באופן כללי, אני שותף לביקורת שלך על צורת הלימוד. אבל גם כאן, זה מאוד תלוי בתכנית (מנהל/ת התכנית) אני מכיר תכניות מחוננים שבהן יש נושאים רב שנתיים, למשל חשיבה מתמטית, ביולוגיה וכו'. (אגב ביקורת דומה ניתן להעביר גם על החוגים של אריקה לנדאו או נוער שוחר מדע) ג. ובנוגע לקביעה שלך כי ביה"ס "מתנקם" - שמעתי על מקרים כאלה אך למיטב ידיעתי זה החריג ולא המיעוט. לסיכום: נראה לי כי כמקרים רבים פתרון זה הוא דווקא "הכי פחות מזיק" (ואלי אילו מועיל. כאמור לעיל זה תלוי בילד, בביה"ס המזין ובתכנית ההעשרה עצמה. את שלושת אלה רק אתה מכיר.
 

סנדרין

New member
למדתי ביום העשרה, ../images/Emo142.gif

סיכום זמני
ככה שיהיה קצת סדר (לפחות אצלינו בראש) 1. לריב עם המורה הקיימת והמנהלת על מנת שיתמכו ולספק לו חוברות וספרים מתקדמים, כך שעם סיום המשימות הכיתתיות יעבוד על הרחבות + חוגים והעשרות שלנו. יתרונות, חברה קיימת וללא שינויים כבדים למשפחה. חסרונות, לא ברור לאור השנה, שהמחנכת לא תסרס אותו עוד יותר ממה שעשתה. תמיכת המנהלת לא ברורה, למרות הרצון טוב, החינוך הוא "קיבוצי" (4 פעולות חשבון מספיקות לנהל את המשק) 2. לעבור ביה"ס באיזור המגורים ולהתפלל שהוא אכן "טוב", ולנסות להחיל שם סדרת לימוד. יתרונות, לא ברורים כ"כ, יש מעבר לחברה חדשה אך נשמר האיזון המשפחתי. חסרונות, מן הפח אל הפחת? 3. לעבור איזור מגורים לכיתת מחוננים. יתרונות, כיתה מאתגרת, כולל דברים שאין ביכולתי לספק לילד חסרונות, די הרבה, מעבר מגורים, סביבה חדשה לכל המשפחה, מחוייבות בעייתית (אם הענין כושל לחולטין מה עושים עכשיו) 4. הקפצת כיתה, נשקל ונדחה - פורט קודם 5. חוג יום בשבוע – קטלני יותר מהכל. מכל מה שקראנו זו האופציה המסיבה את הנזק הכי גדול. גם נקמה בית ספרית (של מורים ותלמידים) וגם לא לומדים בצורה המאפשרת סדר והעמקה ומדידה. הובריס
למדתי ביום העשרה,

והיה נהדר. מחונן שלומד בכיתה רגילה לומד גם להסתיר את הכשרון שלו, מה שגורם לו להרגיש שונה, ובודד, גם אם הוא מוקף חברים ובעיקר אם לא. חבר או שניים מיום ההעשרה יכולים להפוך עולמות. הנקמה הבית-ספרית לא נוראית כל כך. תמיד יש מורה או שתיים שמתנכלות, תלמידים שלא משלימים, אבל זה פחות גרוע ממנת חלקו של מחונן שלא לומד ביום ההעשרה, ובאמת אפשר לחיות עם זה. תוכנית הלימודים - נהדרת. כמו שתגיד שאי אפשר ללמוד מחוג שבועי.
 

nikita j y

New member
../images/Emo80.gifאז ככה..

סיכום זמני
ככה שיהיה קצת סדר (לפחות אצלינו בראש) 1. לריב עם המורה הקיימת והמנהלת על מנת שיתמכו ולספק לו חוברות וספרים מתקדמים, כך שעם סיום המשימות הכיתתיות יעבוד על הרחבות + חוגים והעשרות שלנו. יתרונות, חברה קיימת וללא שינויים כבדים למשפחה. חסרונות, לא ברור לאור השנה, שהמחנכת לא תסרס אותו עוד יותר ממה שעשתה. תמיכת המנהלת לא ברורה, למרות הרצון טוב, החינוך הוא "קיבוצי" (4 פעולות חשבון מספיקות לנהל את המשק) 2. לעבור ביה"ס באיזור המגורים ולהתפלל שהוא אכן "טוב", ולנסות להחיל שם סדרת לימוד. יתרונות, לא ברורים כ"כ, יש מעבר לחברה חדשה אך נשמר האיזון המשפחתי. חסרונות, מן הפח אל הפחת? 3. לעבור איזור מגורים לכיתת מחוננים. יתרונות, כיתה מאתגרת, כולל דברים שאין ביכולתי לספק לילד חסרונות, די הרבה, מעבר מגורים, סביבה חדשה לכל המשפחה, מחוייבות בעייתית (אם הענין כושל לחולטין מה עושים עכשיו) 4. הקפצת כיתה, נשקל ונדחה - פורט קודם 5. חוג יום בשבוע – קטלני יותר מהכל. מכל מה שקראנו זו האופציה המסיבה את הנזק הכי גדול. גם נקמה בית ספרית (של מורים ותלמידים) וגם לא לומדים בצורה המאפשרת סדר והעמקה ומדידה. הובריס
אז ככה..
בקשר לכיתת מחוננים.. קודם כל, איפה אתם גרים? כי לעבור דירה זה דבר די רציני.. אני עכשיו סיימתי את "הלל", והמצב החברתי הוא רגיל לחלוטין.. ז"א, זה כמו בכל כיתה רגילה, אין תחרותיות מיוחדת ובכלל, רוב הילדים בכיתה לא "חורשים" למבחנים ולא לומדים כל היום, אלא מתנהגים כמו ילדים בכיתות רגילות, אבל ההעשרות נהדרות: בכיתה ה' ו-ו' היו לנו קורסים באוניברסיטת תל-אביב, ואחר כך היו לנו ימי עיון, ובכלל יש הרבה יותר העשרות למחוננים, ולדעתי זה מעולה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה