ברכות לפתיחת הפורום (-:

רותי ב.

New member
ברכות לפתיחת הפורום (-:

מודעות זה בכלל חשוב נורא, פנימית כמו גם מודעות לסובב אותנו ולזולתנו, וליונית, את ריגשת אותי באמת עם הסיפור שלך, שהזכיר לי כל כך סיפורים שלי בהקשרים דומים ושונים. מקווה שיהיה הרבה ענין בפורום, ואבוא לבקר. (-:
 

michalmandel@

New member
המלצה

אהרון 5 היקר! לפי כללי ההתנהגות בפורום זה אני מנועה מלהגיב בכתב ובצורה מדויקת על הודעתך. אם ישנה בעיה אישית שאינך יכול לשתף אותנו בה אנא צור איתי קשר לדואר האלקטרוני שלי ושם תקבל תשובה. אז שיהיה לך יום טוב. מיכל
 

michalmandel@

New member
מודעות פנימית הסבר

רותי שלום! תודה עבור התגובה. בהמשך שיחותנו אנסה להסביר למשתתפים מהיא מודעות פנימית כמו שהיא מצטיירת בעיניי. יש לקחת בחשבון שההתעסקות בנושא היא אישית כל אחד לוקח את הכתוב ומפרש אותו לפי הבנותו.אבל העבודה היא של האדם עצמו. על מנת לא להשמע מבקרת ושופטת אני אציג את הנושא כשאלה וכל אחד יוכל להגיב עליה לפי הבנתו וכך יתפתח הנושא. לדוגמא: אני יושבת במסעדה, נכנס אדם אשר אנני מכירה. מיד ברגע שאני מביטה בו אני נתקפת בכעס עד כדיי מצב של רצון עז להכות אותו. מדוע זה קורא לי? הרי אני לא מכירה את האדם? אשמח לקבל תשובות ולפתח את הנושא. מיכל.
 

רותי ב.

New member
לדעתי יכולות להיות המון

סיבות לכעס, ולרצון העז להכות אותו. חלק מהסיבות לא בטוח שנדע להסביר לעצמנו, אולי באמת אם המודעות שלנו לעצמנו היא כה `מדויקת` נדע להסביר, אך לרוב לא. לרוב נתרץ את הרצון הזה, את הכעס בכך שנאמר שהאיש מזכיר לנו מישהו, משהו, דמות או מצב. אולי משהו בו עצמו, אולי תנועה מסוימת, אולי היינו מגיבים בכעס כלפי מישהו אחר, כלפי מישהי, כלפי המלצרית, נאמר, אילולא אותו אחד נכנס. כל דבר כזה מבטא דבר מה שונה בתוכנו. לדעתי מודעות עצמית, היא נסיון לקרוא לדבר הזה בתוכנו בשם, להכיר אותו, ולדעת איך להתמודד איתו, להתחבר אליו, לקיים דו-שיח איתו (עם הדבר בתוכנו). זה, ועוד כל מיני דברים שתקצר היריעה מלכתוב.
 

michalmandel@

New member
בינגו

רותי הי! את גדולה סןף סוף משהוא מתחיל לרדת לסוף דעתי. טוב אז אני מיצגת זוית ראיה מסוימת וזכותכם לא לקבל אותה. האדם שנכנס למסעדה לא אמר מילה. היתה לו שפת גוף מסוימת, התנהגות מסוימת הוא פיזר אנרגיה לחלל החדר. כל אלה מספיקים לי. למעשה אני לא כועסת עליו אלא אני כועסת על עצמי בלבד. אדם זה מזכיר לי את חולשותיי ואת פחדי. אדם זה משקף לי את הבבואה שלי כמו בתוך מראה. הוא עושה לי רפלקציה. ברגע שאני לומדת להכיר את עצמי לקבל את חולשותי ולהכיר בהם אז אף אחד לא יכול להכעיס אותי יותר. חוץ מזה כעס זה דבר שמרעיל את הגוף ויוצר מחלות: החל מבעיות מעיים, אולקוס ועד מחלת הסרטן. אם אקח את המילה סרטן ואנסה להשתעשע באותיות אקבל את המסר הבא. סרטן= הסר טינה. כלומר הדרך להרפא ממחלת הסרטן בדרך המודעות הפנימית היא להסיר טינה להסיר כעסים.הרמב``ם אמר הדומה ירפא את הדומה. נדמה לי שישנה אפילו תפילה ביהדות שמדברת על הנושא:`` הסר כעס מלבך והעבר ראה מבשרך`` אז חברה תפסיקו מהיום לכעוס אחד על השני, תפרגנו יותר. כעס לא טוב לבריאות. להתראות מיכל.
 

מישל 27

New member
מסכימה עם הכתוב ורוצה להוסיף

עם הזמן החולף והתעמקותי בנושא הבנתי שהאדם שניצב מולי הוא ההישתקפות שלי...אני חשה את זה עם כל שעובר...הדברים שמכעסים אותי כשהם נאמרים ע``י אנשים אחרים. הם אותם הדברים שאני אומרת לעצמי (הדברים שאני לא אוהבת בתוכי)
 
למעלה