האם אנחנו יודעים להתלבש?

האם אנחנו יודעים להתלבש?

דנה דרבינסקי-טיקולסקר, עורכת האופנה של וואלה, באה בטענות למתלבש הישראלי. וכך היא כותבת: "ערימות של בשר לבן, עור שהוא כבר מזמן לא מושלם, וירכיים מזיעות שייראו יותר טוב מתחת לחצאית ארוכה, נחשפים לציבור. והשאלה היא למה להתפשט?" ועוד ציטוט: "בינתיים, המשמיצים ייהנו לדבר על הבחורות עם הפלטפורמות הגסות והשחורות, על הגופיות הצמודות מדי עם הנצנצים ועל חולצות הבטן ששוטפות את הרחוב הישראלי ועל הבחורים שלובשים מכנסי דגמ"ח עם כיסים נפוחים באורך שבע שמיניות וחולצת טי ענקית, ונראים מרושלים וסרוחים". והשאלה היא האם אתן מסכימות איתה?
 

רעותה10

New member
בהחלט כן

אני לא יודעת מה איתכן, אבל כשאני רואה אנשים שמלבשים אופנתי ובגיזרה שמחמיאה להם, זה עושה לי טוב. לחלופין, כשאני רואה אנשים (בייחוד נערות ונשים) שמתלבשים בבגדים יותר מידי חשופים, או בגיזרה לא מחמיאה להם, עוברת לי בראש מחשבה "חבל שאני לא יכולה להתאים להם בגדים מחמיאים". גם אתן מושפעות ככה ממראה האנשים שאתן נתקלות בהן? או שזו רק אני?
 
את מזכירה לי את

עצמי. בהחלט נראה לי שאי אפשר שלא להסכים, נעים יותר לראות אנשים שלבושים נאה, אף אחד לא מצפה שכולם יתלבשו במותגים אבל אפשר גם בסכומים סבירים להראות טוב. וחבל שלפעמים אי אפשר לעשות את זה...לגשת למישהו ולהעיר לו, הערה בונה לא?
 

koshka81

New member
המתלבש הישראלי

האמת שיש הרבה במה שהיא אומרת בכתבה, במיוחד העובדה שחשיפה רבה לשמש פשוט לא בריאה, גם אם הבגדים הקצרים מאוד יפים ומחמיאים לגבי "המתלבש הישראלי", אין ממש אופנה שהיא ישראלית אבל יש לנו אילוצים נוספים לחום הקיץ. למשל העובדה שברוב החנויות יש את אותם הבגדים בגרסאות קצת שונות, אנחנו מקום קטן ואין מספיק מבחר. וגם זה שאנחנו בעיקר עושים אוריינטציה לאמריקה, שגם לא ידועה בסגנון אופנתי מהממם במיוחד. וגם זה שיקר בטירוף לייבא לכאן אופנה אירופאית איכותית ויקר עוד יותר לרכוש אותה, וללא ספק יקר לייצר כאן אופנה איכותית ואז גם מעצבים ישראליים שהם קצת יותר ייחודיים, מעניינים ומתאימים לתנאי האקלים שלנו, הם לא זמינים וזולים לכל מי שרוצה. אז חם לנו ואין לנו המון כסף... מה נקנה? את מה שזמין, את מה שזול יחסית ואת מה שטוחנים לנו כאופנתי
לפעמים יש אנשים ברחוב שאני בכנות חושבת שאולי אין להם מראות בבית, אבל אם אני רואה בחורה שהולכת בבטחון ונהנית מהחיים למרות שבשביל ללבוש את מה שהיא לובשת צריך להיות 7 מידות קטנה יותר ו17 ס"מ גבוהה יותר, אני אומרת זו גם הצהרה אופנתי וכל הכבוד לה. כשגרתי בארה"ב אז ראיתי את ההשראה שלנו-רק ששם חשבתי שלא רק אין לחצי מהאנשים מראה בבית, אלא שהם גם לא נתקלו באף מראה בעולם. בקיצור (טוב זה כבר לא כ"כ בקיצור) כדאי מאוד להבין שיש אילוצים זה נכון, ואנחנו גם עם מאוד צעיר, ייקח לנו עוד זמן לגבש את עצמינו גם מבחינת אופנה ונהיה סובלניים וסבלניים, יחד עם זאת כבר עכשיו אנחנו יכולים להתחיל קלחת את ההשראה שלנו קצת יותר מאירופה וגם לזכור שהשמש באמת לא טובה לעור שלנו בכמויות עצומות. סופה"ש מקסים!!!
 
