גאווה לחרשים יברוך אל חרש..

אייני

New member
כן, אני יודע...

בגלל זה כתבתי לו שהמזל שלו הוא שרוב הסיכויים שהוא לעולם לא יגלה שטעה. מה שמפתיע אותי זה שרוב החרשים המסמנים לא נגד השתל כי יש סיכוי שייכשל, אלא דווקא כי יש סיכוי שיצליח. לא הצלחתי להבין עד עכשיו למה אדם מושתל לדעתם לא יכול להנות מכל העולמות, כמו שאני ועוד מושתלים עושים - אנחנו גם בחברת החרשים וגם בחברת השומעים, נהנים מכל העולמות ומרוויחים מכולם... לדעתי, הסיבה לזה היא שהם לא רוצים לדעת שהם טעו כל השנים ושיש עולם "מחוץ למערה", וזה ממש חבל...
 
אם זאת לא החלטה אז מה זה?

זה החלטה לתת לבנאדם לחיות את חיו באושר. כי יש חירשים שטוב להם בחברה וטוב להם עם הלקות בשמיעה והם מקבלים באהבה את מה שהטבע נתן להם. אז למנוע את זה מהילד שלי?! ואני מבינה מצוין מה זה שתל, אני גם מומעדת לשתל, אבל בינתיים לא עושה אותו כי יש לי עדיין שרידי שמיעה וחבל לאבד אותם אם השתל לא יקלט. מה גם שאני בכלל לא אוהבת איך שהשתל נראה על הראש, ולכן לדעתי כדאי לחכות כמה שנים כי כידוע היום מקטינים כול דבר.
 

moran f

New member
זו התחמקות

לא משנה כמה תתאמצי להכחיש את זה, יש הבדל בין שתל בגיל צעיר לבין שתל בגיל מבוגר. להגיד "אני אתן לו להחליט כשהוא יגדל" זו התחמקות מלהחליט אם להשתיל או לא, וזה מונע מהילד את היתרונות של השתלה בגיל צעיר. תפקיד ההורים הוא להחליט החלטות כאלו בדיוק.
 
אני לא מכחישה שום דבר

מה הכחשתי בדיוק??? אני יודעת שיש להשתלה יתרונות אם משתילים בגיל צעיר אבל שוב, לומדים!!!! כמו שלומדים מתמטיקה ולקרוא ולכתוב, לומדים לשמוע! בשבילך זה התחמקות בשבילי זה לתת לבנאדם את החופש להחליט מה טוב לו.
 

moran f

New member
למבוגרים קשה יותר ללמוד

ונניח שהילד בגיל 18 יבחר לעבור את השתל ויגיד לך "חבל שלא עשיתם את זה כשהייתי תינוק, כך היה לי קל יותר היום" - מה תחשבי?
 
הורות זה מקצוע מאוד קשה גם ככה

אני בעד שכל אחד יחליט בעצמו לעצמו מה הכי טוב לילד שלו! כיוון שזה לא פשוט,אבל כולנו לוקחים החלטות בחיים ולא יודעים מה יהיו התוצאות בעתיד. תחשבי שהיה יכול להיות מצב הפוך...אולי השתל הזה לא יהיה לו טוב והוא יתבאס ממנו או להפך יעשה לו דברים אחרים שבכלל לא חשבת עליהם. ואז הוא יגיד לך חבל שעשית לי את זה...
 

אייני

New member
אכן, אבל בנושא הזה לפעמים

חייבים להמר. ואם רוב הסיכויים שהשתל כן יעזור לו (אחרי הכל, כמעט בטוח שזה יצליח) אז לא יותר נבון להמר בעד כל הסיכויים, מאשר כנגדם?
 

moran f

New member
הכל יכול להיות

אני מסכימה שזו החלטה של ההורים וכל זוג הורים יחליט בעצמו. אבל נופו טוענת שההחלטה צריכה להיות של הילד למרות העובדה שבכך בעצם מתבטלים היתרונות של החלטה בגיל צעיר. זה הרקע לשאלה שלי. אם היה מדובר על הורים שבחרו לא לתת לילדם שתל לא הייתי שואלת את השאלה.
 
אני יענה לו

שזה כי רציתי שהוא יחליט בעצמו מה טוב לו. וואלה יש לי הרבה חברים חירשים שעברו את הניתוח ומעולם לא שמעתי אותם מתלוננים על הגיל שבו הם עשו את הניתוח. ואגב, אני לא אתן לילד שלי לחכות עד גיל 18.
 
עד מתי שיהיה לו שיקול דעת

נראה לי שכבר אמרתי את זה בהתחלה. כשהוא יהיה מסוגל להחליט בעצמו. בשביל מה אתם מנתחים כל דבר שאני אומרת ומנסים לרדת לעומק המשמעות של המילים שאני כותבת מה כל כך משעמם לכם בחיים? אתם רוצים להגיד שאני אהיה אמא חרא שמחליטה החלטות בשביל הילדים שלי בבקשה הנה אני אמא חראית שתחליט החלטות בשביל הילדים שלה ולא תתן להם להחליט בעצמם שום דבר ולחיות חיים מאושרים \ סבבה מרוצים זה מה שרציתם לשמוע??????
 

