ברכות לפתיחת הפורום

ברכות לפתיחת הפורום../images/Emo39.gif

אני נמצאת כרגע בפרשת דרכים ואשמח לקבל עזרה בפריסה. אני בת 28, מובטלת, סיימתי לימודים לפני כחודש במקצוע שאני מאוד אוהבת. השבוע קיבלתי הצעה מחברה טובה לפתוח איתה בית קפה והרעיון קוסם לי מאוד, אבל אני גם מפחדת שזה קצת גדול עלי מבחינה כלכלית. רציתי לדעת אם זה הכיוון שאני צריכה ללכת בו, האם זה מתאים לי או שאני צריכה לותר על זה?
 

צוף3

New member
ערב טוב ../images/Emo98.gif

את יכולה לעשות את פריסת הלב הזוהר, ולשאול: האם פוטנציאלי עבורי לפתוח בתקופה זו בית קפה? אנא העתיקי גם את עמדות השאלה כפי שמופיעים בדף הפריסות, לצד שמות הקלפים. בהצלחה!
 
ובכן...

שאלתי את השאלה: האם פוטנציאלי עבורי לפתוח בתקופה זו בית קפה? וזה מה שיצא: 3 = גורמי שינוי -שבע חרבות 2 = הסביבה- 4 = התפתחות אביר מטבעות עשר חרבות 7 =תוצאה סופית אביר הגביעים 1 - השואל 5 צריך לדעת גלגל המזל אס הגביעים 6 - שאיפות פנימיות שבעה גביעים
 

צוף3

New member
הי שלומצי ../images/Emo140.gif

האם פוטנציאלי עבורי לפתוח בתקופה זו בית קפה? 1. השואל - גלגל המזל 2. הסביבה - אביר המטבעות 3. גורמי שינוי - 7 חרבות 4. התפתחות - 10 חרבות 5. צריך לדעת - אס הגביעים 6. שאיפות פנימיות - 7 גביעים 7. תוצאה סופית - אביר הגביעים סיימת את הלימודים ואולי ציפית שייפתחו בפנייך יותר אפשרויות, או כך האמנת. את מסתדרת טוב עם ריבוי של אפשרויות: צריכה שיהיה לך מבחר אופציות כדי ללקט את הטובה ביותר, וכרגע המצב אצלך שונה, את מרגישה שאם לא תלכי על בית הקפה את עלולה לדרוך במקום, ואולי גם סביבתך חושבת כי הגיע הזמן להתקדם מבחינה כלכלית אחרי הלימודים ולא להיתקע. ייתכן גם שהסביבה (והכוונה לדמויות משפיעות בחייך) לא חושבת שבית הקפה פוטנציאלי עבורך, ושעלייך למצוא משהו שמתאים יותר למה שלמדת ולהתחיל להתקדם. ניכר בפריסה כי יש כאן מניעים ושיקולים רגשיים מאוד - אמרת שאת פותחת בית קפה עם חברה: האם זו חברה קרובה או ידידה? האם את משוכנעת כי השותפות בינכן תצליח? אולי מדובר בחברות כה קרובה ואת רוצה להיות שותפה לבית הקפה עם חברתך כי זו נראית לך חוויה לפתוח איתה עסק, והעניין כל כך מלהיב אותך, עד שאת שמה בצד את הסיכונים ואת ההשלכות. את מיוצגת ע"י גלגל המזל - מתחילה פרק חדש בחייך וניצבת בפני החלטה חשובה שבעניינה עליך להכריע. את צריכה להיות מודעת כרגע לגורלך, לאפשרויות הניצבות בפנייך ו"נוחתות" עלייך ולחשוב כיצד הם ייקדמו את עתידך. בית הקפה פוטנציאלי בעיקר מבחינה ריגשית עבורך - לאו דווקא מהבחינה הכלכלית. הכוונה היא שזה ייתן לך ערך מוסף רגשי - נפשי אולם לאו דווקא סכומי כסף גדולים להפקיד בבנק, ולכן קלף כמו גלגל המזל בא לומר לך שאת צריכה להחליט מה את מחפשת עבור עצמך, ואילו תחומים בחייך את כרגע מעוניינת לפתח ולשים לפני תחומים אחרים (פרנסה מול סיפוק אישי, כדוגמא). ייתכןגם שבית הקפה יציב בפנייך אפשרות רומנטית נהדרת. הפריסה מעניקה לך גם טיפים: ההתפתחות לא תהיה קלה בכלל, נהפוך הוא. חבלי הלידה יהיו ארוכים וקשים ויביאו אותך לתחושה של כישלון והרס בכל המובנים. אחרי הצרות ייתבהרו השמיים ואת תהיי מאוד מסופקת מבחינה ריגשית, אך תיאלצי לעבור מס' "מכות מצרים" לפני כן. פועלים בך כרגע גורמי שינוי חזקים, ואת כלל אינך מחוברת לעצמך ולרצונות שלך. היתי אומרת שאת די מבולבלת וחשה מתוסכלת מכך שאינך יודעת לאן מועדות פניך ואילו החלטות עליך לקבל. יכול להיות שאת לא כנה עם עצמך למעשה, ומסרבת לתת לעצמך את האפשרות ללכת בעקבות חלום או מה שנראה לך נכון כרגע, בגלל סיבות שהן לא ממש מהותיות. החזרה של האברים ומספרי השבע רומזים על צורך באינטימיות שלך עם עצמך כרגע: לשבת, לעשות חושבים וללכת בסופו של דבר לפי הלב ולפי מה שאת רוצה באמת מבפנים, בלי קשר לסביבה. לעשות את הצעד, לכאן או לכאן. כמו כן צפויות חדשות הקשורות אליך, ולכן אולי דברים או נתונים הקשורים לבית הקפה ישתנו בקרוב ובעייתך תיפתר מעצמה. מאחלת לך הרבה הצלחה בכל מה שתבחרי, ואשמח לשמוע את תגובתך.
 