את כל כך צודקת

זכור לי שבקייץ מסויים הגעתי לחתונה, היו שם בערך 5 נשים באותה שמלה בדיוק מקסטרו!!! אפילו באותו הצבע, נדמה לי שהיו 3 נשים בשמלה הזו באדום ו2 בשחור. נו מה לעשות? וכמו שאמרת המעצבים הישראלים שבאמת נותנים לנו איזה שהוא גיוון לעיניים, הם לא זולים בכלל. העקרון שלי פשוט, אם את מרגישה בנוח בבגד אז לכי על זה, כמובן שלא תמיד זה אומר שזה מחמיא, היו הרבה מראות שהייתי שמחה לולאי לא נחרטו בזכרוני. מעניין בסוף אם h&m יגיעו לארץ? יש להם מבחר עצום של בגדים צבעים וגזרות...אבל גם זה הופך לנדוש מתישהו. מה גם שהאיכות זה לא הצד החזק שלהם.
 
שלום לכולם

אני חושבת שקורבן האופנה מתחיל עוד בשנות הילדות המדהימה שכולנו זוכרים עם חיוך,היינו תמימים כולם אהבו אותנו ואז באה מלכת הכיתה לבושה משהו ואז פתאום כדי להיות מקובלים ורצויים אנחנו באות / באים הביתה ואומרים לאמא שגם אנחנו רוצים. בזמונו שעוד היתי בתיכון בנות הביה"ס היו עושות לי כמעט את המוות "בואי איתנו לקניון נקנה לך בגדים קצת אי אפשר לראות את הבגדים שאת לובשת".הייתי תמימה ושאלתי אותן" מה רע בבגדים שאני לובשת? " והן עונות במקהלה כמעט "הם לא מותגים".אמרתי סליחה בנות אני לא מאמינה שמותגים יעשו אותי יותר יפה יותר נחשקת או יותר מקובלת אני מעדיפה להישאר אני אקנה בגדים בחניות אשלם 50 שקל על חולצה והיא תשב עלי סוף ואז לעיתים די קרובות שואלים אותי איפה קנית את בגדים שלך. יש לי עוד דוגמא לפני בר המצווה של בן דוד שלי מצד אבא שלי קניתי שמלה מעלפת באחת חניות הקבועות שלי. אני התאפרתי מאוד יפה התאמתי תכשיטים באתי לשם ,ופשוט כולם אמרו ווואו! איפה קנית בכיכר המדינה ואז ולאחר האירוע כמה ימים לאחריו הגעתי לת"א במקרה וראיתי אכן את שמלה תלויה שם על בובה בכיכר המדינה ב 1000 שקל ואני קניתי אותה ב350 שקל . אז אני באמת לא מבינה למה צריך להתחרפן ולדחוס את עצמך לתבניות כי הסביבה שלנו מעדיפה אותנו בצורה מסויימת.
 
כן ולא...

