האם התעוררות משינה היא עניין של

האם התעוררות משינה היא עניין של

משמעת עצמית? כלומר - האחריות היא על המתעורר עצמו (ששעון או לא זה כבר לא משנה)נכון? הוא צריך לוודא שיצליח להתעורר - נכון? וזה קשור למשמעת עצמית או לא?
 

or1

New member
ההתעוררות היא באחריותו של הישן ../images/Emo199.gif ../images/Emo13.gif

אכן רואה בכך ענין של משמעת עצמית. בין אם ההשכמה מוטלת על שעון או על צד שלישי, האחריות להתעורר היא על הישן בלבד. בהצלחה לפורום החדש
והמשך יום נעים
 

אנאהיא

New member
בהחלט ענין של משמעת עצמית ../images/Emo133.gif

לדעתי, ההתייחסות להתעוררות בזמן גם קשורה לאחריות. אם אני אדם אחראי, עלי לקום בשעה שתכננתי, ע"מ להספיק להגיע לעבודה, או לעשות כל פעולה אחרת...
 

litzuf

New member
גם אני חושבת שהתעוררות היא משמעת עצמית

לא לכולם יש את המשמעת הזאת...
 
אני לא מסכימה שהתעוררות היא חד משמעית

משמעת עצמית. יש אנשים שיש להם מנגנון ביולוגי כזה שהם מתעוררים מעצמם ויש כאלה שקשה להם. לא כל אחד התברך במנגנון ביולוגי שמאפשר לו יקיצה טבעית כל יום באותה שעה. ולפעמים יש לכך סיבות רפואיות - אני בפירוש לא חושבת שזה ענין של משמעת. אני חושבת שיש כאן עניין של עייפות מצטברת, שינה בשעות מאוחרות ועוד סיבות.
 

litzuf

New member
אבל כששמים שעון מעורר???

צריך להתעורר ... כאן מתעוררים מחבים את השעון וחוזרים לישון.... כאן זה אחריות..
 
יש עוד סיבות אבל אחריות היא

עניין של משמעת עצמית - מי שעייף שילך לישון מוקדם יותר או ידע שלמרות הקושי עליו לעמות במטלה הזו של להתעורר.
 
ויש כאלה שקשה להם מאוד

למרות המשמעת העצמית והרצון העז להתעורר בזמן ולא לאחר... אני בדעה שזו אחריות אישית ואם יש קושי והוא בהחלט לגיטימי וברור, יש למצוא את הדרך המתאימה והטובה ביותר עבורו לעמוד במחוייבות.
 
לא נראה לי חריג לעזור למישהו להתעורר אם קשה

לו להתעורר באופן טבעי. אני נוהגת להעיר את בני בבוקר , בדרך כלל זה אורך משהו בין 3-5 דקות. זה לא נראה לי משהו חריג כל כך אם בכלל!
 
לא נראה לי חריג לעזור למישהו להתעורר אם קשה

לו להתעורר באופן טבעי. אני נוהגת להעיר את בני בבוקר , בדרך כלל זה אורך משהו בין 3-5 דקות. זה לא נראה לי משהו חריג כל כך אם בכלל!
 
גם לבת שלי לוקח חצי שעה

בכלל להתעורר ולצאת מהמיטה בבוקר, אז אני מתעקשת שהיא תשים שעון, אח"כ אני מעירה אותה פעם ואפילו פעמיים ובזה זה נגמר. אם היא לא קמה ומאחרת את ההסעה שלה לבית הספר - היא נושאת בתוצאות של העניין. הרי לא כל החיים אני אהיה שם כדי להעיר אותה? היא חייבת למצוא את הדרך האישית והפרטית שלה - הטובה ביותר עבורה ומתאימה לצרכים ולתחושות שלה כדי להתגבר על העניין. במקרה הזה היא בת 15 ועניין לקיחת אחריות הוא בראש סדר העדיפות מבחינת הגיל. שבת נעימה לכולנו!
 
לדעתי האחריות מוטלת על המתעורר

ויש כאן עניין של משמעת עצמית ונסיונות להטיל את האשם על אחרים בדבר אי התעוררות בזמן מיותרים . מי שצריך להתעורר צריך להבין שיש לו חלק נכבד ומרכזי בהתעוררות שלו עצמה.
 
אני חושבת שזה עניין של גנטיקה

אני ואמא שלי ציפורי בוקר (קמות כדי להדליק את השמש, להעיר את הציפורים ולהחליף יום בלוח שנה) אנחנו בד"כ קמות לפני השעון (אפילו הכלב מסרב לרדת בבוקר כשאני קמה ונותן לי מבט של "פסיכית" מהפוך) אז זה לא אחריות (גם בשבת) וזה לא השעון (הוא לא מספיק) זו יקיצה עצמית נירוטית ולא מובנת.
 
למעלה