היי צוף...

תודה על התשובה. לעניין הפריסה אני יכולה להגיד שהרוב הוא די נכון ומדהים. אני קוראת את מה שכתבת וזה מחייב אותי לשאול שאלות לגבי רצונותיי ושאיפותי וזה די מבלבל. מאוד התחברתי לחלק האחרון של התשובה: "את די מבולבלת וחשה מתוסכלת מכך שאינך יודעת לאן מועדות פנייך ואילו החלטות עליך לקבל". הרצון שלי היום הוא לקנות בית משלי יחד עם בן זוגי וזה משהו שאני מרגישה אותו מאוד חזק אבל אין לי אפשרות לעשות אותו מבחינה כלכלית ועוד סיבות וזה נורא מתסכל אותי. ופה גם נכנס עניין בית הקפה שאם זה יקרה זה יבוא על חשבון הבית ואני באמת צריכה לעשות חושבים. אני אשמח אם תוכלי לכוון אותי לשאלה אחרת לגביי ולגבי בן זוגי (שמחפש עבודה יותר משנה) - לגבי העתיד שלנו, האם זה נכון עכשיו לחשוב על קניית בית או לרדת מזה וללכת בכיוון אחר.
 

צוף3

New member
שלום שוב ../images/Emo98.gif

תודה רבה על תגובתך. ראשית כל, לפני כל פריסה באשר היא: האם מצבכם הכלכלי בכלל מאפשר לכם כרגע להתמודד עם קניית בית?
 
ושוב שלום...../images/Emo140.gif

אני אפרט יותר ברור מה אני מנסה לשאול: אני ובן זוגי החלטנו שנינו שהגיע הזמן לצעוד קדימה. אלא מה, בן זוגי כבר שנה מחפש עבודה במקצוע שהוא למד והוא לא מצא וזה גורם לו לתסכול גדול ודכאון ומצבי רוח. כרגע הוא עובד באבטחה. אני כרגע בבית מרצון וחיה בינתיים על פיצויים ודמי אבטלה ובקרוב אני אמורה להתחיל קורס של הלשכה. שנינו מאוד רוצים לעזוב את האזור שאנו גרים בו עכשיו ולעבור לאזור אחר ולקנות דירה. ברור לי שמצבנו הכלכלי כרגע לא מאפשר את זה, אבל אני כן רוצה להתחיל בחיפושים אחר דירה וגם אחר מקומות עבודה לבן זוגי באותו אזור. אני יודעת שקניית דירה זה לא עניין שמתבצע מהיום למחר ולכן אני חושבת שאנחנו צריכים לפחות להתחיל לחפש, לעשות צעד אחד לקראת השינויים ואז בתקווה שדברים יסתדרו. העניין הוא שבן זוגי בגלל מצב רוחו הירוד הוא די פאסיבי היום ולא מוכן לעשות כלום. השאלה שלי היא האם יש באופק שינוי כלשהו לגבינו (חתונה, דירה, עבודה) או שאני צריכה לרדת מכל הרעיון כרגע ולתת לזמן לעשות את שלו? מקוה שהדברים לא ארוכים מדי וברורים.
 

צוף3

New member
הי שוב ../images/Emo13.gif

דברייך ברורים מאוד, ובלי קשר לפריסה - כהמלצה אישית, אני הייתי מחכה עד שלשניכם תהיה לפחות עבודה ומשכורת קבועה ויציבה ורק אז חושבת בכלל על רעיון של קניית דירה, מה עוד שאת אומרת שעוד לא התחתנתם בכלל, אז למה למהר? אבל זו אני. את יכולה לשאול: האם נכון ומתאים לי ולבן זוגי לקנות דירה בחצי שנה הקרובה? סיכום פריסת שאלה - סה"כ 7 קלפים + קלף מסכם בהצלחה
 
אז ככה...

אני רק רוצה לציין שלשנינו לא בוער להתחתן והחתונה תבוא בעקבות קניית הדירה. שאלתי את השאלה: האם נכון ומתאים לי ולבן זוגי לקנות דירה בשנה הקרובה? (שיניתי מחצי שנה לשנה, מקוה שזה בסדר) וזה מה שיצא מימין לשמאל: שש חרבות מיזוג מלך המטבעות שמונה מטות ארבע חרבות חמש חרבות שני גביעים סיכום: אוהבים תודה.
 