אני לא אוהבת הכללות מכל סוג , וכבר נאמר באיזשהו מקום שהכללה, היא אם כל חטא... אי אפשר לדבר על כל הישראלים כמקשה אחת
אין דין הצפונבוניות מכיכר המדינה כדין נשים שעובדות למחייתן ולא מרוויחות ביורו או נסמכות ע"י הבעל.. טעם אופנתי זה דבר שניתן לפתח. אני בכלל לא מסכימה עם אלו <למשל "משטרת האופנה" בדיעות אחרונות או מעריב...> שחושבים שרק הם מבינים באופנה ... לעניות דעתי, עם דגש על עניות הרעה החולה של רבים<שימו
לא כל, רבים....> מהישראלים ובעצם הישראליות זה שהן לוקות במחלה הקשה של קרבנות אופנהכמה דוגמאות: סקיני ג'ינס, וזה לא משנה אם את מידה 36<ואני מדברת מנסיון...> מתאים רק לבנות עשרה.. כנ"ל גינס נמוך מדי שמלות וחולצות סטרפלס, מתאימות לרק לבעלות מבנה גוף מסויים .. ההתעקשות לעטות על כל איבר בגוף, את שיא האופנה..גם סקיני נמוך וצר, גם חולצה מנצנצת ומלאה בפאייטים, גם סנדלים רומאיות וכן הלאה... אני בטוחה שהבנתן את הפרינציפ, כל אחת יכולה להיות אופנתית, אבל לא בכל מחיר, ולרוב מספיק פריט אחד של לבוש כדי להרגיש נפלא ומעודכן.. <אולי אני אכתוב פעם פוסט שתמיד רציתי על 10 הרעות החולות של קרבנות האופנה בישראל...> שב"ש
 

flutter girl

New member
מסכימה לגבי הרוב, אבל

יש לי דעה קצת שונה לגבי סטרפלס - אני בעצמי מאוד לא אוהבת את הסגנון ואני לא לובשת סטרפלס, אבל אני מניחה שאת מתייחסת לזה שזה לא מתאים לבחורות מלאות, וזה דווקא כן, להרבה כאלה. אם התכוונת למשהו אחר, אני מתנצלת, אבל פשוט קשה לי להסכים איתך אם התכוונת לזה.
 
גם אני לא אוהבת הכללות

ומשתדלת שלא לעשות הכללות! דרך אגב, לא מזמן עברתי ליד החנות של גוצ'י, יצאה משם אישה נאה פלוס, בערך בת 35, עם שקיות רבות על כל יד, וכמובן כלב קטן ואופנתי, איך אפשר בלי. בחנתי אותה מכף רגל ועד ראש, והלבוש שלה היה משעמם לכל דעות, לכן אין זה אומר שאם את קונה ממעצבי על, או מכיכר המדינה בהכרח תראי טוב. מסכימה איתך לגמרי לגבי הסקיני, וגם לגבי גזרה נמוכה - מתאים לשטוחות בטן בלבד! אולי נעשה זאת ביחד? רעיון מעולה לגבי 10 הרכות החולות של קורבנות אופנה, מתחילה לחשוב על רעיונות.
 

ענתוש 24

New member
קורבן אופנה

בגדים במידה לא מתאימה
שילוב של יותר מדי טרנדים ביחד- למשל משבצות פרחים נקודות ומנומר ביחד
לבישה של גיזרות לא מחמיאות לגוף
נעליים שגורמות להצטער עליהן כבר ביציאה מהבית
התאמה מוגזמת של צבעים- בנעליים, בשעון, באיפור, בחגורה...
לדעתי באופן כללי מכנסי 7/8 לנמוכות גורם להיראות גוצות זה מה שעולה לי עכשיו............
 
בכיף ../images/Emo13.gifהנה החמישיה שלי...