moran f

New member
את מה שאני רוצה להגיד, אני אומרת

אם לא אמרתי שאת תהיי אמא חראית, אני כנראה לא מתכוונת להגיד את זה. מפתיע, לא? למקרה שזה לא ברור - אני לא יודעת איזו אמא תהיי. אף אחד לא יודע. מלבד מקרים מאוד קיצוניים זה משהו שמגלים בדיעבד. מעשית? רוב ההורים בסדר - אין הורים מושלמים ורוב ההורים גם לא נוראיים. שגיאות כולם עושים. יש כאן כמה בעיות. הראשונה היא שהגיל שבו יש לילד שיקול דעת מספיק כדי להחליט הוא גיל שבו מאבדים את היתרונות של השתלה בגיל צעיר. יותר מזה - הגיל הזה מאוד אמורפי, ויש שלב שבו נראה שילדים מספיק מבוגרים בשביל להחליט בעצמם, אבל ההחלטות שלהם הוטות להיות מונעות משיקולים לא נכונים. אחד מתפקידי ההורה הוא ללמד את הילד להתייחס לשיקולים הנכונים והחשובים ולא להחליט ע"פ גחמה או שיקולים לא רלונטיים. בשביל מה אנחנו מנסים לרדת לעומק הדברים? מבחינתי, לפחות, ככה מנהלים דיון. אם זה לא מוצא חן בעיניך את מוזמנת לא להשתתף בדיון איתי.
 
מזה השטויות האלה

הבנתי הבנתי למה להסביר כול הודעה שניה? ככה מנהלים דיון? נתקעים על דבר אחד 50 הודעות וחוזרים על אותם דברים שוב ושוב? סבבה אם זה הדרך שלך לנהל דיון, להבא אני אדע כבר איפה לעצור.
 

moran f

New member
יש הרבה דרכים לנהל דיון

אם את ממשיכה לחזור על הטיעון שלך ולהתעלם מטיעוניהם של אחרים, הדיון באמת יהיה "חוזרים על דברים שוב ושוב".
 

תאנה 2

New member
דעתי

אני אמא לילד מושתל בן 3, הוא הושתל בגיל שנה וחצי. כשגילינו שהילד חירש, נפגשנו ושוחחנו עם ליקויי שמיעה רבים וגם עם הורים לילדים לקויי שמיעה. היה לי ברור שצריך לעשות את הניתוח מוקדם ככל הניתן כדי לאפשר לילד להרויח את הצלילים שהוא לא מכיר. זמן קצר אחרי חיבור השתל כבר היה אפשר לראות שהשמיעה שיפרה מאד את איכות החיים של הילד שלנו.
 
אגב, הזנחה?!

מה זה הזנחה??? אתה בכלל יודע מה זה הזנחה? התחמקות מקבלת החלטות? לתת לילד להחליט מה שטוב לו זה התחמקות?! לתת לילד חיים מאושרים עם הגוף שהוא רוצה זה הזנחה והתחמקות?? על מה אתה מדבר?!
 
עדיף שתפסיקי עם הרגישות

לדעתי, אנחנו מנהלים דיון ענייני. בדיון ענייני כל אחד מביע את דעתו ואין צורך להיעלב או להתרגש. לעצם העניין - יש הבדל בסוג ההחלטה של ההורה. אם ההורה מחליט שהוא רוצה שהילד יהיה חרש כי ככה יכיר אנשים מיוחדים, וההורה מעוניין שתחילת חייו יהיה חרש ואח"כ יהיה יותר-שומע, זוהי החלטה ששקלו בה את היתרונות והחסרונות של השתל, והגיעו למסקנה. אין בהחלטה כזו כל בעייה. אם ההורה לא מתעניין בהבדל בין שתל בגיל צעיר וגיל מבוגר, מחליט שלא להחליט עכשיו, אומר לעצמו שזו הבעייה של הילד ושישבור את הראש לבד (למרות ההבדל בין שתל בגיל צעיר וגיל מבוגר) - זוהי הזנחה. ילד בגיל צעיר ביותר - אינו יכול להחליט "מה טוב בשבילו", ולצערי זהו הגיל שבו צריך לקבל את ההחלטה. וזהו תפקידו של ההורים. דרך אגב, מי שלא שומע - מפסיד עולם ומלואו. יכול להיות שהוא לא מודע לזה, אבל זה מה יש. כשמכשירי השמיעה לא מתפקדים כראוי, או כשיש רק אחד, יש הבדל עצום באפשרויות הקליטה של הסביבה. מנסיון. נ.ב. מי שדובר אנגלית מוזמן לבקר באתר של האחיין שלי שעבר שתל קוכליאלי בשתי האוזניים.
 

תאנה 2

New member
אני יכולה להבין את חירשים

שחיים בקהילה הסגורה שלהם. לפעמים אנשים שומעים הם חסרי סבלנות ולא תמיד מאירי פנים. לא תמיד מוכנים לדבר לאט וברור. בקהילת החירשים קל להם להתבטא ולהבין. אני בטוחה שקריאת שפתיים מעייפת הרבה יותר משפת סימנים. לגבי הילד שלהם, גם אני לא מוצאת סיבה לתת אופציה לאופקים חדשים. נראה לי שההורים החירשים חוששים שבנם השומע יעלה עליהם ביכולותיו בגיל צעיר ולא יהיה להם חלק בעולמו.
 
למעלה