צוף3

New member
הי שלומצי ../images/Emo8.gif

האם - שש חרבות נכון - מיזוג ומתאים - מלך המטבעות לי - שמונה מטות ולבן זוגי - ארבע חרבות לקנות דירה - חמש חרבות בשנה הקרובה - שני גביעים סיכום: אוהבים ראשית כל, ייתכן שעליכם להתייעץ עם אדם שהוא בעל סמכות לגבי הנושא ולקבל ממנו המלצה (יועץ השקעות, מנהל בנק, אדם שאתם סומכים עליו). את צודקת בתחושותייך: מאוד נכון ומאוד מתאים עבורכם לקנות דירה, אך הדילמה הכלכלית לא תיפתר. קלף האוהבים בפירוש מגיע כאן כקלף אזהרה: כיום אתם ביחד וטוב לכם אחד עם השני, מעבר לדירה חדשה עלול להעלות בעיות חדשות על פני השטח ולהכניס את הקשר לקונפליקט ולדילמה חזקה שהיום אינכם מתמודדים איתה. את בחורה שחפשת דינמיות ושינויים בחייך, ואינך יכולה לסבול את התחושה של לדרוך במקום. את רוצה לבצע שינוי ושהשינוי יהיה מהיר כבר ושיקרה, אין לך עוד הרבה סבלנות לחכות. את רוצה לראות את הקשר בינכם מתקדם והשיגרה הזו והפאסיביות (בעיקר שלו) מטריפה אותך. בן זוגך מתואר ע"י קלף 4 חרבות: הוא אכן מאוד פאסיבי ואינו מחובר למציאות ואלייך כבר תקופה לא קצרה, ממש כפי שתיארת את. הניגוד בין שניכם כרגע כל כך גדול, שנדמה לך שמעבר לדירה ודיבורים על הנושא יהיה צעד אקטיבי שתיקחי ושיעיר קצת את הקשר בינכם, ובעיקר יעיר אותו משנת החורף הארוכה שלתוכה צלל. בעמדת הלקנות דירה יצא קלף 5 חרבות, אותו אני רואה כבעייתי, משום שהוא משקף את העובדה שהדירה היא רק "תירוץ" למשהו אחר: המסר של הקלף בהקשר של הדירה הוא, שעליך ללמוד להשלים עם המגבלות הקיימות כרגע בבן זוגך ובחייך לפני שתעשי כל צעד באשר הוא. גם אם תרכשו דירה, מגבלותיו של בן הזוג יישארו בעינן, ואת עלולה שוב לחוש לא מסופקת מהפאסיביות ומהמצב, ולכן עליך לחשוב טוב טוב עם עצמך אם הדירה אינה רק תירוץ ל"העיר את הדובים" ולהכניס משהו חדש לחייכם ולזוגיות - לתוות את הכיוון שאליו הקשר הולך באמצעות דירה זו. השנה הקרובה תהיה בהחלט טובה כדי להתחיל בתהליך של קניית דירה, אך כפי שציינתי, הפריסה בהחלט קוראת לך קודם כל להשלים עם המצב ולבחון אם רצונך האמיתי כרגע הוא דירה משלכם, או פשוט קשר אקטיבי יותר בינכם, משום שקניית הדירה בהחלט תכניס לחייכם דילמות שכרגע אינכם נאלצים להתמודד איתן, ובעיקר עבורך, ולכן יש צורך לפתור תחילה מספר דברים עם עצמך ולהשלים איתם. מה את אומרת?
 
וואו....

צוף, איזה יופי. ממש התחברתי למה שכתבת. אני באמת בחורה שצריכה שינויים ודינמיות והשהייה באותו בית 5 שנים התחילה "לשעמם" אותי ומפה כנראה נובע הצורך החזק לקניית בית. כל השאר גם נכון מאוד והקלפים כנראה צודקים: אני באמת צריכה קודם כל להשלים עם מצבו הנוכחי של בן זוגי, להירגע, לחשוב פחות באינטנסיביות על קניית דירה ולא לתת לזה להלחיץ אותי ועם הזמן זה יקרה. כרגע אני מגיעה לנושא הזה ממקום של חולשה וזה לא נכון. גם מרגיע לקרוא שהשנה הקרובה אכן תהיה טובה לקניית דירה, אך זה צריך לבוא ממקום אחר. תודה רבה על העזרה.
 
עוד משהו קטן ../images/Emo70.gif

אחלה פירוש, צוף3! שלומצי: את מאופיינת ע"י האש ואילו בן הזוג ע"י האינטלקט, הרציונליות. הוא רואה את הדברים כפי שהם בדיוק - רואה א המציאות בלי לייפות אותה, ואת הולכת יותר לפי הרגש והאמוציות, אופטימית הרבה יותר ממנו. במקביל כך גם ההתייחסות של כל אחד ממכם לדירה: הוא לא רואה בזה צורך עכשיו, וכמו שצוף3 אמרה הוא בתקופה מאוד מאוד פאסיבית, ואילו את רוצה לרוץ עם הרעיון ומה שיהיה יהיה - העיקר לשנות ולהתקדם.
 
למעלה