אז בתוספת למה שכתבה ענתוש, הנה ה"תרומה " שלי 1."אופנתיות יתר" וזה כמו שכתבתי קודם לכן, אדם<בד"כ אישה...
> שעוטה על עצמו מכף רגל ועד ראש את כל מה שאופנתי באותה תקופה. אני בהחלט מכירה כמה אנשים כאלו , ורק אתמול ראיתי מישהי שלבשה : חולצת סטרפלס מנצנצת, מכנסוני בלון, נעלי סירה מוזהבות .... אז אולי היא חשה מאוד מעודכנת ואופנתית, בעיניי היא נראתה פתאטית. 2. "נפנוף במותג"- אתן בטח מכירות את הנשים האלו<וכן, יש גם גברים כאלו...> שקונות משהו ,לא מפני שהוא יפה ומתאים להן, אלא כי מדובר במותג. אותן נשים יקנו את הנעליים של ג'ימי צ'ו, רק כי הן ראו אותן בסדרה\סרט "סקס והעיר הגדולה",ולא כי זה נוח להן, או כי הן מתאימות להן.. כנ"ל לגבי פראדה\ ג'וצי וכו' 3. "תיאום יתר של צבעים" פעם מזמן מזמן היה חוק לא כתוב שצריך להתאים את הבגדים לנעליים , לחגורה לסרט בשיער וכו'.... וכיום ניתן לראות תופעות טבע שלובשות מכף רגל ועד ראש הכל וורוד \אדום\שחור\ צהוב וכו'...שבא לי לצעוק אמא'לה......... 4."חשיפה מוגזמת" אני בעד חשיפה של איבר אחד בכל פעם, אם אני לובשת שמלת מיני, לעולם היא לא תהיה עם מחשוף ענק, או לחילופין מחשוף ענק בחזה עם מכנסונים קצרים \ חולצת בטן וכו'<אגב זו רק אני ששמה לב שאופנת "חולצת הבטן" כלתה מן העולם ורק בישראל מסרבים להיפטר ממנה כמו מהגזרות הנמוכות של המכנסיים
??> 5. " קנייה ללא שיקול דעת"שזו בעצם מהותה של "קרבן האופנה" מכנסיים נמוכים באופנה, אז יאללא בואו נרביץ של קניה של כמה מכנסים כאלו ורצוי במידה אחת קטנה ממה שאני באמת, העיקר שזה עולה ונסגר... ואני מ'כפת לי הנקניקים האלו שיוצאים מן המתניים,מי שנגעל שייגעל... <למי שלא הבין אני ציניתתתתתת
>וכנ"ל לגבי חולצות סטרפלס, מכנסונים ואו חצאיות מיני וכו'... ובגדול, כדי לסכם את ה"דיבר החמישי"
גם אם משהו נורא נורא אופנתי, ממש לא חייבים לקנותו, אם הוא לא מתאים לנתונים הטבעיים של הקונה. יאללא שיהיה בשמחות
 

ענתוש 24

New member
לדעתי האישית

בהחלט יש שיפור בתקופה האחרונה, במיוחד אצל גברים שנכנס לאופנה הקטע המטרוסקסואלי והרבה מהם כבר יותר מודעים לאיך שהם נראים. חולצות הבטן באמת כיכבו הרבה פחות בקיץ הזה. מה שכן מפריע- מזעזע ומחריד אותי לראות נשים שקונות מכנסיים במידה שקטנה עליהן והצמיגים נוזלים החוצה.... איך הן לא שמות לה במראה כמה איום זה נראה?? הנה קומיקס שמדגים את הבעיה: http://fashion.walla.co.il/?w=/2133/1225280 אגב ממליצה לקרוא- יש שם כמה פרקים הורסים!!
 
../images/Emo6.gif

כמה צחקתי! באמת שיש שיפור לטובה בזירת הגברים, למרות שאני באופן אישי חושבת שצריך לא לאבד את הגבולות, צבע ורוד למשל...גורם לי לצמרמורת כשהוא על גברים. אתמול בלילה נכנסתי לקישור וקראתי בשקידה את כל הטורים, בהחלט מצחיק ולצערי גם מאוד נכון. לא בטוחה לגבי דבר אחד, האם יש דבר כזה בכלל תל אביבי טיפוסי? האם נשארו בתל אביב, תל אביבים "אמיתים"?
 

ritush2002

New member
קראתי.

ובצער רב, אני נאלצת להסכים - כי בשורה התחתונה, למרות ההכללה, היא צודקת. הרוב הדומם שמסתובב ברחובות ישראל - מקרית שמונה ועד אילת (כולל ת"א) לא מקיים כללי לבוש בסיסיים: בגדים במידות הנכונות, בגדים שיהלמו ויכבדו את גיל הלובש ובגדים שיהלמו את המקום, השעה והאירוע. הרושם הכללי שמתקבל כשמסתובבים ברחוב (ויוצא לי להסתובב יחסית הרבה ובמקומות מגוונים) הוא שאנשים פשוט לא מודעים לחשיבות הכללים שהזכרתי והתוצאה של זה מתוארת בכתבה.
 
../images/Emo45.gif

מה התופעה הכי מחרידה בעייניך? לי למשל מאוד מפריע חזיות לא נכונות, כאלה שרואים את החזה דחוס בקושי ו2 גבעות מציצות החוצה. וגם לא אוהבת בלי חזיה.
 

ritush2002

New member
מצעד הזוועה

מקום ראשון: Unisex - רואים את ה"חריץ"
מקום שני: סקיני על תחת מידה 38 ומעלה
מקום שלישי: "צמיגי" אגן - בד"כ באים ביחד עם ה"סקיני" מהמקום השני
מקום רביעי: "צמיגי" חזה - בגדים/חזיה קטנים מדי
מקום חמישי: "פסים" של תחתונים במכנסיים צמודים
אחרון חביב: חובשות פאה עם הפאה באופ-סייט אולי נהפוך את זה לנושא נפרד לשרשור?
 

candy77091

New member
אני מסכימה עם התוכן של הכתבה

לא אהבתי את הסגנון כתיבה שלה.ולא הכי התחברתי איתו.. חבל שאנשים לא יודעים לבחור את המידה המתאימה,הצבע המתאים, הגזרה המתאימה, גם לא לכל גיל מתאים כל בגד ולא לכל מקום שהולכים אליו. באמת שחבל שהחנויות מוכרות לנו הרבה בגדים שלא הייתי רוצה שיהיו שם.למה יש מידות כמו אקסטרא סמול?כדי לעודד אנורקסיה או שלעודד את אלה שאינן רזות להדגיש את הצמיגים שלהן? מזעזע אותי כמו שאמרה אחת הנשים כאן לראות את אלה שמודדות גינס שקטן עליהן וכל משמניהם לראוות המדינה, כשאני רואה את זה כל -כך בא לי להעיר להן שהמידה לא מתאימה! שלא כל דבר שבאופנה צריך לקנות בכל מחיר-מחיר של צמיגים שבולטים החוצה וסכנות היחשפות לשמש. אני חושבת שהכי בולט העניין הזה אצל בחורות ונערות, ולדעתי החינוך צריך להיעשות בבית הספר, כמו חינוך לצחצוח שינים צריך שגם יהיה חינוך שיגיד שהשמש בישראל היא מסוכנת! שאישה/נערה צריכה להדגיש את הצדדים היפים שלה ולא לרוץ לזארה לקנות את מה שקנתה חברה שלה הרזה..
 

flutter girl

New member
לגבי XS קצת הגזמת, לא?

יש לי חברה שהיא מאוד קטנה וזה טבעי. כן, אני מכירה אותה מגיל צעיר והיא תמיד הייתה רזה. מעבר לזה, יש לה מבנה מאוד צר. אז למה שהיא תצטרך לסבול וכל בגד שהיא קונה להצר? אז שיהיה גם לה מידה. אם היה XXL וXXXL את לא היית אומרת שום דבר, נכון? לפעמים הצורך הזה להקצין הכל משגע אותי... אני בחורה מלאה ואני הרבה פעמים לא מוצאת מידות בחנויות, אז אני ממשיכה הלאה (ומשתדלת מלכתחילה ללכת לחנויות שמוכרות את המידה שלי) אבל אני לא עומדת ושואלת "איך הם מעזים למכור XS"... יש בנות שהן במידה הזאת והן לא אנורקסיות, צר לי לאכזב...
 

candy77091

New member
האחוז של לובשי המידה קטן

יחסית לאחוז של המלאות שצריכות לחפש בחנויות מאוד יקרות ולדעתי סובלות הרבה יותר.
 
למעלה